Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -4
Nesneye Yönelik Programlama Final Soruları Deneme Sınavı -4
#1. I – double tutar; II – string ad; III – int boyut; Yukarda verilen değişken tanımları ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?
Cevap : e) I,II,III
#2. I- Prototip (Prototype) II- Davranışsal (Behavioral) III- Tekil (Singleton) Verilenlerden hangisi yada hangileri Oluşturucu (Creational) kategorisine ait Tasarım Desenidir?
Cevap : d) I ve III
#3. Nesneye Yönelik tasarımda bir sınıfın (class) veya yapı (struct) sorumluluklarını sınırlandırarak, birden fazla sorumluluğun tanımlanmasının tasarım sorunlarına sebep olabileceğini belirten ilke aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : a) Tek Sorumluluk Prensibi
#4. C# programalma dili için verilen erişim denetleyicilerden hangisi yanlıştır?
Cevap : d) protected global
#5. C# dilinde Kutulama (Boxing) işleminin amacı nedir?
Cevap : e) Değer türündeki bir değişkeni referans türüne dönüştürür.
#6. Aşağıda verilen Tasarım Desenlerinden hangisi Oluşturucu (Creation) sınıfına ait bir Tasarım Desenidir?
Cevap : e) Fabrika (Factory)
#7. I – Sınıflar (class) referans türündedirler II – Yapılar (struct) değer türündedirler. III – Sınıf (class) ve yapı (struct) arasında bir fark yoktur. C# programlama dilinde sınıf (class) ve yapı (struct) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#8. public erişim denetleyicisi için aşağıdaki ifadelerde hangisi doğrudur?
Cevap : a) Bu erişim denetleyicisine sahip tür ve üyeler diğer sınıflar içerisinde erişilebilirler.
#9. C# Programalama Dilinde bir sınıf tanımlamak için aşağıdaki anahtar kelimelerden hangisi kullanılır?
Cevap : b) class
#10. Tasarım Desenleri toplam ana kategoride toplanmıştır?
Cevap : c) 3
#11. I – Örtülü Dönüşüm (Implicit Cast) işlemini destekler II – Açık Dönüşüm (Explicit Cast) işlemini destekler III – Tür dönüşümünde her zaman veri kaybı yaşanır. C# dili için yukarda verilen tür dönüşüm işlemleri ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#12. Genellikle birden fazla Fabrika Desenine ihtiyaç duyduğumuz durumlarda başvurduğumuz Tasarım Deseni aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : e) Soyut Fabrika (Abstract Factory)
#13. I – var sehir; II – var sehir = “İstanbul”; III – int 3yas; Yukarda verilen değişken tanımları ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?
Cevap : b) Yalnız II
#14. Nesneye Yönelik tasarımda, Tek Sorumluluk Prensibi (Single Responsibility Principle) ile ortaya konulan ana hedef aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : b) Bir sınıf (class) veya yapının (struct) sadece bir sorumluğu olmasıdır.
#15. I – Bir sınıf içinde birden fazla tanımlanabilir. II – Yapıcılar (constructor) parametre alabilirler. III – Yapıcılar (constructor) bir sonuç dönderirler. C# programlama dilinde yapıcılar (constructor) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#16. Aşağıdakilerden hangisi Nesneye Yönelik Tasarım presinplerinden (SOLID prensipleri) biri değildir?
Cevap : e) Hata Yakalama Prensibi
#17. Şekilde verilenlerden kod örneği Tasarım Deseni hangi kategoriye aittir?
Cevap : b) Oluşturucu (Creational)
#18. Açık/Kapalı Prensibinde bulunan Kapalı ilkesi neyi ifade etmektedir?
Cevap : a) Bir sınıfın sahip olduğu özelliklerin değişime kapalı olmasıdır
#19. I – ushort II – long III – int C# dili için yukarda verilenden maddelerden hangisi veya hangileri değer türündeir (value type) ?
Cevap : e) I,II,III
#20. I – Açık/Kapalı Prensibi II – Bağımlığı Tersine Çevirme Prensibi III – Arabirim Ayırma Prensibi Yüksek seviyedeki modüllerin alt seviyedeki modüllere olan bağımlılığını azaltan prensip veya prensipler hangisinde doğru olarak verilmiştir?
Cevap : b) Yalnız II
SONUÇ
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -4
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -4
HD Quiz powered by harmonic design
Nesneye Yönelik Programlama Final Soruları Deneme Sınavı -4
Nesneye Yönelik Programlama Ünite -11 Nesneye Yönelik Modelleme Ve Uml
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans |