Nesneye Yönelik Programlama Vize Deneme Sınavı -4
Nesneye Yönelik Programlama Vize Deneme Sınavı -4
#1. I – double tutar; II – string ad; III – int boyut; Yukarda verilen değişken tanımları ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?
Cevap : e) I,II,III
#2. C# programalma dili için verilen erişim denetleyicilerden hangisi yanlıştır?
Cevap : d) protected global
#3. int f(int n) { if(n ==0 || n == 1) return 1; return n * f(n-1); } Yukardaki verilen fonksiyon çalıştırıldığında f(4) için çağrıldığında dönderdiği nihai değer kaç olur?
Cevap : d) 24
#4. I – Kalıtım yolu ile sadece bir sınıf türetilebilir. II – Kalıtım yolu ile türetilen sınıf temel sınıfın yapıcısnı çağırabilir. III – Yapıcılar (constructor) bir sonuç dönderirler. C# programlama dilinde sınıflar (class) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#5. I – ushort II – long III – int C# dili için yukarda verilenden maddelerden hangisi veya hangileri değer türündeir (value type) ?
Cevap : e) I,II,III
#6. I – Opsiyonel parametreler için varsayılan bir değer olmalıdır. II – Opsiyonel parametreler için varsayılan değere ihtiyaç yoktur. III – Opsiyonel parametreler, zorunlu parametrelerle birlikte kullanılamazlar. C# programlama dilinde opsionel metot parametreleri ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : a) Yalnız I
#7. I – Örtülü Dönüşüm (Implicit Cast) işlemini destekler II – Açık Dönüşüm (Explicit Cast) işlemini destekler III – Tür dönüşümünde her zaman veri kaybı yaşanır. C# dili için yukarda verilen tür dönüşüm işlemleri ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#8. C# dilinde Kutulama (Boxing) işleminin amacı nedir?
Cevap : e) Değer türündeki bir değişkeni referans türüne dönüştürür.
#9. Aşağıda verilen metot tanımlarından hangisi yanlıştır?
Cevap : d) int topla(a, double b)
#10. I – var sehir; II – var sehir = “İstanbul”; III – int 3yas; Yukarda verilen değişken tanımları ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?
Cevap : b) Yalnız II
#11. I – Sınıflar (class) referans türündedirler II – Yapılar (struct) değer türündedirler. III – Sınıf (class) ve yapı (struct) arasında bir fark yoktur. C# programlama dilinde sınıf (class) ve yapı (struct) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#12. C# programalma dili için verilen erişim denetleyicilerinin türetilmiş bir sınıfta erişim ile ilgil hangisi yanlıştır?
Cevap : a) private olan üyeler her yerden erişilir.
#13. int islemYap(ref int a) { a+= 1; return a; } …. int b = 10; islemYap(ref b); Yukardaki verilen fonksiyon çalıştırıldığında b değeri kaç olur?
Cevap : c) 11
#14. I – Sınıflar (class) referans türündedirler II – Yapılar (struct) değer türündedirler. III – Sınıf (class) ve yapı (struct) arasında bir fark yoktur. C# programlama dilinde Kalıtım yoluyla oluşturulan sınıf (class) ve/veya yapılar (struct) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#15. C# Programalama Dilinde türetilmiş bir sınıft tanımlamak için aşağıdaki anahtar kelimelerden hangisi kullanılır?
Cevap : b) class
#16. public erişim denetleyicisi için aşağıdaki ifadelerde hangisi doğrudur?
Cevap : a) Bu erişim denetleyicisine sahip tür ve üyeler diğer sınıflar içerisinde erişilebilirler.
#17. Kalıtım yoluyla türetilmiş bir sınıf, temel sınıfta var olan bir metotu yeniden tanımlamak istersen aşağıdaki anahtar kelimelerde hangisi kullanır?
Cevap : a) new
#18. I – Metotlar parametre almazlar. II – Metotların dönüş türü void olabilir. III – Metotların parametreleri mutlaka zorunlu olmalıdır. C# programlama dilinde metot imzası ile ile ilgili yukarda verilenlerden hangisi doğrudur?
Cevap : b) Yalnız II
#19. I – Bir sınıf içinde birden fazla tanımlanabilir. II – Yapıcılar (constructor) parametre alabilirler. III – Yapıcılar (constructor) bir sonuç dönderirler. C# programlama dilinde yapıcılar (constructor) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#20. C# Programalama Dilinde bir sınıf tanımlamak için aşağıdaki anahtar kelimelerden hangisi kullanılır?
Cevap : b) class
SONUÇ
Nesneye Yönelik Programlama
Metotlar
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi
Nesneye Yönelik Programlama
Metotlar
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi
HD Quiz powered by harmonic design
Nesneye Yönelik Programlama Vize Deneme Sınavı -4
Nesneye Yönelik Programlama Ünite -4 Metotlar
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans |