auzefNesneye Yönelik ProgramlamaYönetim Bilişim Sistemleri

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -11

Auzef Nesneye Yönelik Programlama Final Soruları Deneme Sınavı -11

#1. Bir dizi türünde ve karmaşık yapıda sahip verilerimiz varsa, biz bu karmaşıklığı gizleyerek tasarım daha basit bir kullanımı sunulan tasarım deseni hangisidir?

Cevap : a) Yineleyici

#2. Aşağıda verilenlerden hangisi Koleksiyon türlerine Deneme değildir?

Cevap : a) Int

#3. C# Programlama Dilinde bir hata (Exception) oluşturmak için hangi anahtar kelime kullanılır?

Cevap : b) throw

#4. Davranışsal (behavıoral) Tasarım Desenleri Algoritmaları ve nesnelerin sorumluluklarını belirlenmesinde rol alan tasarım deseni grubu aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

Cevap : c) Davranışlar Tasarım Desenleri

#5. I – var sehir; II – var sehir = “İstanbul”; III – int 3yas; Yukarda verilen değişken tanımları ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?

Cevap : b) Yalnız II


#6. Array.Reverse metodu hangi işlemi icar eder?

Cevap : c) Verilen bir dizinin elemanlarının dizilimini tersine çevirir.

#7. Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi davranışsal tasarım deseni grubuna dâhil değildir?

Cevap : a) Fabrika

#8. I – ushort II – long III – int C# dili için yukarda verilenden maddelerden hangisi veya hangileri değer türündeir (value type) ?

Cevap : e) I,II,III

#9. Verilen bir dizinin her bir elemanı üzerinde tek tek işlem yapmak istersek aşağıdaki verilen ifadelerden hangisini kullanırız?

Cevap : b) foreach

#10. “Gelen bir isteği ve bu istek ile alakalı tüm bilgileri bağımsız bir nesneye dönüştüren davranışsal bir tasarım modelidir. Bu dönüşüm sayesinde, farklı isteklere parametreler halinde yürütülebilmektedir.” Tanımı verilen tasarım deseni aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap : e) Komut


#11. Aşağıdakilerden hangisi C# programlama dilinde bir hata ayıklama sınıfıdır?

Cevap : a) System.Exception

#12. I – Örtülü Dönüşüm (Implicit Cast) işlemini destekler II – Açık Dönüşüm (Explicit Cast) işlemini destekler III – Tür dönüşümünde her zaman veri kaybı yaşanır. C# dili için yukarda verilen tür dönüşüm işlemleri ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?

Cevap : c) I ve II

#13. C# Programlama Dilinde bir fonksiyon sonsuz döngüde kendini çağırırsa hangi hata oluşur?

Cevap : a) Stack Overflow

#14. C# Programlama Dillinde System.Exception sınıfınun kullanım amacı aşağıdaki seçeneklerin hangisinde verilmiştir?

Cevap : b) Hata ve istisnai durumları yönetmek için.

#15. I – double tutar; II – string ad; III – int boyut; Yukarda verilen değişken tanımları ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?

Cevap : e) I,II,III


#16. Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi davranışsal tasarım deseni grubuna dâhil değildir?

Cevap : a) Cephe

#17. C# Programlama Dilinde çalışma zamanında oluşacak bir hatayı hangi ifade ile kontrol edebiliriz?

Cevap : b) try – catch

#18. int[,] Deneme = new int[2, 2]; Yukarda verilen Deneme değişkeni için aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?

Cevap : d) Deneme değişkeni çift boyutlu bir dizidir.

#19. C# dilinde Kutulama (Boxing) işleminin amacı nedir?

Cevap : e) Değer türündeki bir değişkeni referans türüne dönüştürür.

#20. Aşağıda verilenlerden hangisi Koleksiyon türlerine Denemetir?

Cevap : d) Stack


TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -11

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -11

Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Auzef Nesneye Yönelik Programlama Final Soruları Deneme Sınavı -11

Auzef Nesneye Yönelik Programlama Final Soruları Deneme Sınavı -11

Nesneye Yönelik Programlama
Ünite -11
Nesneye Yönelik Modelleme Ve Uml

Bir yazılım projesinin gerekli tasarımlarının standart bir formatta tanımladığı ve proje ekibi içerisinde bir iletişim aracı olarak da kullanılan modelleme dili aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

a) XML
b) HTML
c) UML
d) XML2
e) HTML5

Cevap : c) UML

Aşağıda verilenlerden hangisi bir Birleşik Modelleme Dili (UML) diyagramı değildir?

a) Sınıf Diyagramı
b) Kullanım Senaryosu Diyagramı
c) Bileşen Diyagramı
d) Faaliyet Diyagramı
e) Görsel Tasarım Diyagramı

Cevap : e) Görsel Tasarım Diyagramı

Nesneye Yönelik Programlama ünite on bir üçüncü soru-min

Yukarda şeması verilen UML diyagramı aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?

a) Sınıf Diyagramı
b) Kullanım Senaryosu Diyagramı
c) Bileşen Diyagramı
d) Faaliyet Diyagramı
e) Dağıtım Diyagramı

Cevap : c) Bileşen Diyagramı

Geliştirilmesi planlanan bir yazılım projesinde yapılacak işlemlerin ve hangi aktivitelerin gerçekleştirileceğinin tasarlandığı UML diyagramı hangisinde doğru olarak verilmiştir?

a) Sınıf Diyagramı
b) Kullanım Senaryosu Diyagramı
c) Bileşen Diyagramı
d) Faaliyet Diyagramı
e) Dağıtım Diyagramı

Cevap : d) Faaliyet Diyagramı

Birleşik Modelleme Dili yani UML ile, projemizde yer alan veya alacak olan sınıfların (class) kod yerine görsel olarak ifade etmemize olanak sağlayan diyagram hangisidir?

a) Sınıf Diyagramı
b) Kullanım Senaryosu Diyagramı
c) Bileşen Diyagramı
d) Faaliyet Diyagramı
e) Dağıtım Diyagramı

Cevap : a) Sınıf Diyagramı

Nesneye Yönelik Programlama ünite on bir altıncı soru, Nesneye Yönelik Programlama Final Soruları Deneme Sınavı -4

I- A sınıfı temel sınıftır.
II- B sınıfı A sınıfından türetilmiştir.
III- B sınıfı I arabirimini kullanır.
Yukarda Sınıf Diyagramı verilen UML tasarımı ile ilgili verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) I ve III
e) I, II, III

Cevap : e) I, II, III

Bir sistemin fiziksel görünümü belirten UML şeması aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

a) Sınıf Diyagramı
b) Kullanım Senaryosu Diyagramı
c) Bileşen Diyagramı
d) Faaliyet Diyagramı
e) Dağıtım Diyagramı

Cevap : e) Dağıtım Diyagramı

Aşağıda verilenlerden hangisi UML’in sağlamış olduğu avantajlardan aşağıda biri değildir?

a) Çok karmaşık bir yapıya sahiptir
b) Biçimsel bir dildir.
c) Anlaşılabilir bir dildir.
d) Ölçeklenebilir bir dildir.
e) Tecrübelerden oluşturulmuştur.

Cevap : a) Çok karmaşık bir yapıya sahiptir

I- Sistem ile kullanıcıların etkileşimlerinin tarif edildiği diyagramlardır.
II- Aktörler, kullanım senaryoları ve ilişkilerden oluşmaktadır.
III- Sınıfların bir biri ile olan etkileşimi gösterilmektedir.
Kullanım Senaryo Diyagramı ile ilgili verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) I ve III
e) I, II, III

Cevap : c) I ve II

I- Erişim denetleyicisi private olan üyeler “-“ ile gösterilir.
II- Erişim denetleyicisi public olan üyeler “+“ ile gösterilir.
III- Erişim denetleyicisi protected olan üyeler “#“ ile gösterilir.
Sınıf Diyagramı ile ilgili verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) I ve III
e) I, II, III

Cevap : e) I, II, III

Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi

Nesneye Yönelik Programlama, Nesneye Yönelik Programlama Final Soruları Deneme Sınavı -4 Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!