Çocuk ve Müzik Final Deneme-3
Çocuk ve Müzik Final Deneme-3
#1. “Ciddi müzik” terimi aşağıdakilerden hangisinin karşılığıdır?
#2. Aşağıdakilerden hangisi ilk tuşlu çalgı ve org örneğidir?
NOT: MÖ. 3. yüzyılda Antik Roma’da Ktesibios tarafından icat edilen “hydraulis” (su orgu), ilk tuşlu çalgı ve org örneğidir.
#3. Aşağıdakilerden hangisi müziğin sesle yaratım unsurlarından biridir?
#4. Çocukların okulda akranlarıyla birlikte olan müziksel deneyimlerinden aşağıdakilerden hangisi müzikle ilgili “doğal öğrenme” sağlamaktadır?
#5. Çocukların akranlarıyla müziği sosyal öğrenme durumu kaç biçimde olur?
NOT: Çocukların akranlarıyla müziği sosyal öğrenme durumu, “akran yönlendirmeli öğrenme” (gruba bir akran öğretir) ve “grup hâlinde öğrenme” (belirli bir yöneticinin olmadığı akran etkileşimi yoluyla öğrenme) olarak iki biçimdedir.
#6. Aşağıdakilerden hangisi üslûp kelimesinin diğer karşılıklarından biridir?
#7. Aşağıdakilerden hangisi çocukların okul dışı müzikalite ifadelerinin oluşmasındaki beş canlı durumdan biri değildir?
#8. Çocukların müzikle ilgili yetenekleri arasında hangisi yoktur?
NOT: Çocukların müzikle ilgili yetenekleri ise “algılayıcı, seslendirici ve yaratıcı müziksel yetenek” olarak üçe ayrılabilir.
#9. Aşağıdakilerden hangisi özellikle okul öncesi dönem kullanılan minyatür çalgılara verilen addır?
#10. Aşağıdakilerden hangisi ritmi oluşturan ses sürelerinin uygulanmasını ifade eden terimdir?
#11. Aşağıdakilerden hangisi bölümlü bir müzik formudur?
NOT: *En temel bölümlü form, toplumlara göre değişen “şarkı”dır. Ayrıca, senfoni, konçerto, sonat, suit vb. bölümlü formlardandır.
*Bileşik formlar ise, opera, operet, oratoryo ve müzikaldir.
#12. Aşağıdakilerden hangisi çocukların okuldaki gayriresmî müziksel deneyimine ilişkin unsurlardan değildir?
NOT: Okuldaki gayriresmî müziksel deneyime ilişkin bazı özellikler söz konusudur:
a) Müzik öğrenciler tarafından seçilir.
b) Müzik notasyonu yoktur veya nadirdir. Beceri edinme, müzik kayıtlarının kulaktan öğrenilmesini içerir.
c) Müziksel deneyim, bilinçli ve bilinç altı edinim ve yetişkin gözetimi ve rehberliği de dâhil olmak üzere, beceri ve bilginin değişimi yoluyla tek başına ve/veya kolektif olarak arkadaşlarla birlikte gerçekleşir.
d) Gayriresmî müzik çalışması küreseldir ve bütünsel olarak yaklaşılır, bu nedenle zorluklara dayalı aşamalı bir öğrenme planı (müfredat) yoktur.
e) Gayriresmî müzik çalışması, dinlemeye, bestelemeye ve doğaçlamaya özel bir ilgi sağlar ve böylece yaratıcılığı teşvik eder.
#13. Aşağıdakilerden hangisi çocukların müziği algıladığı ilk süreçtir?
#14. Kaşgarlı Mahmud’un Dîvânu Lugâti't-Türk (1072) eserinde geçen “balu balu” kavramı aşağıdaki çocuk müziği formlarından hangisini ifade eder?
#15. Aşağıdakilerden hangisi bir ezgideki en kalın ve en ince ses arasındaki genişliği ve darlığı ifade eden kavramdır?
#16. Aşağıdakilerden hangisi çocukların okuldaki müziksel deneyimlerinin çerçevesinde değildir?
NOT: Çocukların okuldaki müziksel deneyimleri, -aslında mekân ve uygulamalar bağlamında yine okulda olan- okul öncesi döneminden başlayıp okul döneminde (lise sonuna kadar) devam eden süreçte ‘öğretmen, akran topluluğu, müfredat, sınıflar, kademeler ve öğretim’ çerçevesindedir.
#17. Çocukların özel öğrenme bağlamında çalgıya özgü ustalık sınıflarındaki deneyimlerini inceleyen bilim insanı aşağıdakilerden hangisidir?
#18. Müzikte armoniyi oluşturan unsur aşağıdakilerden hangisidir?
#19. Aşağıdakilerden hangisi çocukların okul dışında yetişkinlerden dolayı maruz kaldıkları müziklerden değildir?
#20. Aşağıdakilerden hangisinde "onaltılık nota" vuruşu doğru verilmiştir?
#21. Aşağıdakilerden hangisi çocuk müziği formlarındandır?
NOT: Çocuk müziği geçmişten günümüze ortaya çıkanlar açısından, altı form grubuyla sınıflanabilir:
a) Ninniler,
b) Tekerlemeler,
c) Halk şarkıları ve uyarlamaları,
d) Popüler müzik uyarlamaları,
e) Bestelenmiş özgün şarkılar,
f) Marşlar
#22. Çoğu aile, okul dönemi çocukların müzikle ilişkisini öncelikli yapılması gerekenlerden sonrası açısından aşağıdakilerden hangisiyle ilişkilendirmektedir?
#23. Aşağıdakilerden hangisi çocukların müziksel deneyimini ve gelişimini belirleyen faktörlerden biri değildir?
NOT: Çocukların müziksel deneyimini ve gelişimini belirleyen faktörler “temel biyolojik potansiyel, olgunlaşma, deneyim, fırsat, ilgi, eğitim, aile, akranlar ve sosyo-kültürel bağlam” olarak belirlense de onların okul dışı müziksel deneyimlerinde, “aile, akran ve medya” etkisi çoğunlukla etkileşimde oldukları faktörler olarak öne çıkmaktadır.
#24. Aşağıdakilerden hangisi en ince erkek sesidir?
NOT: Erkek sesleri ise aşağıdaki gibi gruplanır:
*Kontrtenor: En ince erkek sesi (İnce kadın sesi rengi).
*Tenor: İnce erkek sesi.
*Bariton: Orta kalınlıkta erkek sesi.
*Bas: Kalın erkek sesi.
*Bas Profondo/Kontrbas: En kalın erkek sesi.
#25. Bir müziksel sınıflamada “Aile: Uluslararası müzikler, Cins: Popüler müzikler, Alt Tür: Hard Rock müzik” olduğunda “Tür” aşağıdakilerden hangisi olur?
#26. Nesnelerin dış görünüşü çerçevesi aşağıdaki kavramlardan hangisidir?
#27. Aşağıdakilerden hangisinde gayriresmi müzik deneyiminin özellikleri ile ilgili yanlış bir bilgi verilmiştir?
#28. Aşağıdakilerden hangisi çocukların müzikle ilgili üç yeteneğinden biridir?
NOT: Çocukların müzikle ilgili yetenekleri “algılayıcı, seslendirici ve yaratıcı müziksel yetenek” olarak üçe
ayrılabilir.
#29. Aşağıdakilerden hangisi üflemeli çalgılardan biri değildir?
NOT: Ksilofon ve benzerleri, metal ve ağaçtan tuşlarına vurularak ses üretilen vurmalı çalgı örneğidir.
#30. Aşağıdakilerden hangisi çocukların okul dışı müziksel deneyimlerinde ev içinde maruz kaldıkları müziklerin sebeplerinden biri değildir?
SONUÇ
HD Quiz powered by harmonic design
1. Aşağıdakilerden hangisi çocukların müziği algıladığı ilk süreçtir?A) Doğum sonrası bebeklik Cevap : C) Anne karnı |
2. Aşağıdakilerden hangisi çocukların müzikle ilgili üç yeteneğinden biridir?A) Sınıflandırıcı müziksel yetenek Cevap : E) Yaratıcı müziksel yetenek
|
3. Aşağıdakilerden hangisi çocukların okul dışı müziksel deneyimlerinde ev içinde maruz kaldıkları müziklerin sebeplerinden biri değildir?A) Ebeveynler Cevap : B) Taşıtlar |
4. Aşağıdakilerden hangisi çocukların okul dışı müzikalite ifadelerinin oluşmasındaki beş canlı durumdan biri değildir?A) Yaşayan alan Cevap : D) Yaşayan dinleme |
5. Çocukların okulda akranlarıyla birlikte olan müziksel deneyimlerinden aşağıdakilerden hangisi müzikle ilgili “doğal öğrenme” sağlamaktadır?A) Duygusal etkileşim Cevap : C) Gayriresmî çalışmalar |
6. Aşağıdakilerden hangisi çocukların müziksel deneyimini ve gelişimini belirleyen faktörlerden biri değildir?A) Duygu Cevap : A) Duygu
|
7. Çoğu aile, okul dönemi çocukların müzikle ilişkisini öncelikli yapılması gerekenlerden sonrası açısından aşağıdakilerden hangisiyle ilişkilendirmektedir?A) Öğretmen Cevap : E) Boş zaman |
8. Aşağıdakilerden hangisi çocukların okuldaki müziksel deneyimlerinin çerçevesinde değildir?A) Öğretmen Cevap : C) Aile
|
9. Aşağıdakilerden hangisi çocukların okul dışında yetişkinlerden dolayı maruz kaldıkları müziklerden değildir?A) Ticari (popüler) müzikler Cevap : B) Çocuk şarkıları |
10. Aşağıdakilerden hangisi çocukların okuldaki gayriresmî müziksel deneyimine ilişkin unsurlardan değildir?A) Müziğin öğrenciler tarafından seçimi Cevap : D) Müfredata dayalı olması
|
11. Çocukların müzikle ilgili yetenekleri arasında hangisi yoktur?A) Seçici müziksel yetenek Cevap : A) Seçici müziksel yetenek
|
12. Çocukların akranlarıyla müziği sosyal öğrenme durumu kaç biçimde olur?A) 4 Cevap : C) 2
|
13. Çocukların özel öğrenme bağlamında çalgıya özgü ustalık sınıflarındaki deneyimlerini inceleyen bilim insanı aşağıdakilerden hangisidir?A) Long Cevap : A) Long |
14. Aşağıdakilerden hangisinde gayriresmi müzik deneyiminin özellikleri ile ilgili yanlış bir bilgi verilmiştir?A) Beceri edinme, müzik kayıtlarının kulaktan öğrenilmesini içerir. Cevap : D) Müzik öğretmenler tarafından seçilir. |
LOLONOLO.COM
Çocuk ve Müzik Final Deneme-3
Çocuk ve Müzik Final Deneme-3