Nesneye Yönelik Programlama Ünite 4
Metotlar
#1. Aşağıda verilen metot tanımlarından hangisi yanlıştır?
Cevap : c) int 3topla(int a, int b)
#2. I – Sınıf (class) içinde tanımlanırlar. II – Yapı (struct) içinde tanımlanırlar. III – Herhangi bir yerde tanımlanabilirler. C# programalama dili için metot tanımları ile ilgili yukarda verilenlerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#3. int f(int n) { if(n ==0 || n == 1) return 1; return n * f(n-1); } Yukardaki verilen fonksiyon çalıştırıldığında f(4) için çağrıldığında dönderdiği nihai değer kaç olur?
Cevap : d) 24
#4. I – Metotlar parametre almazlar. II – Metotların dönüş türü void olabilir. III – Metotların parametreleri mutlaka zorunlu olmalıdır. C# programlama dilinde metot imzası ile ile ilgili yukarda verilenlerden hangisi doğrudur?
Cevap : b) Yalnız II
#5. I – Opsiyonel parametreler için varsayılan bir değer olmalıdır. II – Opsiyonel parametreler için varsayılan değere ihtiyaç yoktur. III – Opsiyonel parametreler, zorunlu parametrelerle birlikte kullanılamazlar. C# programlama dilinde opsionel metot parametreleri ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : a) Yalnız I
#6. I – Metotlar sadece bir kez kullanılabilirler. II – Metotlar zorunlu parametreler içerebilir. III – Metotlar varsayılan parametreler içerebilir. C# programlama dilinde metotlar ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : d) II ve III
#7. int islemYap(int a) { a+= 1 return a; } …. int b = 10; islemYap(b); Yukardaki verilen fonksiyon çalıştırıldığında b değeri kaç olur?
Cevap : b) 10
#8. Aşağıda verilen metot tanımlarından hangisi yanlıştır?
Cevap : d) int topla(a, double b)
#9. int f(int n) { if (n <= 1) return n; return f(n-1) + f(n-2); } Yukardaki verilen fonksiyon çalıştırıldığında f(7) için çağrıldığında dönderdiği nihai değer kaç olur?
Cevap : e) 13
#10. int islemYap(ref int a) { a+= 1; return a; } …. int b = 10; islemYap(ref b); Yukardaki verilen fonksiyon çalıştırıldığında b değeri kaç olur?
Cevap : c) 11
SONUÇ
Nesneye Yönelik Programlama
Ünite -4
Metotlar
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi
Nesneye Yönelik Programlama
Ünite -4
Metotlar
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi
HD Quiz powered by harmonic design
Metotlar
Nesneye Yönelik Programlama Ünite -4 Metotlar
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans |