Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -5
Nesneye Yönelik Programlama Soruları Final Deneme Sınavı -5
#1. I – Indeks tabanlı erişim sağlar. II – for döngüsüne göre daha yavaştır. III – for döngüsüne göre daha hızlıdır. C# dilinde foreach in yapısı yukarda verilenden maddelerden hangisi veya hangileri doğrudur?
Cevap : b) Yalnız II
#2. I – Temel sınıf bir işlevi yerine getiriyorsa, türetilmiş sınıflarda o işlemleri yerine getirebilmelidir. II – Bir sınıf sadece bir sınıftan türetilmelidir. III – Bir sınıfın sadece bir sınıfa ait bağımlığı olmalıdır. Liskov İkame Prensibi ilgili verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
Cevap : a) Yalnız I
#3. I – Bir sınıf içinde sadece bir kez tanımlanabilir. II – Yıkıcılar (destructor) parametre alabilirler. III – Yıkıcılar (destructor) bir sonuç dönderirler. C# programlama dilinde yıkıcılar (destructor) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : a) Yalnız I
#4. Açık/Kapalı Prensibinde bulunan Açık ilkesi neyi ifade etmektedir?
Cevap : c) Bir sınıfın yeni davranışlar eklenerek genişletilmesidir
#5. Aşağıda verilenden hangisi Nesneye Yönelik Programlamanın sağladığı faydalardan birisi değildir?
Cevap : e) Zor Kod Geliştirme
#6. I – Tek Sorumluluk Prensibi II – Açık/Kapalı Prensibi III – Bağımlığı Tersine Çevirme Prensibi Yukarıda verilen SOLID tasarım prensiplerinden hangisi veya hangileri doğrudur?
Cevap : e) I,II,III
#7. private erişim denetleyicisi için aşağıdaki ifadelerde hangisi doğrudur?
Cevap : b) Bu erişim denetleyicisine sahip tür ve üyeler aynı sınıf veya yapı içerisinde erişilebilirler.
#8. Nesneye Yönelik tasarımda, Tek Sorumluluk Prensibi (Single Responsibility Principle) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur ?
Cevap : d) Bir sınıfın sadece bir sorumluluğa sahip olmasıdır.
#9. Bir koleksiyon türünde ve karmaşık yapıda sahip verilerimiz varsa, biz bu karmaşıklığı gizleyerek tasarım daha basit bir kullanımı sunulan tasarım deseni hangi kategoriye aittir?
Cevap : c) Davranışlar Tasarım Desenleri
#10. Nesneye Yönelik Programlama ile Fonksiyonel Programlama arasındaki fark aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : c) Nesneye Yönelik Programlamada nesler kendilerini ilgilendiren verileri barındırırlar.
#11. Yukarıdaki şekilde verilen işlemi tarif eden tasarım prensibi aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : d) Arabirim Ayırma Prensibi
#12. C# dili için aşağıdaki verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?
Cevap : d) break ifadesi döngüler içinde kullanılmaz.
#13. “Bir nesnenin önceki durumunu kaydetmemize ve geri yüklememize olanak sağlayan davranışsal tasarım desenidir.” Tanımı verilen tasarım deseni aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : b) Hatırlayıcı
#14. Nesneler arasındaki karmaşık bağımlılıkları azaltılmasına olanak tanıyan bir davranışsal tasarım desenidir deseni hangisidir?
Cevap : d) Arabulucu
#15. Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi Davranışlar tasarım deseni grubuna dâhildir?
Cevap : a) Komut
#16. I- Vekil (Proxy) II- Komut (Command) III- Yineleyici (Iterator) Verilenlerden hangisi ya da hangileri Davranışsal Tasarım Desenidir?
Cevap : d) II ve III
#17. protected erişim denetleyicisi için aşağıdaki ifadelerde hangisi doğrudur?
Cevap : c) Bu erişim denetleyicisine sahip tür ve üyeler aynı sınıf veya türetilmiş sınıf içerisinden erişilebilirler.
#18. nt a = 10; ++a; Console.WriteLine(a++) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?
Cevap : c) 11
#19. I – ! = II – => III – =< C# dilinde yukarda verilen kullanımlardan hangisi veya hangileri doğrudur?
Cevap : a) Yalnız I
#20. int a = 7; Console.WriteLine(++a + a++) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?
Cevap : e) 16
SONUÇ
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -5
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -5
HD Quiz powered by harmonic design
Nesneye Yönelik Programlama Soruları Final Deneme Sınavı -5
Nesneye Yönelik Programlama Ünite -12 Tasarım Desenlerine Giriş
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans |