auzefGrafik TasarımıTürk Grafik Tasarım Tarihi

Türk Grafik Tasarım Tarihi 2023-2024 Final Soruları

Türk Grafik Tasarım Tarihi 2023-2024 Final Soruları

#1. Türkiye'nin, kültürel tarihsel ve sanatsal birikimini, Fransız ve Polonya etkisini de hissettirecek biçimde kendi sanatsal ve estetik sentezinde bütünleştiren; stilize edilmiş figürlerle koyu kalın konturları birlikte iç içe kullanan ve ele aldığı konuları simgesel anlatımlarla yorumlayan tasarımcı aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap: C) Yurdaer Altıntaş

Açıklama: Yurdaer Altıntaş, Türkiye’nin kültürel, tarihsel ve sanatsal birikimini Fransız ve Polonya etkisini de hissettirecek biçimde kendi sanatsal ve estetik sentezinde bütünleştiren; stilize edilmiş figürlerle koyu kalın konturları birlikte iç içe kullanan ve ele aldığı konuları simgesel anlatımlarla yorumlayan tasarımcıdır.

#2. 1956 yılında, eğitim programını geliştirmek ve görev alacak öğretim elemanlarını belirlemek üzere aşağıdaki hangi ülkeden öğretim elemanı görevlendirilmiştir?

Cevap: D) Almanya

#3. Amblem ve logotype, kurum kimliğinin temel öğesi olarak temsil ettikleri kuruluşun sadece basılı malzemeleri, yazışma evrakları üzerinde değil, tabela, rozet, tanıtım malzemeleri, üniforma vb. gibi akla gelebilecek her alanda kullanılarak kurum imajını akıllarda tutar ve tercih edilmesini sağlar. Bu açıklamaya dayalı olarak amblem ve logotype, Osmanlı Dönemi sanatlarından hangisine karşılık gelmektedir?

Cevap: E) Tuğra

Açıklama: Amblem ve logotype, Osmanlı Dönemi’nde kullanılan ve hükümdarların imzası olarak bilinen tuğralara karşılık gelmektedir.

#4. Ziraat Bankası'nın günümüz logo tasarımı kime aittir?

Cevap: C) Ayhan Akalp

#5. ..... geçmişe tanıklık etmemizde önemli bir tasarım elemanı olarak günümüzde de iletişimin en önemli yapı taşlarıdır. Cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: C) Semboller

Açıklama: Semboller, geçmişe tanıklık etmemizde önemli bir tasarım elemanı olarak günümüzde de iletişimin en önemli yapı taşlarıdır.

#6. Sadık Karamustafa denilince, aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

Cevap: E) Sümerbank’ın ve Milli Piyango idaresinin afişlerini tasarlayan kişi

Açıklama: Sadık Karamustafa, Sümerbank’ın ve Milli Piyango idaresinin afişlerini tasarlayan kişi değildir.

#7. Aşağıdaki Türk grafik sanatçılarından hangisinin çalışmalarında Fovizm etkisi bulunmamaktadır?

Cevap: B) Sadık Karamustafa

#8. İhap Hulusi Görey'in afişlerinde aşağıdaki akımların hangisinin etkisi bulunmaktadır?

Cevap: B) Art Deco

Açıklama: İhap Hulusi Görey’in afişlerinde Art Deco akımının etkisi bulunmaktadır.

#9. Aşağıdaki alfabelerden hangisi harf devrimi ile birlikte bugün de kulandığımız alfabedir?

Cevap: D) Latin Alfabesi

Açıklama: Harf devrimi ile birlikte bugün de kullandığımız alfabe Latin Alfabesi’dir.

#10. Aşağıdakilerden hangisi animasyonu motion grafikten ayıran unsurlardan biri değildir?

Cevap: D) Çizim tableti

Açıklama: Çizim tableti, animasyonu motion grafikten ayıran bir unsur değildir. Animasyon, doğal bir şeyi canlandırma, karakter, süre uzunluğu ve hikayeleştirme gibi unsurlarla motion grafikten ayrılır.

#11. Aşağıdakilerden hangisi hareketli grafik tasarımın özelliklerinden biri değildir?

Cevap: E) Hikayesi vardır

Açıklama: Hareketli grafik tasarımın temel özelliklerinden biri hikaye barındırmamasıdır, sadece grafik tasarım ögelerine hareket kazandırmaya odaklanır.

#12. Osmanlı'da 1567'de basımevi açan Ermeni usta aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap: E) Sivas’lı Apkar

Açıklama: Osmanlı’da 1567’de basımevi açan Ermeni usta Sivas’lı Apkar’dır.

#13. İ. Hulusi Görey ile Yurdaer Altıntaş'ın en belirgin ortak özelliği aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap: C) Tasarımlarında sembol kullanmış olmaları

#14. Kurum kimliği türlerinden .....; ön planda olan üretici kurumun kendi markası değil, ürettiği her bir ürünün sahip olduğu farklı markalardır. Bu marka türünde üretici kurum çoğu kez arka planda kalır. Cümlesinde noktalı yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

Cevap: A) marka kimliği

#15. Arapça ``zehebe`` kökünden türetilerek sözlükte ``altınlamak`` anlamına gelen sanat aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap: B) Tezhip

Açıklama: Tezhip, Arapça “zehebe“ kökünden türetilmiş olup “altınlamak“ anlamına gelen bir sanattır.

#16. Bugünkü Türk bayrağının ay yıldız formu ilk olarak kimlerin paralarının üzerinde yer almıştır?

Cevap: A) Ak Hunların

#17. Farklı alanlarda hizmet veren ve bu hizmetlerin her birinin farklı kurumsal kimliğe sahip olduğu kurum kimlik türü aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap: B) Desteklenmiş Kimlik

#18. İbrahim Müteferrika matbaasında ..... yılda toplam ..... eser yayınlanmıştır. Aşağıdaki şıklardan hangisi noktalı yerleri doğru ifade eder?

Cevap: D) 70-24

Açıklama: İbrahim Müteferrika’nın matbaasında 70 yıl içinde toplam 24 eser yayınlanmıştır.

#19. Max Fruchtermann'ın posta kartlarında etkilendiği sanat stili aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap: A) Art Nouveau

Açıklama: Max Fruchtermann’ın posta kartlarında Art Nouveau sanat stilinden etkilenmiştir.

#20. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde motion grafik oluşturulurken kullanılan unsurlar, bir bütün olarak doğru şekilde verilmiştir?

Cevap: A) Metin, grafik, ses, animasyon, video

Açıklama: Motion grafik oluşturulurken kullanılan unsurlar arasında metin, grafik, ses, animasyon ve video yer alır.

TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-
Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Türk Grafik Tasarım Tarihi 2023-2024 Final Soruları

1- İbrahim Müteferrika matbaasında ….. yılda toplam ….. eser yayınlanmıştır. Aşağıdaki şıklardan hangisi noktalı yerleri doğru ifade eder?

A) 40-35
B) 15-90
C) 50-65
D) 70-24
E) 55-80

Cevap: D) 70-24

Açıklama: İbrahim Müteferrika’nın matbaasında 70 yıl içinde toplam 24 eser yayınlanmıştır.

2- Amblem ve logotype, kurum kimliğinin temel öğesi olarak temsil ettikleri kuruluşun sadece basılı malzemeleri, yazışma evrakları üzerinde değil, tabela, rozet, tanıtım malzemeleri, üniforma vb. gibi akla gelebilecek her alanda kullanılarak kurum imajını akıllarda tutar ve tercih edilmesini sağlar. Bu açıklamaya dayalı olarak amblem ve logotype, Osmanlı Dönemi sanatlarından hangisine karşılık gelmektedir?

A) Kaligrafi
B) Tezhip
C) Font
D) Hat
E) Tuğra

Cevap: E) Tuğra

Açıklama: Amblem ve logotype, Osmanlı Dönemi’nde kullanılan ve hükümdarların imzası olarak bilinen tuğralara karşılık gelmektedir.

3- Osmanlı’da 1567’de basımevi açan Ermeni usta aşağıdakilerden hangisidir?

A) İbrahim Efendi
B) Levni
C) Fuzuli
D) Dimitris
E) Sivas’lı Apkar

Cevap: E) Sivas’lı Apkar

Açıklama: Osmanlı’da 1567’de basımevi açan Ermeni usta Sivas’lı Apkar’dır.

4- Aşağıdaki Türk grafik sanatçılarından hangisinin çalışmalarında Fovizm etkisi bulunmamaktadır?

A) Mengü Ertel
B) Sadık Karamustafa
C) Yurdaer Altıntaş
D) Sait Maden
E) Mesut Manioğlu

Cevap: B) Sadık Karamustafa

5- 1956 yılında, eğitim programını geliştirmek ve görev alacak öğretim elemanlarını belirlemek üzere aşağıdaki hangi ülkeden öğretim elemanı görevlendirilmiştir?

A) Amerika
B) İngiltere
C) Fransa
D) Almanya
E) Belçika

Cevap: D) Almanya

6- ….. geçmişe tanıklık etmemizde önemli bir tasarım elemanı olarak günümüzde de iletişimin en önemli yapı taşlarıdır. Cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Tamgalar
B) Armalar
C) Semboller
D) Logolar
E) Amblemler

Cevap: C) Semboller

Açıklama: Semboller, geçmişe tanıklık etmemizde önemli bir tasarım elemanı olarak günümüzde de iletişimin en önemli yapı taşlarıdır.

