Nesneye Yönelik Programlama Vize Deneme Sınavı -6
Nesneye Yönelik Programlama Soruları Vize Deneme Sınavı -6
#1. Aşağıda verilenden hangisi Nesneye Yönelik Programlamanın kavramlarından biri değildir?
Cevap : e) Zor Kod Geliştirme
#2. Aşağıda verilen metot tanımlarından hangisi yanlıştır?
Cevap : c) int 3topla(int a, int b)
#3. Kalıtım yoluyla türetilmiş bir sınıf, temel sınıfta var olan bir metotu yeniden tanımlamak istersen aşağıdaki anahtar kelimelerde hangisi kullanır?
Cevap : a) new
#4. int f(int n) { if (n <= 1) return n; return f(n-1) + f(n-2); } Yukardaki verilen fonksiyon çalıştırıldığında f(7) için çağrıldığında dönderdiği nihai değer kaç olur?
Cevap : e) 13
#5. I – Sınıf (class) içinde tanımlanırlar. II – Yapı (struct) içinde tanımlanırlar. III – Herhangi bir yerde tanımlanabilirler. C# programalama dili için metot tanımları ile ilgili yukarda verilenlerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#6. .Net Core ile ilgili verilen dotnet new console komutu ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : a) Yeni bir proje oluştur.
#7. I – Kalıtım yolu ile türetilen sınıflarda yapıcı tanımlanamaz. II – Yıkıcılar (destructor) parametre alabilirler. III – Yıkıcılar (destructor) bir sonuç dönderirler. C# programlama dilinde yıkıcılar (destructor) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi veya hangileri yanlıştır?
Cevap : e) I,II,III
#8. int islemYap(int a) { a+= 1 return a; } …. int b = 10; islemYap(b); Yukardaki verilen fonksiyon çalıştırıldığında b değeri kaç olur?
Cevap : b) 10
#9. I – Kalıtım yolu ile sadece bir sınıf türetilebilir. II – Kalıtım yolu ile türetilen sınıf temel sınıfın yapıcısnı çağırabilir. III – Yapıcılar (constructor) bir sonuç dönderirler. C# programlama dilinde sınıflar (class) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#10. Net Core platformu için kullanılan çapraz platform (cross platform) ifadesi hangi anlama gelmektedir?
Cevap : c) Birden fazla platformu destekler.
#11. C# programlama dili için aşağıdaki verilenlerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) Abstract olarak tanımlanan sınıflardan nesne üretilemez.
#12. Aşağıdakilerden hangisi neneye yönelik bir programlama dilidir?
Cevap : d) C#
#13. C# Programalama Dilinde türetilmiş bir sınıft tanımlamak için aşağıdaki anahtar kelimelerden hangisi kullanılır?
Cevap : b) class
#14. I – Microsoft tarafından geliştirilmektedir. II – Nesneye Yöneliktir. III – İlk versiyonu 2002 yılında yayınlanmıştır. Yukarda özellikleri verilen programalam dili hangisidir?
Cevap : d) C#
#15. I – Çapraz Platformdur. II – Birden fazla dili deskteler. III – Standard kütüphaneler barındırır. .Net Core platformu ile ilgili yukarda verilen ifadelerden hangileri doğrudur?
Cevap : e) I,II,III
#16. I – Metotlar sadece bir kez kullanılabilirler. II – Metotlar zorunlu parametreler içerebilir. III – Metotlar varsayılan parametreler içerebilir. C# programlama dilinde metotlar ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : d) II ve III
#17. Nesneye Yönelik Programlama ile Fonksiyonel Programlama arasındaki fark aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : e) Nesneye Yönelik Programlamada nesler kendilerini ilgilendiren verileri barındırırlar.
#18. C# programalma dili için verilen erişim denetleyicilerinin türetilmiş bir sınıfta erişim ile ilgil hangisi yanlıştır?
Cevap : a) private olan üyeler her yerden erişilir.
#19. protected erişim denetleyicisine sahip bir üye için aşağıdaki ifadelerde hangisi doğrudur?
Cevap : c) Bu erişim denetleyicisine sahip tür ve üyeler aynı sınıf veya türetilmiş sınıf içerisinden erişilebilirler.
#20. I – Sınıflar (class) referans türündedirler II – Yapılar (struct) değer türündedirler. III – Sınıf (class) ve yapı (struct) arasında bir fark yoktur. C# programlama dilinde Kalıtım yoluyla oluşturulan sınıf (class) ve/veya yapılar (struct) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
SONUÇ
Nesneye Yönelik Programlama
Nesneye Yönelik Programlamanın Temelleri
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi
Nesneye Yönelik Programlama
Nesneye Yönelik Programlamanın Temelleri
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi
HD Quiz powered by harmonic design
Nesneye Yönelik Programlama Soruları Vize Deneme Sınavı -6
Nesneye Yönelik Programlama Ünite -6 Nesneye Yönelik Programlamanın Temelleri
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans Öğrenci Dostu LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi |