auzefNesneye Yönelik ProgramlamaYönetim Bilişim Sistemleri

Nesneye Yönelik Programlama 2022 Final Soruları

Nesneye Yönelik Programlama 2022 Final Soruları

Nesneye Yönelik Programlama 2022 Final Soruları

Nesneye Yönelik Programlama 2022 Final Soruları

1. Philippe Kruchten tarafından ortaya atılan 4+1 mimarl modellnde yer alan ve sistem bileşenlerinin fonksiyonlarının soyutlanmış olarak ele alındığı bölümün adı nedir?

A) Geliştirme Görünümü
B) Kullanım Senaryosu Görünümü
C) Fiziksel Görünüm
D) Mantıksal Görünüm
E) Süreç Görünümü

Cevap : D) Mantıksal Görünüm

2.
” —– Tasarım Desenlerl, sınıf ve nesnelerin bir araya gelerek daha büyük tasarım oluşturmayı hedefledikleri desenlerdir.” Ifadesinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

A) Görsel
B) Yapısal
C) Hesaplamalı
D) Oluşturucu
E) Yazımsal

Cevap : B) Yapısal

3. Bir yazılım projesinin teknik tasarımlarının standart bir formatta tanımladığı ve proje eklbl Içerisinde bir iletişim aracı olarak da kullanılan modelleme dill aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

A) XML2
B) XML
C) UML
D) HTML
E) HTML5

Cevap : C) UML

4.

List<string> degisken = new List<string>();

Yukarda verllen değişkenin tek seferde tūm elemanları silinmek istenirse aşağıdakl metotlardan hangisini kullanılır ?

A) Add
B) Remove
C) AddAll
D) Clear
E) AddRange

Cevap : D) Clear

5. .Net Core geliştirme ortamında “dotnet bulld” komutu ile ilgili aşağıdakı ifadelerden hangisl doğrudur?

A) Mevcut projeyi temizler.
B) .Net Core platformu hakkında bilgi verir.
C) Mevcut projeyi derler.
D) .Net Core’da yardım parametrelerini listeler.
E) Yeni bir proje oluştur.

Cevap : C) Mevcut projeyi derler.

6. C# Programlama Dilinde arabirimlerde tanımlanan tüm üyelerin erişim seviyesi ne olmalıdır?

A) private protected
B) protected
C) public protected
D) private
E) public

Cevap : E) public

7. Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisl yapısal tasarım desenl grubuna dahil değildir?

A) Adaptör (Adapter)
B) Köprü (Bridge)
C) Vekil (Proxy)
D) Cephe (Facade)
E) Fabrika (Factory)

Cevap : E) Fabrika (Factory)

8. Aşağıda verllen tasarım desenlerinden hanglsl Davranışsal Tasarım desenl grubuna alttır?

A) Vekil (Proxy)
B) Arabirim (Interface)
C) Fabrika (Factory)
D) Komut (Command)
E) Cephe (Facade)

Cevap : D) Komut (Command)

9.
C# Programlama Dilinde bir sınıftan yeni bir nesne türetmek Istenlyorsa hangi anahtar kellme kullanılır?

A) start
B) struct
C) class
D) static
E) new

Cevap : E) new

10. C# Programlama Dilinde genel hata sınıfı aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

A) Generics
B) DateTime
C) Exception
D) Collections
E) Math

Cevap : C) Exception

Nesneye Yönelik Programlama 2022 Final Soruları

Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans

Öğrenci Dostu
Öğrenme Yönetim Sistemi – LOLONOLO

Nesneye Yönelik Programlama

Nesneye Yönelik Programlama 2022 Final Soruları

11. C# Programlama Dilinde double türündeki bir değişkenin boyutu kaç byte’tır?

A) 2
B) 16
C) 4
D) 1
E) 8

Cevap : E) 8

12. Aşağıda verilen metot tanımlarından hangisi yanlıştır?

A) int topla(int, b)
B) float bol(int a, int b)
C) int islem3(float a, float b)
D) void cikar(int a, int b)
E) int donustur(int a, int b)

Cevap : A) int topla(int, b)

13. Aşağıda verllen Tasarım Desenlerinden hangisl Oluşturucu (Creation) sınıfına alt değildir?

A) Tekil (Singleton)
B) Yapıcı (Builder)
C) Vekil (Proxy)
D) Fabrika (Factory)
E) Soyut Fabrika (Abstract Factory)

Cevap : C) Vekil (Proxy)

14. Aşağıdakilerden hangisi Nesneye Yönelik Tasarım prensiplerinden (SOLID prensiplerl) biri değildir?

A) Kaynak Kod Yönetim Prensibi
B) Liskov İkame Prensibi (Liskov Substitution Principle)
C) Açık/Kapalı Prensibi (Open/Close Principle)
D) Tek Sorumluluk Prensibi (Single Responsibility Principle
E) Arabirim Ayırma Prensibi (Interface Segregation Principle)

Cevap : A) Kaynak Kod Yönetim Prensibi

15. C# dilinde bir yığın için ayrılan bellek alanı dolduğunda oluşan hata aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

A) ArithmeticException
B) EndOfStreamException
C) ApplicationException
D) StackOverflowException
E) DivideByZeroException

Cevap : D) StackOverflowException

16.
|- Sınıflar (class) referans türündedirler
II – Yapılar (struct) değer türündedirler.
III – Sınıf (class) ve yapı (struct) arasında bir fark yoktur.
C# programlama dilinde sınıf (class) ve yapı (struct) lle ilgili yukarıda verllen Ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?

A) I vell
B) I,II,III
C) Ive III
D) Yalnız I
E) Yalnız II

Cevap : A) I vell

17.
Console.Write(13+3); Console.Write(“,”);
Console.Write(13-2); Console.Write(“,”);
Console.Write(13*3); Console.Write(“,”);
Console.Write(13/2); Console.Write(“,”);
Console.Write(13.0/2.0); Console.Write(“,”);

Yukarda verllen kod bloğu çalıştırıldığında üretilen çıktı aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

A) 16, 11, 39, 6, 6
B) 16, 11, 39, 6, 6.5
C) 16, 11, 133, 6.5, 6.5
D) 16, 11, 39, 6.5, 6.5
E) 16, 15, 39, 6.5, 6.5

Cevap : B) 16, 11, 39, 6, 6.5

18.

Tasarım Desenleri kaç ana kategoride toplanmıştır?

A) 4
B) 3
C) 1
D) 5
E) 2

Cevap : B) 3

19. Nesneye yönelik programlamanın tasarım Ilkelerinden biri olan, Tek Sorumluluk Prensibl (Single Responsibility Principle) lle amaçlanan ana hedef nedir?

A) Bir sınıfın (class) hata yakalama prensibinin kontrol edilmesidir.
B) Bir sınıfın (class) sadece bir sorumluğu olmasıdır.
C) Bir sınıf (class) birden çok sorumluluğa sahip olmasıdır.
D) Nesnelerin birbiri ile olan bağımlığının güçlendirilmesidir.
E) Bir sınıfın (class) kullandığı arabirim sayısının
azaltılmasıdır.

Cevap : B) Bir sınıfın (class) sadece bir sorumluğu olmasıdır.

20. C# Programlama Dilinde bir arabirim tanımlamak Istenirse hangl anahtar kelime kullanılır?

A) interface
B) final
C) new
D) object
E) inherit

Cevap : A) interface

Nesneye Yönelik Programlama 2022 Final Soruları

Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans

Öğrenci Dostu
Öğrenme Yönetim Sistemi – LOLONOLO

Nesneye Yönelik Programlama, Yapısal (structural) Tasarım Desenleri Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!