auzefÇocuk GelişimiÇocuk Resimlerinin Analizi

Çocuk Resimlerinin Analizi 2023-2024 Final Soruları

Çocuk Resimlerinin Analizi 2023-2024 Final Soruları

#1. Aşağıdakilerden hangisi ideale yakın bir resim analizi yapabilmek için gerekli niteliklerden biri değildir?

Cevap : A) Bütünü hiçe sayıp sadece bir kısmına bakıp değerlendirme

Bu soruda, ideale yakın bir resim analizi yapmak için gerekli olmayan bir nitelik belirlenmesi istenmektedir. Şıkları değerlendirelim:

A) Bütünü Hiçe Sayıp Sadece Bir Kısmına Bakıp Değerlendirme:

Etkili bir resim analizi için, resmin bütününe ve ayrıntılarına bakmak önemlidir. Sadece resmin bir kısmına odaklanmak, yanıltıcı olabilir ve genel bağlamın gözden kaçırılmasına yol açabilir. Bu nedenle, bu yaklaşım ideale yakın bir resim analizi için gerekli bir nitelik değildir.

B) Resim Değerlendirirken Ortaya Çıkabilecek Farklılıkları Kavrayabilme:

Resim analizinde farklılıkları anlamak ve yorumlamak önemlidir. Bu, çeşitli durumları ve perspektifleri dikkate almayı gerektirir ve etkili bir analiz için gerekli bir beceridir.

C) Resim Analizinin Son Aşamasında Tüm Bilgileri Birleştirme:

Resim analizi sürecinde toplanan tüm bilgilerin birleştirilmesi, kapsamlı ve doğru bir sonuca ulaşmak için önemlidir.

D) Resmin Çocuğun Gelişimine Uygunluğuna Bakma:

Çocuğun yaşı ve gelişim seviyesine uygun olarak resimlerini değerlendirmek, analizin doğruluğu için önemlidir.

E) Tüm Yansıtıcı (İzdüşümsel) Testlere Hâkim Olma:

İzdüşümsel testlerin anlamını ve uygulamasını bilmek, resim analizini daha derinlemesine yapmayı sağlar ve bu da analizin kalitesini artırabilir.

Bu seçenekler arasında, “A) Bütünü Hiçe Sayıp Sadece Bir Kısmına Bakıp Değerlendirme” seçeneği, ideale yakın bir resim analizi için gerekli olmayan bir niteliktir ve aslında bu tür bir yaklaşım genellikle kaçınılması gereken bir durumdur. Bu nedenle, sorunun doğru cevabı “A” şıkkıdır.

#2. Yukarıdaki resim, Lowenfeld’in belirlemiş olduğu hangi çizgisel gelişim basamağına örnek gösterilebilir?

Cevap : C) Karalama dönemi

Resim, çocukların çizimlerinde gözlemlenen evrelerden birini temsil ediyor. Lowenfeld’in çizgisel gelişim basamaklarına göre, bu resimde belirgin bir yapı, tanımlanabilir bir şekil veya düzen olmadan yapılmış rastgele çizgiler bulunuyor. Bu tür çizgiler genellikle çocukların ilk çizim aşamalarına işaret eder.

Bu evreler şu şekildedir:

C) Karalama Dönemi: Bu dönem genellikle 2-4 yaş arası çocuklar için geçerlidir ve çocukların motor becerilerini geliştirmeye başladıkları, çizimlerinde anlamdan ziyade hareketin keyfini çıkardıkları bir süreçtir.

Resim, Karalama Dönemi’nin tipik özelliklerini gösteriyor: rastgele çizgiler, çeşitli renkler, belirgin bir düzen ya da temsil yok. Bu nedenle, doğru cevap “C) Karalama Dönemi” olacaktır.

#3. Çizginin, yüzey üzerinde nesnenin ilk dış sınırlandırma eylemini oluşturması nedeniyle aşağıdakilerden hangisinden önce geldiği söylenir?

Cevap : D) Renk

Bu soru, çizim sürecinin temel unsurlarından biri olan çizginin rolünü ve önemini sorgulamaktadır. Çizgi, resimde veya çizimde nesneleri ve şekilleri tanımlayan temel bir unsurdur ve genellikle diğer unsurlardan önce gelir. Seçenekleri değerlendirirsek:

D) Renk: Çizgi, genellikle bir nesnenin veya şeklin ilk dış sınırlarını belirlemek için kullanılır. Renk ise, bu sınırlar belirlendikten sonra, nesnelere derinlik, doku ve detay katmak için eklenir. Bu nedenle, çizginin renkten önce geldiği söylenebilir.

Diğer seçenekler olan kağıt, kalem, pankart ve silgi ise çizim araçlarıdır ve bu bağlamda sorunun odak noktasından farklıdırlar. Bu nedenle, doğru cevap “D) Renk”tir. Çizgi, resim veya çizimde nesnelerin ve formların ilk tanımlanmasında kullanılan temel bir öğedir ve renk uygulamasından önce gelir.

#4. Aşağıdakilerden hangisi çocuk resimlerinin analizinde öncelikli olarak dikkat edilmesi gereken noktalar arasında yer almaz?

Cevap : A) Bildiklerinden yola çıkmak

Bu soru, çocuk resimlerinin analizinde dikkat edilmesi gereken noktalarla ilgili bir seçmeli sorudur. Burada, çocuk resimlerinin analizinde genellikle dikkate alınması gereken unsurlar arasından, bu kategoride yer almayan bir seçeneği bulmak isteniyor. Şıkları incelediğimizde:

A) Bildiklerinden Yola Çıkmak:

Çocuk resimlerini analiz ederken, çocuğun bilgi düzeyi ve deneyimleri göz önünde bulundurulmalıdır. Ancak, bu şık, resim analizindeki birincil odak noktası olmaktan ziyade genel bir bilgiye işaret eder.

B) Sorgulamak:

Çocuk resimlerini yorumlarken, resmin arkasındaki anlamı ve çocuğun niyetini sorgulamak önemlidir.

C) Bildiklerini Gözden Geçirmek:

Çocuğun daha önceki çizimleri ve davranışları, mevcut çizimlerinin anlamını daha iyi anlamak için gözden geçirilmelidir.

D) Gözlemlemek:

Çocuk resimlerinin analizinde, çocuğun çizim süreci ve çizimdeki ayrıntıları gözlemlemek esastır.

E) Uzmana Danışmak:

Çocuk resimlerinin analizinde uzman görüşü almak, özellikle karmaşık veya endişe verici durumlar söz konusu olduğunda önemlidir.

Bu seçenekler arasında, “Bildiklerinden Yola Çıkmak” (A şıkkı) diğerlerine göre çocuk resimlerinin analizinde daha az öncelikli bir yaklaşım olarak değerlendirilebilir. Çünkü çocuk resimlerini analiz ederken en önemli noktalar, gözlemleme, sorgulama, bilinenleri gözden geçirme ve gerektiğinde uzmana danışma süreçleridir. Dolayısıyla, bu sorunun doğru cevabı “A) Bildiklerinden Yola Çıkmak” olacaktır.

#5. Aşağıdakilerden hangisi resim yapma aşamasında sonucu önceden belirleyip çocuğu yönlendirmenin sonuçlarından biri olabilir?

Cevap : B) Çocuğun karar verme becerisini ortadan kaldırır.

Bu soru, resim yapma aşamasında çocuğun sonucu önceden belirleyip yönlendirmenin potansiyel sonuçlarını ele almaktadır. Şıkları inceleyelim:

A) Çocuğun Yaşam Deneyimi Kazanmasına Teşvik Eder:

Çocukların kendi kararlarını vermesi ve özgürce yaratıcılıklarını kullanmaları, yaşam deneyimi kazanmalarına yardımcı olur. Sonucu önceden belirleyip çocuğu yönlendirmek, bu tür bir öğrenme ve deneyim fırsatını kısıtlar.

B) Çocuğun Karar Verme Becerisini Ortadan Kaldırır:

Resim yaparken çocuğun sonucu önceden belirleyip yönlendirilmesi, onların kendi kararlarını almasını engelleyebilir. Bu durum, çocuğun karar verme becerilerinin gelişimini olumsuz etkileyebilir.

C) Çocuğu Bağımsızlaştırır:

Çocuğun bağımsızlaşması için, onlara kendi seçimlerini yapma ve kendilerini ifade etme fırsatı vermek önemlidir. Önceden belirlenmiş sonuçlarla yönlendirme, bu bağımsızlığın gelişimini desteklemez.

D) Çocuğun Kendini Keşfetmesini Sağlar:

Çocukların kendilerini keşfetmeleri, genellikle özgür ve yaratıcı ifade yoluyla gerçekleşir. Yönlendirme, bu öz-keşif sürecini kısıtlayabilir.

E) Çocuğun Düşüncelerini Özgürleştirmesine Katkı Sunar:

Yaratıcı özgürlük, çocukların düşüncelerini özgürleştirmeleri için temel bir unsurdur. Önceden belirlenmiş sonuçlara yönlendirme, bu özgürlüğü sınırlar.

Bu seçenekler arasında, “B) Çocuğun Karar Verme Becerisini Ortadan Kaldırır” şıkkı, resim yapma aşamasında sonucu önceden belirleyip çocuğu yönlendirmenin olası bir negatif sonucudur. Bu yönlendirme, çocuğun kendi kararlarını alabilme ve problem çözme becerilerini geliştirebilme fırsatını azaltabilir. Bu nedenle, doğru cevap “B” şıkkıdır.

#6. Aşağıdakilerden hangisi acı, matem gibi olumsuzlukların yanında sabır, güç, bağlılık, direnç gibi olumlulukları temsil eden bir renktir?

Cevap : C) Siyah

Renkler, çeşitli kültürlerde farklı anlamlara sahip olabilirler ve bu anlamlar tarihsel, kültürel veya kişisel deneyimlere bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Soruda bahsedilen özellikleri taşıyan bir renk düşündüğümüzde:

C) Siyah: Genellikle acı ve matem ile ilişkilendirilir. Ancak siyah, aynı zamanda güç, zarafet, ciddiyet ve bazı durumlarda otoriteyi de temsil edebilir. Ayrıca, bazı kültürlerde sabır ve direnç gibi olumlu niteliklerle de bağdaştırılabilir.

Bu nedenle, acı ve matem gibi olumsuzlukların yanı sıra sabır, güç, bağlılık ve direnç gibi olumlulukları temsil eden bir renk olarak “C) Siyah” en uygun seçenek olarak görünmektedir. Diğer renkler genellikle belirtilen karmaşık ve çift yanlı simgelerle doğrudan ilişkilendirilmez.

#7. Kellogg, çocukların karalama biçimlerine ilişkin birtakım örnekler ortaya koymuştur. Aşağıdakilerden hangisi bu örnekler arasında yer almaz?

Cevap : C) Kare

Bu soru, Rhoda Kellogg’un çocukların karalama biçimlerine ilişkin çalışmaları üzerine odaklanıyor. Kellogg, çocukların karalama desenlerini araştırarak, bu desenlerin çocukların gelişimini anlamak için kullanılabilecek ortak biçimleri tanımlamıştır. Genel olarak, çocukların karalamalarında sıklıkla görülen bazı temel şekiller şunlardır:

– Zikzaklar
– Çemberler
– Noktalar
– Helezonik (spiral) çizgiler

Bu temel şekiller, çocukların motor becerilerinin ve görsel algılarının gelişimini yansıtır. Örneğin, çemberler ve zikzaklar genellikle çocukların çizim yapmaya başladıkları erken dönemlerde görülür ve motor koordinasyonunun gelişmekte olduğunu gösterir.

Bu bilgiler ışığında, “C) Kare” seçeneği, Kellogg’un özellikle belirttiği karalama örnekleri arasında yer almaz. Kareler, genellikle çocukların çizim becerilerinin gelişimi sırasında daha ileri aşamalarda ortaya çıkar ve genellikle daha karmaşık motor koordinasyon ve görsel algı anlayışını gerektirir. Bu nedenle, sorunun doğru cevabı “C) Kare” olarak görünmektedir.

#8. Aşağıdakilerden hangisi “Durucuk cuk cuk” anti masalıyla ilgili yapılan çalışma neticesinde ulaşılan sonuçlardan biri değildir?

Cevap : E) Kahramanlar günlük hayatta sıklıkla karşılaştığı figürler olduğundan çocuklar masalı içselleştirmişlerdir.

Bu soruda yer alan “Durucuk cuk cuk” anti masalı ile ilgili doğrudan bilgiye sahip değilim, ancak sunulan seçenekler arasından anti masalların genel özellikleri ve amaçları dikkate alınarak mantıklı bir çıkarım yapılabilir.

Anti masallar, genellikle geleneksel masalların aksine, toplumsal cinsiyet rolleri, ahlaki dersler ve klişeler üzerine eleştirel bir yaklaşım sunarlar. Bu tür masalların amacı, genellikle çocuklarda mevcut toplumsal yapılara ve cinsiyet rollerine yönelik sorgulama ve farkındalık yaratmaktır.

A) Rol modellerin değişimine yönelik tepkiler, içselleştirilmiş davranışların dışa vurumunu yansıtmıştır.

B) Çocuklarda kadın ve erkek eşitliği konusunda farkındalık sağlanmaya çalışılmıştır.

C) Eşitlikçi yaklaşımıyla çocuk için sorgulayıcı bir yönlendirmede bulunmuştur.

D) Anti masaldaki figürler çocuklarda şaşırtıcı ve sarsıcı etki yapmıştır.

Bu seçenekler, anti masalların genel amaçlarına uygun düşmektedir. Fakat,

E) Kahramanlar günlük hayatta sıklıkla karşılaştığı figürler olduğundan çocuklar masalı içselleştirmişlerdir.

Bu seçenek, anti masalların genel amacından biraz sapmaktadır. Anti masallar, genellikle alışılagelmiş kahramanları ve rolleri sorgulayarak farklı ve beklenmedik karakterler sunarlar. Bu yüzden, kahramanların günlük hayatta sıklıkla karşılaşılan figürler olması, anti masalların beklenmedik ve alışılmışın dışında olma niteliğiyle çelişir.

Bu bağlamda, “E) Kahramanlar günlük hayatta sıklıkla karşılaştığı figürler olduğundan çocuklar masalı içselleştirmişlerdir.” seçeneği, anti masalla ilgili yapılan çalışma neticesinde ulaşılan bir sonuç olmayabilir ve diğer seçeneklerle karşılaştırıldığında daha az olasıdır. Bu nedenle, doğru cevap “E” şıkkı olabilir. Ancak, “Durucuk cuk cuk” anti masalının özgün içeriği ve bu masala yönelik yapılan spesifik çalışmanın sonuçları hakkında daha fazla bilgiye ihtiyaç vardır. Bu tür spesifik içerikler genellikle o masala özgü çalışmalardan veya yayınlardan elde edilir.

#9. Fransa’nın güneyindeki Lascaux mağarasında yer alan ilk tarih öncesi resimler, bir arkeolog ile kızı Maria tarafından hangi yılda bulunmuştur?

Cevap : D) 1879 (Sınav kitapçığına göre)

Soru Hatalı olabilir

Lascaux Mağarası değil, İspanya’nın kuzeyindeki Altamira Mağarası’nın tarih öncesi mağara resimleri, 1879 yılında Marcelino Sanz de Sautuola ve kızı Maria tarafından keşfedilmiştir. Bu yüzden, eğer soru Altamira Mağarası’nın keşfi ile ilgiliyse, doğru cevap 1879 yılı, yani “D) 1879” olacaktır.

Lascaux Mağarası’nın keşfi ise, daha önce belirttiğim gibi, 1940 yılında Fransa’da gerçekleşmiştir. Bu iki mağara, her ikisi de önemli tarih öncesi mağara resimlerine ev sahipliği yapmalarıyla bilinir, ancak farklı zamanlarda ve yerlerde keşfedilmişlerdir.

#10. Çocukların zıtlık içeren cinsel kimlik figürlerinin çizimi ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?

Cevap : E) Bir erkek çocuğun kız resmi çizerken ya da bir kız çocuğun erkek resmi çizerken zıt kimlikler oluşturması, bu zıtlıkları içselleştirdiği anlamına gelir.

Açıklama: Erkek çocuğunun kız ya da kız çocuğunun erkek resmi çizmesi, çocuğun cinsel kimliği ya da zıt kimlikleri içselleştirdiği anlamına gelmez. Bu durum, çocuğun çevresindeki kardeşleri veya arkadaşlarıyla olan etkileşimlerinden kaynaklanabilir ve tamamen normal bir keşif sürecinin parçası olarak değerlendirilmelidir. Ancak, anneye sakal veya bıyık çizilmesi, babaya etek giydirilmesi gibi durumlar, aile içinde rol model karmaşası ya da cinsel kimlik karmaşası belirtileri olarak yorumlanabilir.

#11. Aşağıda cinsel istismar ve resim ilişkisi üzerine aktarılan yargılardan hangisi yanlıştır?

Cevap : A) Çocuk resimleri yakınında çocuk olan herkes tarafından yorumlanabilir.

Bu soru, cinsel istismar ve çocuk resimleri arasındaki ilişki hakkında yanlış bir yargıyı belirlemeyi amaçlamaktadır. Şıkları incelediğimizde:

A) Çocuk Resimleri Yakınında Çocuk Olan Herkes Tarafından Yorumlanabilir:

Bu ifade yanlıştır. Çocuk resimlerinin analizi, özellikle cinsel istismar gibi hassas konularda, uzmanlık gerektirir. Herkesin çocuk resimlerini yorumlaması, yanıltıcı ve tehlikeli sonuçlara yol açabilir.

B) Çocuk İstismarı, Üzerinde Konuşulması Oldukça Zor ve Asla Görmezden Gelinemeyecek Bir Konudur:

Bu ifade doğrudur. Çocuk istismarı, üzerinde hassasiyetle durulması ve ciddiye alınması gereken bir konudur.

C) Çocuğun Resim Yoluyla Bize Söylediklerini Doğru Anlamamız Gerekir:

Bu ifade de doğrudur. Çocukların resimleri, onların hissettiklerini ve yaşadıklarını anlamak için önemli bir araç olabilir.

D) Çocuk Resimleri İlgili Uzmanlar Eşliğinde Yorumlanmalıdır:

Bu doğru bir ifadedir. Çocuk resimlerinin analizi, özellikle cinsel istismar gibi konularda uzmanlık ve deneyim gerektirir.

E) Çocuk Resimlerine Bakarken Sürekli Bir Kuşkuyla Bakmaktan Çok Resimlere Dikkatli Bakılmalıdır:

Bu ifade, çocuk resimlerinin analizinde dengeli ve objektif bir yaklaşımı vurgulamaktadır ve doğrudur.

Bu nedenle, yanlış yargı “A) Çocuk Resimleri Yakınında Çocuk Olan Herkes Tarafından Yorumlanabilir” seçeneğidir. Bu yaklaşım, çocuk resimlerinin yorumlanması sürecinin karmaşıklığını ve gerektirdiği uzmanlığı göz ardı eder.

#12. Masal ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?

Cevap : B) İsteyen herkes bir masal anlatıcısı olabilir.

B) İsteyen Herkes Bir Masal Anlatıcısı Olabilir: Bu ifade, teorik olarak herkesin masal anlatabileceği fikrini içerir. Ancak, bu ifadeyi yanlış yapan bir durum olabilir. Masal anlatıcılığı, sadece istemekle sınırlı olmayıp, anlatım becerileri, hikaye kurgulama yeteneği ve dinleyici ile etkileşim gibi bir dizi beceri ve özelliği de gerektirir. Herkesin bu becerileri geliştirebileceği varsayılsa da, bu becerilerin her bireyde doğal olarak bulunmadığı da bir gerçektir. Bu nedenle, bu ifade, masal anlatıcılığının gerektirdiği beceri ve yetkinlikleri yeterince vurgulamıyor olabilir.

Diğer şıklar, masalların doğasını ve onlarla ilgili genel gerçekleri yansıtıyor gibi görünmektedir. Bu durumda, “B) İsteyen Herkes Bir Masal Anlatıcısı Olabilir” ifadesi, masal anlatıcılığının gerektirdiği beceri ve özellikleri yeterince tanımlamadığı için yanlış kabul edilebilir.

#13. Aşağıdakilerden hangisi "Durucuk cuk cuk" anti masalında yer alır?

Cevap : D) Anka kuşu

#14. Lowenfeld’in çocuğun çizgisel gelişim basamaklarında söz ettiği şema öncesi dönemin yaş aralığı aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap : E) 4-7 yaş

Victor Lowenfeld’in çocukların çizgisel gelişim basamakları içerisinde “şema öncesi dönem” olarak tanımlanan evre, genellikle 4 ila 7 yaş aralığındaki çocuklarda görülür. Bu dönem, çocukların çizimlerinde belirli bir düzene ve sembolizme başlamadan önceki dönemi ifade eder. Bu evrede çocuklar, çizimlerinde soyutlama ve sembolizm kullanmaya başlarlar, ancak henüz şematik çizimlerin karakteristik özelliklerini tam olarak geliştirmemişlerdir.

Bu bilgiye dayanarak, şema öncesi dönemin yaş aralığı “E) 4-7 yaş” olarak belirlenir. Bu yaşlar, çocukların çizimlerinde sembolizm ve soyutlamayı geliştirmeye başladıkları, ancak henüz daha gelişmiş şematik çizim aşamasına geçmedikleri bir dönemi temsil eder.

#15. Okul çocuklarının resimlerini inceleyen Rouma, insan figürünün çizilmesinde kaç dönemden söz etmektedir?

Cevap : B) 10

#16. Kerschensteiner’ın çocuk resimlerindeki gelişim aşamalarından ilki ..... dönemidir. Yukarıda verilen boşluğa aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap : D) şematik resim

#17. Aşağıdakilerden hangisi çocuğun kendini ifade etmesiyle ilgili yetişkinlerin görevlerinden biridir?

Cevap : C) Anlamaya çalışmak

Bu soru, çocuğun kendini ifade etmesiyle ilgili yetişkinlerin görevlerini ele alıyor. Yetişkinlerin çocukların ifade biçimlerine yönelik tutum ve davranışları, çocukların kendilerini ifade etme becerilerinin gelişiminde önemli bir rol oynar. Şıkları incelediğimizde:

A) Umursamamak:

Çocukların kendilerini ifade etmesiyle ilgili olarak, umursamamak olumsuz bir tutumdur ve yetişkinlerin bu konudaki görevleriyle çelişir.

B) Gözlem Yapmamak:

Çocukların kendilerini nasıl ifade ettiklerini anlamak için gözlem yapmak önemlidir. Bu nedenle, gözlem yapmamak, yetişkinlerin görevlerine uygun düşmez.

C) Anlamaya Çalışmak:

Bu, yetişkinlerin çocukların kendilerini ifade etmeleriyle ilgili en önemli görevlerinden biridir. Çocukların duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışmak, onlara destek olmak ve sağlıklı bir iletişim kurmak için temel bir adımdır.

D) İlgi Göstermemek:

Çocukların kendilerini ifade etmelerine ilgi göstermek, onların kendilerini değerli ve anlaşılmış hissetmelerine yardımcı olur. İlgi göstermemek, yetişkinlerin bu konudaki görevleriyle uyumsuzdur.

E) Dinlememek:

Çocukların ifadelerine kulak vermek ve onları dinlemek, onların kendilerini ifade etme yeteneklerini güçlendirir. Dinlememek, olumsuz bir tutum sergiler.

Bu seçenekler içinde, “C) Anlamaya Çalışmak” şıkkı, çocuğun kendini ifade etmesiyle ilgili yetişkinlerin görevlerinden biri olarak doğru bir seçenektir. Yetişkinlerin, çocukların kendilerini ifade etmelerini desteklemek ve anlamaya çalışmak yoluyla çocukların duygusal ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmaları önemlidir. Dolayısıyla, doğru cevap “C” şıkkıdır.

#18. Çocuğun aile içinde maruz kaldığı cinsel istismara verilen ad aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap : E) Ensest

Çocuğun aile içinde maruz kaldığı cinsel istismarın adı “E) Ensest”tir. Ensest, aile bireyleri arasında gerçekleşen cinsel ilişkiler veya cinsel davranışları ifade eder ve bu, aile içi cinsel istismarın bir türüdür.

#19. Yaşlı birinin kız ya da erkek ayrımı yapmaksızın bir çocuğa yönelik duyduğu cinsel yönelim, taciz ya da tecavüz şekline ve bu eyleme ..... adı verilir. Yukarıdaki cümlede verilen boşluğa aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap : A) pedofili

Yukarıdaki cümlede tanımlanan durum, bir yetişkinin cinsiyet ayrımı yapmaksızın bir çocuğa karşı duyduğu cinsel yönelimi ifade ediyor. Bu tanım, çocuklara karşı cinsel ilgi duyan bir yetişkini tanımlar. Bu bağlamda, boşluğa uygun terim şu seçeneklerden biridir:

A) Pedofili:

Bu terim, bir yetişkinin çocuklara karşı cinsel ilgi duymasını ifade eder. Pedofili, genellikle ergenlik öncesi çocuklara karşı duyulan bir cinsel çekim olarak tanımlanır ve bu durumda cinsiyet ayrımı yapılmaz.

B) Ensest:

Ensest, aile içindeki bireyler arasında cinsel ilişki anlamına gelir ve bu durumda yaşlı bir yetişkinin ailesinden olmayan bir çocuğa duyduğu cinsel ilgiyi tanımlamaz.

C) Taciz:

Taciz, genellikle istenmeyen veya rahatsız edici cinsel davranışları ifade eder, ancak bu terim özellikle çocuklara yönelik cinsel yönelimi tanımlamak için kullanılmaz.

D) Çocuk İstismarı:

Bu terim, çocuklara yönelik her türlü kötü muamele veya istismarı kapsar. Çocuk istismarı, cinsel, duygusal, fiziksel istismar ve ihmal dahil olmak üzere birçok farklı formda olabilir.

E) Tecavüz:

Tecavüz, rızaya dayanmayan cinsel ilişkiyi ifade eder. Bu terim, özellikle yetişkinlerin çocuklara yönelik cinsel ilgisini tanımlamak için kullanılmaz.

Bu açıklamalara dayanarak, yukarıdaki cümledeki boşluğa en uygun terim “A) Pedofili”dir. Bu terim, yaşlı bir yetişkinin kız ya da erkek ayrımı yapmaksızın bir çocuğa yönelik duyduğu cinsel yönelimi ifade eder.

#20. Çocuk resimlerini inceleyen bilim insanlarına göre kalın ve vurgulu çizgiler, çocuklarla ilgili aşağıdakilerden hangisinin göstergesi olabilir?

Cevap : B) Kuvvetli ve aşırı enerji yüklü

Çocuk resimlerinde kullanılan çizgi kalınlığı ve vurgusu, genellikle çocuğun duygusal durumu ve enerji seviyesi hakkında bilgi verir. Kalın ve vurgulu çizgiler tipik olarak daha fazla enerjiyi ve duygusal yoğunluğu ifade eder. Bu bağlamda:

B) Kuvvetli ve aşırı enerji yüklü: Kalın ve vurgulu çizgiler, çocuğun enerjik, güçlü duygular hissettiği veya enerji dolu olduğu yönünde bir gösterge olabilir. Bu tür çizgiler, çocuğun çizimlerinde güçlü bir varlık hissi veya emin bir el hareketi yansıtır.

Bu nedenle, sorunun cevabı “B) Kuvvetli ve aşırı enerji yüklü” olacaktır. Diğer şıklar genellikle daha ince ve daha az vurgulu çizgilerle ilişkilendirilebilir.

TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-

Çocuk Resimlerinin Analizi 2023-2024 Final Soruları

Auzef Çocuk Gelişimi Ön Lisans 2. Sınıf 2023-24 Final Sınav Soruları

Çocuk Resimlerinin Analizi 2023-2024 Final Soruları

Auzef Çocuk Gelişimi Ön Lisans 2. Sınıf 2023-24 Final Sınav Soruları

Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Auzef Çocuk Gelişimi Ön Lisans 2. Sınıf 2023-24 Final Sınav Soruları

Çocuk Resimlerinin Analizi 2023-2024 Final Soruları

Giriş

Çocuk resimlerinin analizi, açıköğretim öğrencileri için önemli bir çalışma alanıdır, çünkü bu analizler, çocukların iç dünyalarını ve psikolojik gelişimlerini anlamak için kritik ipuçları sağlar. Bu makale, çocukların resimlerini nasıl yorumlayabileceğimiz, resimlerdeki sembollerin ve renk kullanımlarının altında yatan anlamların neler olduğu ve bu bilgilerin çocukların psikolojik durumlarını daha iyi anlamamıza nasıl yardımcı olabileceği konusunda derinlemesine bir rehber sunmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, çocuk resimleri ve çocuk istismarı arasındaki ilişkiyi anlamak, açıköğretim öğrencileri için önemli bir beceri seti oluşturur. Bu makalede, @lolonolo_com olarak, bu konularda geniş bir perspektif sunarak, öğrencilerin sınavlara hazırlanmalarına ve alanlarında daha bilgili olmalarına yardımcı olmayı hedefliyoruz. Çocuk resimlerinin analiz edilmesi, sadece akademik bir başarı değil, aynı zamanda çocukların refahına katkıda bulunmanın da bir yoludur.

Çocuk Resimlerinin Psikolojik Analizi

Çocuk resimlerinin analizi, çocuk psikolojisi üzerine derinlemesine bilgi edinme yolunda kilit bir adımdır. Çocuklar, duygularını ve düşüncelerini ifade etmek için kelimeler yerine çizimleri kullanabilirler. Bu çizimlerdeki renkler, şekiller ve yerleşim, çocukların iç dünyalarına dair değerli bilgiler sunar.

Renklerin Kullanımı:

Renkler, çocuk resimlerinde duyguları ifade etmenin en güçlü yollarından biridir. Örneğin, kırmızı renk genellikle güçlü duyguları, enerjiyi veya öfkeyi temsil ederken, mavi daha sakin ve huzurlu hisleri yansıtabilir. Yeşil, doğayla bağlantıyı ve büyümeyi; sarı ise neşeyi ve iyimserliği simgeler. Çocukların renk tercihleri, onların duygusal durumları ve yaşadıkları deneyimler hakkında ipuçları verebilir.

Çizimlerdeki Şekiller ve Semboller:

Çocuklar, çizimlerinde farklı şekiller kullanarak çeşitli anlamlar aktarır. Örneğin, güneş genellikle mutluluğu ve pozitifliği; bulutlar veya yağmur ise üzüntüyü veya endişeyi temsil edebilir. Aile üyelerinin çizimleri, çocuğun aile içindeki ilişkilerine ve kendini ailedeki yerine dair hissettiklerine dair önemli bilgiler sunar.

Yaş Gruplarına Göre Çizim Özellikleri:

Çocukların yaşları arttıkça, resimlerindeki detaylar ve karmaşıklık seviyesi de genellikle artar. Küçük çocukların çizimleri daha basit ve soyut olabilirken, büyüdükçe figürler ve manzaralar daha gerçekçi ve detaylı hale gelir. Bu değişim, çocukların gözlem yeteneklerinin ve motor becerilerinin gelişimini yansıtır.

Bu bölümün amacı, açıköğretim öğrencilerine çocuk resimlerini yorumlama konusunda temel bir rehber sağlamaktır. Bu bilgiler, öğrencilerin çocukların resimlerini daha anlamlı bir şekilde analiz etmelerine ve çocuk psikolojisi konusundaki anlayışlarını geliştirmelerine yardımcı olabilir.

Çizgisel Gelişim Basamakları

Çocukların çizimlerindeki çizgisel gelişim, psikolojik ve bilişsel gelişimlerinin doğrudan bir göstergesidir. Bu gelişim, çeşitli evrelerden geçerek, çocuğun duygusal, sosyal ve zihinsel gelişimini yansıtır. Viktor Lowenfeld, çocukların çizgisel gelişimini farklı aşamalara ayırarak, bu sürecin daha iyi anlaşılmasını sağlamıştır.

Karalama Dönemi (2-4 Yaş):

Bu dönemde çocuklar, kendi motor becerilerini keşfederken, çizim yapmanın keyfini çıkarırlar. Çizimler genellikle rastgele çizgiler ve şekiller içerir ve somut bir anlam taşımaz. Bu aşama, çocukların kendilerini ifade etmeye başladıkları ilk dönemdir.

Şema Öncesi Dönem (4-7 Yaş):

Bu dönemde, çocuklar çizimlerinde nesneleri ve insan figürlerini tanımlamaya başlarlar. Çizimlerdeki şekiller basittir ve gerçek dünya ile tam bir uyum içinde olmayabilir. Bu aşamada çocuklar, çevrelerini algılama ve yorumlama biçimlerini geliştirirler.

Şematik Dönem (7-9 Yaş):

Bu evrede, çocuklar çizimlerinde daha fazla düzen ve tutarlılık gösterirler. İnsan figürleri ve nesneler daha tanınabilir hale gelir. Çocuklar, çizimlerde perspektif ve mekansal ilişkileri anlamaya başlarlar. Bu dönem, çocukların gözlem yeteneklerinin ve anlatım becerilerinin geliştiğini gösterir.

Doğalcılık Dönemi (9-12 Yaş):

Bu aşamada, çocuklar gerçekçilik ve detaylara daha fazla önem verirler. Çizimler, gerçek dünyadaki nesneleri ve insanları daha doğru bir şekilde yansıtır. Bu dönem, çocukların görsel algılarının ve ince motor becerilerinin geliştiğinin bir işaretidir.

Bu basamaklar, çocukların zihinsel ve duygusal gelişimlerini anlamak için önemli birer araçtır. Açıköğretim öğrencileri için bu bilgiler, çocukların çizimlerini değerlendirirken yaşlarına ve gelişim evrelerine göre yaklaşımlar geliştirmelerine yardımcı olabilir.

Yetişkinlerin Rolü ve Çocuk Resimlerinin Yorumlanması

Çocuk resimlerinin yorumlanmasında yetişkinlerin rolü, çocukların duygusal ve psikolojik gelişimlerine önemli katkılarda bulunabilir. Bu süreçte, çocukların kendilerini ifade etme biçimlerini anlamak ve desteklemek esastır.Çocukların Kendilerini İfade Etme Yolları: Çocuklar, düşüncelerini ve duygularını çizimler aracılığıyla ifade ederler. Bu çizimler, çocukların iç dünyalarına, yaşadıkları olaylara ve çevrelerine nasıl tepki verdiklerine dair değerli bilgiler içerir. Yetişkinler, çocukların çizimlerini yorumlarken, çocuğun yaşına, kültürel arka planına ve bireysel deneyimlerine dikkat etmelidir.

Doğru Anlamlandırma İçin İpuçları:

Gözlem Yapma:

Çocuğun çizim yaparkenki davranışlarını, ifade ettiği duyguları ve çizim sırasında kullandığı dili gözlemlemek önemlidir.
Soru Sorma: Çocuğun çizimi hakkında açık uçlu sorular sormak, onların düşüncelerini ve çizimlerinin arkasındaki anlamları anlamaya yardımcı olur.

Empati Kurma:

Çocuğun perspektifinden çizimleri değerlendirmek, yetişkinlerin çocuğun dünyasını daha iyi anlamasına olanak tanır.

Yargıdan Kaçınma:

Çocukların çizimlerini yorumlarken ön yargılardan kaçınmak ve çizimleri çocuğun yaşına ve gelişim seviyesine uygun şekilde değerlendirmek önemlidir.

Yetişkinlerin Görevleri:

– Çocukların yaratıcılıklarını ve ifade özgürlüklerini desteklemek.
– Çocukların duygusal ihtiyaçlarına duyarlı olmak.
– Çocukların çizimlerini önemseyerek, onlara değer verdiklerini göstermek.

Bu yaklaşımlar, çocukların kendilerini daha rahat ifade etmelerini ve duygusal olarak sağlıklı bir gelişim göstermelerini teşvik eder.

Çocuk Resimleri ve Çocuk İstismarı

Çocuk resimlerinin analizi, çocuk istismarı vakalarının tespit edilmesinde önemli bir rol oynayabilir. Resimler, çocukların yaşadıkları travmaları ve zorlukları ifade etme yollarından biri olabilir. Bu bölüm, çocuk istismarının resimlerdeki potansiyel göstergelerine ve bu konuda uzman yorumlarının önemine odaklanmaktadır.

Resimlerdeki İstismar Göstergeleri:

Anormal Figür Çizimleri:

Çocukların aile üyelerini veya kendilerini anormal veya aşırı abartılı şekillerde çizmeleri, altta yatan sorunların bir göstergesi olabilir.

Karanlık ve Kasvetli Renklerin Kullanımı:

Sürekli olarak karanlık ve kasvetli renklerin kullanılması, çocuğun depresif duygularını veya zorlu bir durumu yansıtabilir.
Cinsel Organların Çizimi: Çocuklar tarafından yapılan cinsel organ çizimleri, cinsel istismara dair bir işaret olabilir, özellikle de çizim çocuğun yaşına ve gelişimine uygun değilse.

Şiddet ve Agressiflik İçeren Çizimler:

Şiddeti veya agresif davranışları temsil eden çizimler, çocuğun maruz kaldığı veya şahit olduğu istismar vakalarını gösterebilir.

Uzman Yorumlarının Önemi:

– Uzmanlar, çocuk resimlerini değerlendirirken, çocuğun yaşını, sosyal ve kültürel arka planını, ve çizimlerdeki tekrar eden temaları dikkate alır.
– Resimlerdeki potansiyel istismar belirtileri, dikkatli ve hassas bir şekilde ele alınmalıdır. Uzmanlar, yanıltıcı yorumlardan kaçınmak için çocuğun genel davranışları ve diğer göstergelerle birlikte çizimleri değerlendirir.
– Çocuk resimlerinin analizi, çocuk istismarı vakalarının tespitinde sadece bir araçtır ve kapsamlı bir değerlendirme için diğer kanıtlar ve gözlemlerle desteklenmelidir.
Bu yaklaşım, özellikle eğitim, psikoloji ve sosyal hizmetler alanlarında çalışacak öğrenciler için önemlidir.

Masallar ve Çocuk Gelişimi

Masallar, yüzyıllardır çocukların hayal gücünü besleyen ve onların zihinsel gelişimlerine katkıda bulunan önemli bir kültürel mirastır. Bu bölüm, masalların çocuk gelişimindeki rolünü ve modern çocuk edebiyatında yer alan anti masalların önemini incelemektedir.

Masalların Etkisi:

Hayal Gücünün Gelişimi: Masallar, çocukların hayal gücünü harekete geçirir ve yaratıcılıklarını destekler. Fantastik karakterler ve olay örgüleri, çocukların düşünme yeteneklerini genişletir.
Sosyal ve Duygusal Beceriler: Masallar, iyi ve kötü arasındaki farkı öğretir, empati ve adalet duygusunu geliştirir. Çocuklar, karakterlerin yaşadıkları deneyimlerle özdeşleşerek duygusal zekalarını geliştirebilirler.
Kültürel ve Ahlaki Değerler: Masallar, çeşitli kültürel arka planlardan gelen ahlaki dersler ve değerler içerir. Bu hikayeler, çocuklara toplumun beklentileri ve normları hakkında bilgi verir.

Anti Masalların Rolü:

Geleneksel Masallara Alternatif:

Anti masallar, geleneksel masalların aksine, toplumsal cinsiyet rolleri, aile yapıları ve ahlaki dersler gibi konularda alternatif perspektifler sunar.

Eşitlikçi ve Sorgulayıcı Yaklaşım:

Bu tür masallar, çocuklarda cinsiyet eşitliği ve sosyal adalet konusunda farkındalık yaratır. Anti masallar, çocukları sorgulamaya ve eleştirel düşünmeye teşvik eder.

Modern Toplumsal Konular:

Anti masallar, modern toplumun karşılaştığı sorunları ele alır ve çocukların bu konular hakkında düşünmelerini sağlar.

Sonuç

Bu makale, açıköğretim fakültesi öğrencileri için çocuk resimlerinin analizi ve çocuk psikolojisi üzerine kapsamlı bir rehber sunmuştur. Çocukların resimlerindeki renk ve şekil kullanımlarından, çizgisel gelişim basamaklarına, yetişkinlerin çocuk resimlerini yorumlama rollerinden, çocuk istismarı ile ilgili göstergelere ve masalların çocuk gelişimindeki etkisine kadar bir dizi konuyu ele aldık.

Öğrencilerin bu makaleyi okuduktan sonra, çocuk resimlerinin analizinde dikkat edilmesi gereken noktaları anlamaları ve bu konuda sınav sorularını çözebilmeleri amaçlanmıştır. Çocuk resimlerinin analizi, sadece akademik başarı için değil, aynı zamanda çocukların duygusal ve psikolojik refahına katkıda bulunmak için de önemli bir araçtır.

@lolonolo_com olarak, bu makale ile açıköğretim ve meslek sınavlarına giren öğrencilere yardımcı olma misyonumuzu yerine getirmeyi umuyoruz. Çocuk resimlerinin analiz edilmesi, gelecekte eğitimciler, psikologlar ve sosyal hizmet uzmanları için değerli bir beceri seti oluşturacak ve çocukların daha iyi anlaşılmasına ve desteklenmesine katkı sağlayacaktır.

@lolonolo_com

Çocuk Resimlerinin Analizi 2023-2024 Final Soruları

1. Aşağıdakilerden hangisi çocuk resimlerinin analizinde öncelikli olarak dikkat edilmesi gereken noktalar arasında yer almaz?

A) Bildiklerinden yola çıkmak
B) Sorgulamak
C) Bildiklerini gözden geçirmek
D) Gözlemlemek
E) Uzmana danışmak

Cevap : A) Bildiklerinden yola çıkmak

2. Aşağıda cinsel istismar ve resim ilişkisi üzerine aktarılan yargılardan hangisi yanlıştır?

A) Çocuk resimleri yakınında çocuk olan herkes tarafından yorumlanabilir.
B) Çocuk istismarı, üzerinde konuşulması oldukça zor ve asla görmezden gelinemeyecek bir konudur.
C) Çocuğun resim yoluyla bize söylediklerini doğru anlamamız gerekir.
D) Çocuk resimleri ilgili uzmanlar eşliğinde yorumlanmalıdır.
E) Çocuk resimlerine bakarken sürekli bir kuşkuyla bakmaktan çok resimlere dikkatli bakılmalıdır.

Cevap : A) Çocuk resimleri yakınında çocuk olan herkes tarafından yorumlanabilir.

3. Aşağıdakilerden hangisi ideale yakın bir resim analizi yapabilmek için gerekli niteliklerden biri değildir?

A) Bütünü hiçe sayıp sadece bir kısmına bakıp değerlendirme
B) Resim değerlendirirken ortaya çıkabilecek farklılıkları kavrayabilme
C) Resim analizinin son aşamasında tüm bilgileri birleştirme
D) Resmin çocuğun gelişimine uygunluğuna bakma
E) Tüm yansıtıcı (izdüşümsel) testlere hâkim olma

Cevap : A) Bütünü hiçe sayıp sadece bir kısmına bakıp değerlendirme

4. Aşağıdakilerden hangisi resim yapma aşamasında sonucu önceden belirleyip çocuğu yönlendirmenin sonuçlarından biri olabilir?

A) Çocuğun yaşam deneyimi kazanmasına teşvik eder.
B) Çocuğun karar verme becerisini ortadan kaldırır.
C) Çocuğu bağımsızlaştırır.
D) Çocuğun kendini keşfetmesini sağlar.
E) Çocuğun düşüncelerini özgürleştirmesine katkı sunar.

Cevap : B) Çocuğun karar verme becerisini ortadan kaldırır.

5. Masal ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?

A) Masallar özgün hâliyle sözlü kültürün ürünüdür.
B) İsteyen herkes bir masal anlatıcısı olabilir.
C) Masal, cinsiyet algısına karşı ön yargılıdır.
D) Masalların bir anlatıcısı bir de dinleyicileri vardır.
E) Anlatıcılar, hedef kitlelerine göre masalı biçimlendirir.

Cevap : B) İsteyen herkes bir masal anlatıcısı olabilir.

6. Kellogg, çocukların karalama biçimlerine ilişkin birtakım örnekler ortaya koymuştur.
Aşağıdakilerden hangisi bu örnekler arasında yer almaz?

A) Zikzak
B) Çember
C) Kare
D) Helezonik çizgi
E) Nokta

Cevap : C) Kare

7. Okul çocuklarının resimlerini inceleyen Rouma, insan figürünün çizilmesinde kaç dönemden söz etmektedir?

A) 12
B) 10
C) 20
D) 7
E) 5

Cevap : B) 10

8. Aşağıdakilerden hangisi çocuğun kendini ifade etmesiyle ilgili yetişkinlerin görevlerinden biridir?

A) Umursamamak
B) Gözlem yapmamak
C) Anlamaya çalışmak
D) İlgi göstermemek
E) Dinlememek

Cevap : C) Anlamaya çalışmak

9. Yaşlı birinin kız ya da erkek ayrımı yapmaksızın bir çocuğa yönelik duyduğu cinsel yönelim, taciz ya da tecavüz şekline ve bu eyleme ….. adı verilir.
Yukarıdaki cümlede verilen boşluğa aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) pedofili
B) ensest
C) taciz
D) çocuk istismarı
E) tecavüz

Cevap : A) pedofili

10. Çocuk Resimlerinin Analizi 2023-2024 Final Soruları 10 SORU
Yukarıdaki resim, Lowenfeld’in belirlemiş olduğu hangi çizgisel gelişim basamağına örnek gösterilebilir?

A) Şematik dönem
B) Gerçekçilik dönemi
C) Karalama dönemi
D) Doğalcılık dönemi
E) Şema öncesi dönem

Cevap : C) Karalama dönemi

11. Aşağıdakilerden hangisi “Durucuk cuk cuk” anti masalıyla ilgili yapılan çalışma neticesinde ulaşılan sonuçlardan biri değildir?

A) Rol modellerin değişimine yönelik tepkiler, içselleştirilmiş davranışların dışa vurumunu yansıtmıştır.
B) Çocuklarda kadın ve erkek eşitliği konusunda farkındalık sağlanmaya çalışılmıştır.
C) Eşitlikçi yaklaşımıyla çocuk için sorgulayıcı bir yönlendirmede bulunmuştur.
D) Anti masaldaki figürler çocuklarda şaşırtıcı ve sarsıcı etki yapmıştır.
E) Kahramanlar günlük hayatta sıklıkla karşılaştığı figürler olduğundan çocuklar masalı içselleştirmişlerdir.

Cevap : E) Kahramanlar günlük hayatta sıklıkla karşılaştığı figürler olduğundan çocuklar masalı içselleştirmişlerdir.

12. Kerschensteiner’ın çocuk resimlerindeki gelişim aşamalarından ilki ….. dönemidir.
Yukarıda verilen boşluğa aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) şema öncesi
B) gruplaşma
C) görünürde doğalcılık
D) şematik resim
E) karalama

Cevap : D) şematik resim

13. Çocuk resimlerini inceleyen bilim insanlarına göre kalın ve vurgulu çizgiler, çocuklarla ilgili aşağıdakilerden hangisinin göstergesi olabilir?

A) Zayıf ve çekingen
B) Kuvvetli ve aşırı enerji yüklü
C) Çok fazla konuşmayı sevmeyen
D) Durgun ve sakin
E) Tedirgin ve sessiz

Cevap : B) Kuvvetli ve aşırı enerji yüklü

14. Aşağıdakilerden hangisi acı, matem gibi olumsuzlukların yanında sabır, güç, bağlılık, direnç gibi olumlulukları temsil eden bir renktir?

A) Mavi
B) Beyaz
C) Siyah
D) Gri
E) Kırmızı

Cevap : C) Siyah

15. Çocuğun aile içinde maruz kaldığı cinsel istismara verilen ad aşağıdakilerden hangisidir?

A) Tecavüz
B) Pedofili
C) Taciz
D) Çocuk istismarı
E) Ensest

Cevap : E) Ensest

16. Çocukların zıtlık içeren cinsel kimlik figürlerinin çizimi ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?

A) Bir erkek çocuğun kız resmi çizerken ya da bir kız çocuğun erkek resmi çizerken zıt kimlikler oluşturması durumunda hemen ön yargılı bir yorum yapmak gerekmez.
B) Böyle çizimler bir çocukta cinsel kimlik kargaşası olduğunun yansımasıdır.
C) Anneye bıyık çizilmesinin yanı sıra babaya etek giydirilmesi aile içinde rol model karmaşası olduğunu gösterir.
D) Çocukların bu tür çizimleri onların kendi dünyalarında bir eğlence de olabilir.
E) Bir erkek çocuğun kız resmi çizerken ya da bir kız çocuğun erkek resmi çizerken zıt kimlikler oluşturması, bu zıtlıkları içselleştirdiği anlamına gelir.

Cevap : E) Bir erkek çocuğun kız resmi çizerken ya da bir kız çocuğun erkek resmi çizerken zıt kimlikler oluşturması, bu zıtlıkları içselleştirdiği anlamına gelir.

Açıklama: Erkek çocuğunun kız ya da kız çocuğunun erkek resmi çizmesi, çocuğun cinsel kimliği ya da zıt kimlikleri içselleştirdiği anlamına gelmez. Bu durum, çocuğun çevresindeki kardeşleri veya arkadaşlarıyla olan etkileşimlerinden kaynaklanabilir ve tamamen normal bir keşif sürecinin parçası olarak değerlendirilmelidir. Ancak, anneye sakal veya bıyık çizilmesi, babaya etek giydirilmesi gibi durumlar, aile içinde rol model karmaşası ya da cinsel kimlik karmaşası belirtileri olarak yorumlanabilir.

17. Lowenfeld’in çocuğun çizgisel gelişim basamaklarında söz ettiği şema öncesi dönemin yaş aralığı aşağıdakilerden hangisidir?

A) 2-4 yaş
B) 7-9 yaş
C) 3-5 yaş
D) 12-14 yaş
E) 4-7 yaş

Cevap : E) 4-7 yaş

18. Fransa’nın güneyindeki Lascaux mağarasında yer alan ilk tarih öncesi resimler, bir arkeolog ile kızı Maria tarafından hangi yılda bulunmuştur?

A) 1900
B) 1889
C) 1860
D) 1879
E) 1869

Cevap : D) 1879

19. Aşağıdakilerden hangisi “Durucuk cuk cuk” anti masalında yer alır?

A) Muhabbet kuşu
B) Prenses
C) Papatya
D) Anka kuşu
E) Güvercin

Cevap : D) Anka kuşu

20. Çizginin, yüzey üzerinde nesnenin ilk dış sınırlandırma eylemini oluşturması nedeniyle aşağıdakilerden hangisinden önce geldiği söylenir?

A) Kağıt
B) Kalem
C) Pankart
D) Renk
E) Silgi

Cevap : D) Renk

Çocuk Resimlerinin Analizi

 

Auzef Çocuk Gelişimi

Çocuk Resimlerinin Analizi 2023-2024 Final Soruları

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!