auzefNesneye Yönelik ProgramlamaYönetim Bilişim Sistemleri

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -10

Nesneye Yönelik Programlama Tasarım

#1. I – Sınıflar (class) referans türündedirler II – Yapılar (struct) değer türündedirler. III – Sınıf (class) ve yapı (struct) arasında bir fark yoktur. C# programlama dilinde Kalıtım yoluyla oluşturulan sınıf (class) ve/veya yapılar (struct) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?

Cevap : c) I ve II

#2. Kalıtım yoluyla türetilmiş bir sınıf, temel sınıfta var olan bir metotu yeniden tanımlamak istersen aşağıdaki anahtar kelimelerde hangisi kullanır?

Cevap : a) new

#3. I- Oluşturucu (Creational) II- Yapısal (Structural) III- Davranışsal (Behavioral) Verilenlerden hangisi yada hangileri Tasarım Desenlerinin ana kategorilerindedir?

Cevap : e) I, II, III

#4. I – ! = II – => III – =< C# dilinde yukarda verilen kullanımlardan hangisi veya hangileri doğrudur?

Cevap : a) Yalnız I

#5. int a = 7; Console.WriteLine(++a + a++) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?

Cevap : e) 16


#6. nt a = 10; ++a; Console.WriteLine(a++) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?

Cevap : c) 11

#7. Açık/Kapalı Prensibinde bulunan Kapalı ilkesi neyi ifade etmektedir?

Cevap : a) Bir sınıfın sahip olduğu özelliklerin değişime kapalı olmasıdır

#8. I – Indeks tabanlı erişim sağlar. II – for döngüsüne göre daha yavaştır. III – for döngüsüne göre daha hızlıdır. C# dilinde foreach in yapısı yukarda verilenden maddelerden hangisi veya hangileri doğrudur?

Cevap : b) Yalnız II

#9. Yukardaki kod çalıştığında ekrana hangi çıktı yazar?

Cevap : c) Merhaba, Ne Haber

#10. C# dili için aşağıdaki verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?

Cevap : d) break ifadesi döngüler içinde kullanılmaz.


#11. I – try bloğunun içine tekrar try bloğu yazılamaz. II – finally bloğunu yazmak zorunlu değildir. III – Bir fonksiyonun içinde sadece bir try bloğu yazılabilir. C# programlama dilinde hata ayıklama ile ilgili yukarda verilenlerden hangisi doğrudur?

Cevap : b) Yalnız II

#12. C# Programlama Dilinde System.Exception sınıfı içinde bulunan StackTrace hangi bilgiyi barındırır?

Cevap : e) Hata ile ilgili yığın içerisindeki metot çağrılarını barındırır

#13. C# Programalama Dilinde türetilmiş bir sınıft tanımlamak için aşağıdaki anahtar kelimelerden hangisi kullanılır?

Cevap : b) class

#14. Aşağıda verilen Tasarım Desenlerinden hangisi Oluşturucu (Creation) sınıfına ait bir Tasarım Desenidir?

Cevap : a) Tekil (Singleton)

#15. I – Kalıtım yolu ile sadece bir sınıf türetilebilir. II – Kalıtım yolu ile türetilen sınıf temel sınıfın yapıcısnı çağırabilir. III – Yapıcılar (constructor) bir sonuç dönderirler. C# programlama dilinde sınıflar (class) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?

Cevap : c) I ve II


#16. C# programalma dili için verilen erişim denetleyicilerinin türetilmiş bir sınıfta erişim ile ilgil hangisi yanlıştır?

Cevap : a) private olan üyeler her yerden erişilir.

#17. C# Programlama Dilinde try – catch -finally bloğunun en doğru kullanımını belirten seçenek aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

Cevap : d) finally bloğu hata olsun yada olmasın her durumda çalışır.

#18. Bir sınıfa ait sadece bir nesne olmasını istiyorsak hangi Tasarım Desenini kullanırız?

Cevap : b) Tekil (Singleton)

#19. Şekilde verilenlerden kod örneği hangi Tasarım Desenidir?

Cevap : a) Tekil (Singleton)

#20. Prototip (Prototype) Tasarım Deseni ile ilgili aşağıda veirlenlerden hangisi doğrudur?

Cevap : c) Mevcut bir nesneyi kopyalayarak yeni bir nesne oluşturmak kullanılır.


#21. C# Programlama Dilinde Hata Yakalama (Exception) ile ilgili verilenlerden hangisi doğrudur?

Cevap : d) Çalışma zamanında oluşur.

TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -10

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -10

Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Nesneye Yönelik Programlama Tasarım

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -10

Nesneye Yönelik Programlama Tasarım

Nesneye Yönelik Programlama
Ünite -10
Nesneye Yönelik Programlama Tasarım Prensipleri

Aşağıdakilerden hangisi Nesneye Yönelik Tasarım presinplerinden (SOLID prensipleri) biri değildir?

a) Tek Sorumluluk Prensibi (Single Responsibility Principle)
b) Açık/Kapalı Prensibi (Open/Close Principle)
c) Liskov İkame Prensibi (Liskov Substitution Principle)
d) Arabirim Ayırma Prensibi (Interface Segregation Principle)
e) Hata Yakalama Prensibi

Cevap : e) Hata Yakalama Prensibi

I – Tek Sorumluluk Prensibi
II – Açık/Kapalı Prensibi
III – Bağımlığı Tersine Çevirme Prensibi
Yukarıda verilen SOLID tasarım prensiplerinden hangisi veya hangileri doğrudur ?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) I ve III
e) I,II,III

Cevap : e) I,II,III

Nesneye Yönelik tasarımda, Tek Sorumluluk Prensibi (Single Responsibility Principle) ile ortaya konulan ana hedef aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

a) Nesnelerin birbiri ile olan bağımlığının azaltılması.
b) Bir sınıf (class) veya yapının (struct) sadece bir sorumluğu olmasıdır.
c) Bir sınıf (class) veya yapının (struct) birden fazla sorumluluğa sahip olmasıdır.
d) Bir sınıfın (class) kullandığı arabirim sayısının azaltılmasıdır.
e) Bir sınıfın (class) hata yakalama prensibinin kontrol edilmesidir.

Cevap : b) Bir sınıf (class) veya yapının (struct) sadece bir sorumluğu olmasıdır.

Nesneye Yönelik tasarımda, Tek Sorumluluk Prensibi (Single Responsibility Principle) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?

a) Bir sınıfa ait sadece bir metot olmalıdır.
b) Bir sınıf sadece ve sadece bir arabirim kullanabilir.
c) Bir sınıf sadece yapıcıya sahip olabilir
d) Bir sınıfın sadece bir sorumluluğa sahip olmasıdır.
e) Bir sınıftan sadece bir nesne türetilebilir.

Cevap : d) Bir sınıfın sadece bir sorumluluğa sahip olmasıdır.

Nesneye Yönelik tasarımda bir sınıfın (class) veya yapı (struct) sorumluluklarını sınırlandırarak, birden fazla sorumluluğun tanımlanmasının tasarım sorunlarına sebep olabileceğini belirten ilke aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

a) Tek Sorumluluk Prensibi
b) Açık/Kapalı Prensibi
c) Liskov İkame Prensibi
d) Arabirim Ayırma Prensibi
e) Bağımlığı Tersine Çevirme Prensibi

Cevap : a) Tek Sorumluluk Prensibi

I – Temel sınıf bir işlevi yerine getiriyorsa, türetilmiş sınıflarda o işlemleri yerine getirebilmelidir.
II – Bir sınıf sadece bir sınıftan türetilmelidir.
III – Bir sınıfın sadece bir sınıfa ait bağımlığı olmalıdır.
Liskov İkame Prensibi ilgili verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) I ve III
e) I,II,III

Cevap : a) Yalnız I

I – Açık/Kapalı Prensibi
II – Bağımlığı Tersine Çevirme Prensibi
III – Arabirim Ayırma Prensibi
Yüksek seviyedeki modüllerin alt seviyedeki modüllere olan bağımlılığını azaltan prensip veya prensipler hangisinde doğru olarak verilmiştir?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) I ve III
e) I,II,III

Cevap : b) Yalnız II

Nesneye Yönelik Programlama Ünite 10, Soru 8

Yukarıdaki şekilde verilen işlemi tarif eden tasarım prensibi aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

a) Tek Sorumluluk Prensibi
b) Açık/Kapalı Prensibi
c) Liskov İkame Prensibi
d) Arabirim Ayırma Prensibi
e) Bağımlığı Tersine Çevirme Prensibi

Cevap : d) Arabirim Ayırma Prensibi

Açık/Kapalı Prensibinde bulunan Açık ilkesi neyi ifade etmektedir?

a) Bir sınıfın sadece bir sorumluluğunun olmasıdır.
b) Temel sınıf bir işlevi yerine getiriyorsa, türetilmiş sınıflarda o işlemleri yerine getirebilmelidir.
c) Bir sınıfın yeni davranışlar eklenerek genişletilmesidir
d) Bir sınıfın bağımlılığı en aza indirilmelidir
e) Bir sınıfın sadece bir sınıfa ait bağımlığı olmalıdır.

Cevap : c) Bir sınıfın yeni davranışlar eklenerek genişletilmesidir

Açık/Kapalı Prensibinde bulunan Kapalı ilkesi neyi ifade etmektedir?

a) Bir sınıfın sahip olduğu özelliklerin değişime kapalı olmasıdır
b) Temel sınıf bir işlevi yerine getiriyorsa, türetilmiş sınıflarda o işlemleri yerine getirebilmelidir.
c) Bir sınıfın yeni davranışlar eklenerek genişletilmesidir
d) Bir sınıfın bağımlılığı en aza indirilmelidir
e) Bir sınıfın sadece bir sınıfa ait bağımlığı olmalıdır.

Cevap : a) Bir sınıfın sahip olduğu özelliklerin değişime kapalı olmasıdır

Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi

Nesneye Yönelik Programlama, Hata Yakalama Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!