auzefSosyal HizmetSosyal Hizmet Etiği

Auzef Sosyal Hizmet Etiği Final Deneme Sınavı -6

Auzef Sosyal Hizmet Etiği Final Deneme Sınavı -6

#1. Kadın haklarının savunulmasında ve etik karar alma sürecinde sosyal hizmet uzmanlarına uluslararası sözleşmeler yol göstericidir. Aşağıdaki uluslararası sözleşmelerden hangisinin temel amacı kadınlara yönelik her türlü ayrımcılığın önlenmesi olan Birleşmiş Milletler Sözleşmesidir?

Cevap : c) CEDAW

Kadın haklarının savunulması ve etik karar alma sürecinde, sosyal hizmet uzmanlarına yol gösteren uluslararası sözleşmeler önemlidir. Bu bağlamda, kadınlara yönelik her türlü ayrımcılığın önlenmesini temel amaç olarak belirleyen Birleşmiş Milletler Sözleşmesi “c) CEDAW” (Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Ortadan Kaldırılması Sözleşmesi) olarak bilinir. CEDAW, kadın haklarını koruma ve teşvik etme konusunda rehberlik sağlayan temel bir uluslararası yasal çerçevedir.

#2. Aşağıdakilerden hangisi Kapsayıcı Karar Verme Modelinin “etik ikilemi tanımlama” aşamasında sorulabilecek sorulardan biri değildir?

Cevap : b) Sorunun çözümü için hangi farklı kaynaklara başvurabilirim?

Kapsayıcı Karar Verme Modelinin “etik ikilemi tanımlama” aşamasında sorulabilecek sorulardan biri olmayan seçenek, “Sorunun çözümü için hangi farklı kaynaklara başvurabilirim?” (B seçeneği) olarak belirtilmiştir.

#3. Aşağıdakilerden hangisi “meslek etiği” kavramının kapsamı içerisinde yer almaz?

Cevap : d) İşletmecilik Etiği

“Meslek etiği” kavramının kapsamı içerisinde yer almayan seçenek, “İşletmecilik Etiği”dir​​. Bu kavram, meslek etiğinden ziyade işletmelerin genel etik ilkeleri ve normları ile ilgilidir ve bireysel mesleklerin etik ilkelerini kapsamaz. Dolayısıyla, sorunun doğru cevabı şudur:

d) İşletmecilik Etiği

#4. Sosyal Hizmet Uzmanı X müracaatçısı Y için Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanunu inceliyordur. Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun’un numarası aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap : 6284

Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun’un numarası 6284’tür.

#5. “Şimdi size içinde bulunduğunuz durumu düzeltmeyi kolaylaştıracak bazı öneriler üzerinde duracağım. Bu önerileri geliştirirken sizinle birlikte düşünmek de isterim. Bundan sonraki aşamada yapılması gerekenler konusunda bazı fikirlerim var. Bunları size açıkça ifade edeceğim, çeşitli alternatifler üzerinde duracağız fakat son kararı sizin vermeniz uygun olur.” Sosyal hizmet uzmanı tarafından müracaatçıya söylenen bu cümle aşağıdaki etik kurallardan hangisiyle en yakından ilgilidir?

Cevap : a) Self-determinasyon

Sosyal hizmet uzmanı tarafından müracaatçıya söylenen bu cümle, “a) Self-determinasyon” etik kuralıyla en yakından ilgilidir. Bu ifade, müracaatçının kendi durumunu düzeltmeye yönelik kararları alırken sosyal hizmet uzmanının rehberlik ve destek sağlamasını, ancak son kararın müracaatçı tarafından verilmesini vurguluyor. Self-determinasyon, planlı değişim sürecinde sosyal hizmet uzmanı ve danışan arasında ortak bir çalışmayı gerektirir ve müracaatçının kendi kararlarını alma hakkına saygı duyulmasını ifade eder.

#6. Aşağıdakilerden hangisi, günümüzde iş etiği ilkelerine duyarlı olmayan kamu ya da özel sektör işletmelerinin toplum tarafından cezalandırılma biçimlerinden biri değildir?

Cevap : e) Bu kuruluşların çalışanlarının bir kısmının sendika üyesi olmaması

Günümüzde iş etiği ilkelerine duyarlı olmayan kamu ya da özel sektör işletmelerinin toplum tarafından cezalandırılma biçimlerinden biri olmayan seçenek, “Bu kuruluşların çalışanlarının bir kısmının sendika üyesi olmaması”dır​​. Bu durum, iş etiği ilkelerine duyarlılıkla doğrudan ilişkili bir cezalandırma biçimi olarak kabul edilmez. Dolayısıyla, sorunun doğru cevabı şudur:

e) Bu kuruluşların çalışanlarının bir kısmının sendika üyesi olmaması.

#7. Bir grup çalışmasına başlayan sosyal hizmet uzmanının grup üyelerini bilgilendirirken aşağıdaki etik konulardan hangisine yer vermesi uygun değildir?

Cevap : c) Uzman ve grup üyeleri arasındaki duygusal ve cinsel konular

Bir grup çalışmasına başlayan sosyal hizmet uzmanının grup üyelerini bilgilendirirken etik konular arasında yer vermesi uygun olmayan konu “c) Uzman ve grup üyeleri arasındaki duygusal ve cinsel konular”dır​​. Bu tür konular, grup çalışmalarında etik açıdan uygun bir içerik olarak kabul edilmez ve uzmanın mesleki sınırlarını aşabilir. Diğer seçenekler, grup çalışmalarında ele alınması uygun ve önemli etik konuları yansıtır.

#8. Aşağıdakilerden hangisi ‘gizlilik’ etik ilkesi için doğru sayılabilir?

Cevap : c) Gizlilik görecelidir ve koşullara göre sınırları sosyal hizmet uzmanı tarafından belirlenir.

‘Gizlilik’ etik ilkesi için doğru olan ifade, “c) Gizlilik görecelidir ve koşullara göre sınırları sosyal hizmet uzmanı tarafından belirlenir.” şeklindedir. Sosyal hizmet uzmanları, zorunlu mesleki nedenler dışında, profesyonel hizmet sırasında elde edilen tüm bilgilerin gizliliğini korumalıdır. Ancak, bir müracaatçıya veya başka bir kişiye ciddi ve öngörülebilir bir zararın önlenmesi gerektiğinde veya yasa ve yönetmelikler gereği, müracaatçının rızası olmadan ifşa etme zorunluluğu olabilir. Bu, gizliliğin göreceli bir kavram olduğunu ve koşullara göre sınırlarının değişebileceğini gösterir.

#9. Türkiye’de sosyal hizmet kavramının ilk kez hukuken tanımlandığı yasal düzenleme aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap : e) Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu

Türkiye’de sosyal hizmet kavramının ilk kez hukuken tanımlandığı yasal düzenleme, 1983 yılında kabul edilen “Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu” dur​​. Bu nedenle, sorunun doğru cevabı şudur:

e) Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu.

#10. Akılcı karar verme modellerinden biriyle ilerleyen bir etik karar verme sürecinde aşağıdaki aşamalardan hangisinin olması beklenmez?

Cevap : a) Kültürel hassasiyetlerin belirlenmesi

Akılcı karar verme modellerinde genellikle somut bilgiler ve mantıksal analizler ön plandadır. Bu nedenle, “a) Kültürel hassasiyetlerin belirlenmesi” aşaması, tipik bir akılcı karar verme modelinde beklenmeyen bir aşamadır. Akılcı modeller, genellikle somut veri ve belirgin sonuçlara odaklanır ve bu nedenle kültürel hassasiyetler gibi daha soyut ve çoğu zaman kişisel yorum gerektiren faktörleri öncelikli olarak ele almazlar. Diğer seçenekler – bilgi toplama, etik ikilemi tanımlama, olası fayda ve zararların değerlendirilmesi, ve farklı görüşlere başvurulması – akılcı karar verme süreçlerinin tipik aşamaları arasında yer alır.

#11. Çalıştırma çağı ve çocukları çalıştırma yasağı 4857 sayılı İş Kanunu’nun kaçıncı maddesi ile düzenlenmiştir?

Cevap : 71

4857 sayılı İş Kanunu’nda çalıştırma çağı ve çocukların çalıştırılma yasağı, Kanun’un 71. maddesinde düzenlenmiştir. Bu maddeye göre, on beş yaşını doldurmamış çocukların çalıştırılması yasaktır, ancak on dört yaşını doldurmuş ve zorunlu ilköğretim çağını tamamlamış olan çocuklar belirli şartlar altında çalıştırılabilir.

#12. Anayasa Madde 32 düzeltme ve Cevap hakkı; “Düzeltme ve Cevap hakkı, ancak kişilerin haysiyet ve şereflerine dokunulması veya kendileriyle ilgili gerçeğe aykırı yayınlar yapılması hallerinde tanınır ve kanunla düzenlenir. Düzeltme ve Cevap yayımlanmazsa, yayımlanmasının gerekip gerekmediğine hakim tarafından ilgilinin müracaat tarihinden itibaren en geç (------) gün içerisinde karar verilir.” şeklinde düzenlenmiştir. Boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

Cevap : 7

Anayasa’nın 32. maddesi kapsamında düzeltme ve cevap hakkı ile ilgili olarak, “Düzeltme ve cevap hakkı ancak kişilerin haysiyet ve şereflerine dokunulması veya kendileriyle ilgili gerçeğe aykırı yayınlar yapılması hallerinde tanınır ve kanunla düzenlenir. Düzeltme ve cevap yayımlanmazsa, yayımlanmasının gerekip gerekmediğine hakim tarafından ilgilinin müracaat tarihinden itibaren en geç yedi gün içerisinde karar verilir.” Bu bilgiye göre, doğru cevap “d) 7” gün olacaktır.

#13. Aşağıdakilerden hangisi “sosyal hizmet alanındaki paydaşlar” arasında yer almaz?

Cevap : c) Tüm Bakanlıklar ve Teşkilatları

Sosyal hizmet alanındaki paydaşlar arasında yer almayan seçenek “Tüm Bakanlıklar ve Teşkilatları”dır​​. Bu nedenle, sorunun doğru cevabı şudur:

c) Tüm Bakanlıklar ve Teşkilatları.

#14. Sosyal çalışmacının ahlaki hassasiyet sahibi olması, etik karar alma sürecinin hangi aşamasına ilişkin yetkinliğini arttıracaktır?

Cevap : a) Sorunu belirleme ve tanımlama

Sosyal çalışmacının ahlaki hassasiyet sahibi olması, etik karar alma sürecinin “a) Sorunu belirleme ve tanımlama” aşamasına ilişkin yetkinliğini arttıracaktır.

#15. Aşağıdakilerden hangisi müracaatçı mahremiyetinin ihlali için geçerli bir sebep olamaz?

Cevap : e) Sosyal hizmet müdahale sürecinin tamamlanması

 

Bu seçeneklerden “e) Sosyal hizmet müdahale sürecinin tamamlanması” müracaatçı mahremiyetinin ihlali için geçerli bir sebep olamaz. Sosyal hizmette, müdahale sürecinin tamamlanması, mahremiyetin ihlali için yeterli bir gerekçe teşkil etmez. Mahremiyet, sosyal hizmet uygulamalarında temel bir etik ilkedir ve müdahale sürecinin sona ermesi bu ilkenin ihlali için bir neden oluşturmaz. Diğer seçenekler ise, özellikle acil ve tehlikeli durumları ifade eder ve bu tür durumlarda mahremiyetin ihlal edilmesi bazen gereklidir.

 

 

#16. I. Sınırlar belirlenirken kültürel değerler dikkate alınmalıdır II. Çoklu ilişkiler oluşturabilecek sınır ihlallerine izin verilmemelidir III. Müracaatçıya sarılmak uygun değildir Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri sosyal hizmet uzmanlarının müracaatçılar ile mesleki ilişki sınırları hakkında etik açıdan uygundur?

Cevap : I ve II

Sosyal hizmet uzmanlarının müracaatçılar ile mesleki ilişki sınırları hakkında etik açıdan uygun olanlar “I ve II” yani “I. Sınırlar belirlenirken kültürel değerler dikkate alınmalıdır” ve “II. Çoklu ilişkiler oluşturabilecek sınır ihlallerine izin verilmemelidir” şeklindedir​​. Bu, sosyal hizmet uzmanlarının mesleki ilişkilerinde hem kültürel duyarlılık göstermelerini hem de mesleki sınırları koruyarak çoklu ilişkilerden kaçınmalarını gerektirir.

#17. 4721 Türk Medeni Kanunu madde 285, babalık karinesi; “Evlilik devam ederken veya evliliğin sona ermesinden başlayarak (………….) gün içinde doğan çocuğun babası kocadır.” Şeklinde düzenlenmiştir. Yukarıdaki boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

Cevap : 300

4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’nun 285. maddesinde, babalık karinesi şu şekilde düzenlenmiştir: “Evlilik devam ederken veya evliliğin sona ermesinden başlayarak üçyüz gün içinde doğan çocuğun babası kocadır.” Bu bilgiye göre, doğru cevap “c) 300” olacaktır.

#18. İş etiğine aykırı uygulamalardan biri olan işe alma ve yükseltmede ehliyet ve liyakat yerine ayrımcılığa, kayırmacılığa ve torpile önem verilmesi aşağıdaki başlıklardan hangisinin altında yer alır?

Cevap : a) İşletmelerin çalışanlarına karşı iş etiğine aykırı tutumları

İşe alma ve yükseltmede ehliyet ve liyakat yerine ayrımcılığa, kayırmacılığa ve torpile önem verilmesi, iş etiğine aykırı uygulamalar kapsamında değerlendirilir ve “İşletmelerin çalışanlarına karşı iş etiğine aykırı tutumları” başlığı altında yer alır​​.
Bu nedenle, sorunun doğru cevabı:

a) İşletmelerin çalışanlarına karşı iş etiğine aykırı tutumlarıdır.

#19. Aşağıdaki cümlelerden hangisi paternalist bir anlayışı yansıtmaktadır?

Cevap : c) Sizin iyiliğinizi düşündüğüm için size bu konuda bilgi veremem.

Bu cümlelerden “c) Sizin iyiliğinizi düşündüğüm için size bu konuda bilgi veremem.” ifadesi, paternalist bir anlayışı yansıtmaktadır. Paternalizm, bir kişinin veya otoritenin, başka bir kişinin iyiliği için onun tercihlerini veya özerkliğini göz ardı ederek kararlar alması veya bilgiyi saklaması anlamına gelir. Bu durumda, karar verici, bireyin kendi iyiliği için en iyi olanı bildiğini varsayar ve bireyin kendi kararlarını verme hakkını sınırlar.

#20. Aşağıdakilerden hangisi, sosyal hizmet bilgisi ve değeri arasındaki ilişki için doğrudur?

Cevap : c) Sosyal hizmet bilgisi nesnel, değer öznel kabullerdir

Sosyal hizmet bilgisi ve değeri arasındaki ilişki için doğru olan ifade “c) Sosyal hizmet bilgisi nesnel, değer öznel kabullerdir” şeklindedir​​. Bu, sosyal hizmet bilgisinin objektif ve somut verilere dayanırken, değerlerin daha subjektif ve kişisel yargılara dayalı olduğunu gösterir. Bu ayrım, sosyal hizmet pratiğinde bilginin ve değerlerin nasıl entegre edildiğini ve dengelendiğini anlamada önemlidir.

TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-

Auzef Sosyal Hizmet Etiği Final Deneme Sınavı -6

Auzef Sosyal Hizmet 3. sınıf güz dönemi dersi

Auzef Sosyal Hizmet Etiği Final Deneme Sınavı -6

Auzef Sosyal Hizmet 3. sınıf güz dönemi dersi

Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Auzef Sosyal Hizmet 3. sınıf güz dönemi dersi

Auzef Sosyal Hizmet Etiği Final Deneme Sınavı -6

Auzef Sosyal Hizmet Etiği Final Deneme Sınavı -6

Ünite -6

Sosyal Hizmette Etik Karar Verme Süreci ve Modelleri

Auzef Sosyal Hizmet Etiği: Sosyal Hizmette Etik Karar Verme Süreci ve Modelleri

Sosyal hizmet pratiğinde etik, sadece bir rehber seti olmanın ötesinde, profesyonellerin karşılaştığı zorlu kararlarla başa çıkmak için bir çerçeve sunar. Sosyal hizmetteki etik karar verme süreci, karmaşık ve çok yönlü durumlarla yüzleşirken sosyal çalışmacılara yol gösterir. Bu makale, Auzef Sosyal Hizmet programının altıncı ünitesinde ele alınan etik karar verme süreci ve modellerini irdeleyecektir.

Paternalizm ve Etik Karar Verme

Sosyal hizmet pratiğinde paternalist yaklaşımlar, müdahalede bulunurken müracaatçının iyiliğinin sosyal çalışmacı tarafından belirlendiği durumları ifade eder. Örneğin, “Sizin iyiliğinizi düşündüğüm için size bu konuda bilgi veremem.” ifadesi, müdahalede bulunanın, müracaatçının özerkliğini göz ardı ederek neyin en iyi olduğuna karar verdiğini yansıtır. Bu, sosyal hizmet etiğinin temel ilkelerinden biri olan müdahale edilen bireyin özerkliğine saygı ilkesiyle çatışabilir.

Etik Karar Süreci ve Öz Değerlendirme

Etik karar sürecinin önemli bir parçası öz değerlendirmedir. Sosyal çalışmacıların, aldıkları kararları sürekli olarak gözden geçirmeleri ve “Karara mümkün olan en kısa sürede varabildim mi?” gibi süreç odaklı sorular yerine, etik ilkeler ve müdahalenin sonuçlarına odaklanmaları gerekmektedir.

Mahremiyet ve Etik İhlaller

Sosyal hizmet uygulamalarında mahremiyet, temel bir prensiptir. Ancak, bazı durumlar, mahremiyetin ihlal edilmesini gerektirebilir. Örneğin, intihar riski veya çocuk istismarı gibi durumlar, sosyal çalışmacıyı mahremiyet ilkesini geçici olarak ihlal etmeye zorlayabilir. Ancak, “Sosyal hizmet müdahale sürecinin tamamlanması” gibi nedenler, mahremiyet ihlali için geçerli bir sebep oluşturmaz.

Etik Karar Verme Modelleri

Farklı etik karar verme modelleri, sosyal hizmet pratiğinde karşılaşılan etik ikilemleri çözümleme konusunda yol gösterir. Bu modeller, etik ikilemi tanımlama, yeterli ve güvenilir bilgiye ulaşma ve çözüm için alternatifleri değerlendirme gibi ortak aşamalara sahiptir. Bununla birlikte, “Kurumsal politikalara uygunluğu denetlemek” bu modellerin her birinde yer almayabilir.

Akılcı Karar Verme ve Kültürel Hassasiyet

Akılcı karar verme modelleri, somut bilgiler ve mantıksal analiz üzerine kuruludur. Bu modellerde, kültürel hassasiyetler gibi daha soyut faktörlerin dikkate alınması beklenmez. Ancak, sosyal hizmet pratiğinde kültürel hassasiyetlerin tanınması, etik karar verme sürecinin önemli bir yönüdür.

Yansıtıcı Etik Karar Verme Modelleri

Yansıtıcı etik karar verme modelleri, bireysel sezgileri ve değer yargılarını sürece dahil eder. Bu modeller, müracaatçıları karar sürecine aktif olarak dahil etmeyi ve sürecin esnek yapısını korumayı hedefler. Ancak, bu modellerin “Genel Karar Verme Modeli” gibi daha yapılandırılmış modellere ait olduğu yanlış bir varsayımdır.

Sosyal hizmet pratiğinde etik karar verme süreci, sosyal çalışmacıların karşılaştığı zorlu durumlarla başa çıkmak için hayati bir beceridir. Bu süreç, sosyal hizmet uzmanlarının etik ilkeleri uygulamalarına, karmaşık durumlarda bilinçli kararlar almalarına ve mesleki uygulamalarında sürekli bir öz değerlendirme yapmalarına olanak tanır. Sosyal hizmet eğitimi, bu süreçlerin anlaşılmasını ve etkin bir şekilde uygulanmasını sağlayarak, sosyal çalışmacıların etik ve duyarlı profesyoneller olarak yetişmesine katkıda bulunur.

@lolonolo_com

Auzef Sosyal Hizmet Etiği Final Deneme Sınavı -6

Ünite -6

Sosyal Hizmette Etik Karar Verme Süreci ve Modelleri

1- Aşağıdaki cümlelerden hangisi paternalist bir anlayışı yansıtmaktadır?

a) Bu sorun hakkında bir uzmanla görüşmeyi düşünür müsünüz?
b) İsterseniz bir çözüm geliştirmek için neler yapabileceğimizi konuşalım.
c) Sizin iyiliğinizi düşündüğüm için size bu konuda bilgi veremem.
d) Psikoterapinin size faydalı olacağına inanıyorum.
e) Tercih ve kararlarınız sağlıklı bir sonuca ulaşmamızı kolaylaştıracak.

Cevap : Sizin iyiliğinizi düşündüğüm için size bu konuda bilgi veremem.

2- Aşağıdakilerden hangisi etik karar süreci sonunda yapılan öz değerlendirmede sorulabilecek bir soru değildir?

a) Bu vakada çözüme farklı yollarla varabilir miydim?
b) Sonuca etki edecek bütün faktörleri değerlendirdim mi?
c) Müracaatçının kararlarını ve tercihlerini dikkate aldım mı?
d) Karara mümkün olan en kısa sürede varabildim mi?
e) Eylemlerimle mesleki sorumluluklarım uyumlu muydu?

Cevap : Karara mümkün olan en kısa sürede varabildim mi?

3- Aşağıdakilerden hangisi müracaatçı mahremiyetinin ihlali için geçerli bir sebep olamaz?

a) Müracaatçının intihar etmeyi planladığının öğrenilmesi
b) Bir çocuğun istismar edildiği bilgisinin alınması
c) Mahkemenin vakayla ilişkili bilgi talebinden bulunması
d) Sosyal çalışmacının müracaatçı tarafından tehdit edilmesi
e) Sosyal hizmet müdahale sürecinin tamamlanması

Cevap : Sosyal hizmet müdahale sürecinin tamamlanması

4- Aşağıdakilerden hangisi farklı etik karar verme modellerinde yer alan ortak aşamalardan biri değildir?

a) Etik ikilemi tanımlamak
b) Yeterli ve güvenilir bilgiye ulaşmak
c) Çözüm için farklı alternatifleri değerlendirmek
d) Farklı görüşlere başvurmak ve danışmak
e) Kurumsal politikalara uygunluğu denetlemek

Cevap : Kurumsal politikalara uygunluğu denetlemek

5- Akılcı karar verme modellerinden biriyle ilerleyen bir etik karar verme sürecinde aşağıdaki aşamalardan hangisinin olması beklenmez?

a) Kültürel hassasiyetlerin belirlenmesi
b) Vaka hakkında bilgi toplanması
c) Etik ikilemin tanımlanması
d) Olası fayda ve zararların değerlendirilmesi
e) Konuyla ilgili farklı görüşlere başvurulması

Cevap : Kültürel hassasiyetlerin belirlenmesi

6- Yansıtıcı etik karar verme modelleriyle ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?

a) Kültürel göreceli yaklaşıma sahiplerdir.
b) Genel Karar Verme Modeli yansıtıcı modellerdendir.
c) Karar süreçlerine sezgileri de dahil ederler.
d) Müracaatçıları karar süreçlerine dahil ederler.
e) Esnek yapılarıyla değişime açıklardır.

Cevap : Genel Karar Verme Modeli yansıtıcı modellerdendir.

7- Aşağıdakilerden hangisi Kapsayıcı Karar Verme Modelinin “etik ikilemi tanımlama” aşamasında sorulabilecek sorulardan biri değildir?

a) Bu etik çatışmanın kültürel bir yönü var mı?
b) Sorunun çözümü için hangi farklı kaynaklara başvurabilirim?
c) Bu vakanın çözümü için yeni bilgiye ihtiyacım var mı?
d) Vakadaki etik ikilemi tanımlayabiliyor muyum?
e) Vakadaki etik sorun üst bir otorite tarafından mı çözülmeli?

Cevap : Sorunun çözümü için hangi farklı kaynaklara başvurabilirim?

8- Etik İlkeler Şablonuna dayanarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

a) Yaşam hakkının korunması için mahremiyet ilkesi çiğnenebilir.
b) İncinebilir olanı korumak sosyal adaleti sağlamaktan önemlidir.
c) Şeffaflık, müracaatçının tüm bilgilerini paylaşmasını ifade eder.
d) Yaşam kalitesi bireysel ve toplumsal düzeyde değerlendirilmelidir.
e) Özerkliğin korunması, hasarın önlenmesinden önemlidir.

Cevap : Şeffaflık, müracaatçının tüm bilgilerini paylaşmasını ifade eder.

9- Sosyal çalışmacının ahlaki hassasiyet sahibi olması, etik karar alma sürecinin hangi aşamasına ilişkin yetkinliğini arttıracaktır?

a) Sorunu belirleme ve tanımlama
b) Karar sürecine dahil olan tarafları belirleme
c) Farklı kararların sonuçlarına ilişkin hipotez üretme
d) Çatışma çözümünde başvurulacak kaynakları belirleme
e) Öz değerlendirme yapma

Cevap : Sorunu belirleme ve tanımlama

10- Aşağıda farklı karar verme modelleri ve aşamaları bulunmakta. Yansıtıcı düşünmenin hipotez geliştirme soruları hangisinde kullanılabilir?

a) Congress Modeli- 1. aşama
b) Kapsayıcı Karar Verme Modeli – 3. aşama
c) Reamer Modeli – 2. aşama
d) Etik Kurallar Şablonu – 5. Aşama
e) Genel Karar Verme Modeli – 7. aşama

Cevap : Etik Kurallar Şablonu – 5. Aşama

Sosyal Hizmet Etiği

Auzef Sosyal Hizmet Etiği Auzef Sosyal Hizmetler, Kavramsal Çerçeve: Sosyal Hizmet, Birey ve Aile

Sosyal Hizmette Etik Karar Verme Süreci ve Modelleri

 

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!