7- Sadık Karamustafa denilince, aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

A) Egemen Bostancı’nın yapımcılığını üstlendiği müzikallerin 80’li yıllar boyunca Türkiye’de ilgi odağı olan gösterilerinin duyuru afişlerinin hemen hemen hepsini yapan kişi
B) Özgün illüstrasyon diliyle öne çıkan kişi
C) Tarih, arkeoloji, edebiyat, güzel sanatlar, fotoğraf ve çeşitli konularda sergi tasarımları gerçekleştiren kişi
D) Dışavurumcu ve enerjik anlatım dili olan kişi
E) Sümerbank’ın ve Milli Piyango idaresinin afişlerini tasarlayan kişi

Cevap: E) Sümerbank’ın ve Milli Piyango idaresinin afişlerini tasarlayan kişi

Açıklama: Sadık Karamustafa, Sümerbank’ın ve Milli Piyango idaresinin afişlerini tasarlayan kişi değildir.

8- Bugünkü Türk bayrağının ay yıldız formu ilk olarak kimlerin paralarının üzerinde yer almıştır?

A) Ak Hunların
B) Osmanlıların
C) Göktürklerin
D) Selçukluların
E) Gaznelilerin

Cevap: A) Ak Hunların

9- Aşağıdakilerden hangisi hareketli grafik tasarımın özelliklerinden biri değildir?

A) Bir animasyon türüdür
B) Hareketli grafikler film jeneriklerinde ve televizyonlarda kullanılabilir
C) İlk örneklerinin sinema ile birlikte görülmesi
D) Grafik tasarım ögelerine hareket kazandırmaya odaklanır
E) Hikayesi vardır

Cevap: E) Hikayesi vardır

Açıklama: Hareketli grafik tasarımın temel özelliklerinden biri hikaye barındırmamasıdır, sadece grafik tasarım ögelerine hareket kazandırmaya odaklanır.

10- Kurum kimliği türlerinden …..; ön planda olan üretici kurumun kendi markası değil, ürettiği her bir ürünün sahip olduğu farklı markalardır. Bu marka türünde üretici kurum çoğu kez arka planda kalır. Cümlesinde noktalı yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

A) marka kimliği
B) desteklenmiş kimlik
C) tekli kimlik
D) çoklu kimlik
E) tanımsız kimlik

Cevap: A) marka kimliği

11- Arapça “zehebe“ kökünden türetilerek sözlükte “altınlamak“ anlamına gelen sanat aşağıdakilerden hangisidir?

A) Minyatür
B) Tezhip
C) Tuğra
D) Hat
E) İllüstrasyon

Cevap: B) Tezhip

Açıklama: Tezhip, Arapça “zehebe“ kökünden türetilmiş olup “altınlamak“ anlamına gelen bir sanattır.

12- Aşağıdaki alfabelerden hangisi harf devrimi ile birlikte bugün de kulandığımız alfabedir?

A) İbrani Alfabesi
B) Kiril Alfabesi
C) Fenike Alfabesi
D) Latin Alfabesi
E) Arami Alfabesi

Cevap: D) Latin Alfabesi

Açıklama: Harf devrimi ile birlikte bugün de kullandığımız alfabe Latin Alfabesi’dir.

13- Türkiye’nin, kültürel tarihsel ve sanatsal birikimini, Fransız ve Polonya etkisini de hissettirecek biçimde kendi sanatsal ve estetik sentezinde bütünleştiren; stilize edilmiş figürlerle koyu kalın konturları birlikte iç içe kullanan ve ele aldığı konuları simgesel anlatımlarla yorumlayan tasarımcı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Turgay Betil
B) Arif Dino
C) Yurdaer Altıntaş
D) Kenan Temizan
E) Atif Tuna

Cevap: C) Yurdaer Altıntaş

Açıklama: Yurdaer Altıntaş, Türkiye’nin kültürel, tarihsel ve sanatsal birikimini Fransız ve Polonya etkisini de hissettirecek biçimde kendi sanatsal ve estetik sentezinde bütünleştiren; stilize edilmiş figürlerle koyu kalın konturları birlikte iç içe kullanan ve ele aldığı konuları simgesel anlatımlarla yorumlayan tasarımcıdır.

14- Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde motion grafik oluşturulurken kullanılan unsurlar, bir bütün olarak doğru şekilde verilmiştir?

A) Metin, grafik, ses, animasyon, video
B) Grafik, ses, video
C) Grafik, ses, animasyon, video
D) Metin, ses, animasyon, video, internet
E) Grafik, animasyon, video

Cevap: A) Metin, grafik, ses, animasyon, video

Açıklama: Motion grafik oluşturulurken kullanılan unsurlar arasında metin, grafik, ses, animasyon ve video yer alır.

15- Aşağıdakilerden hangisi animasyonu motion grafikten ayıran unsurlardan biri değildir?

A) Doğal bir şeyi canlandırma
B) Karakter
C) Süre uzunluğu
D) Çizim tableti
E) Hikayeleştirme

Cevap: D) Çizim tableti

Açıklama: Çizim tableti, animasyonu motion grafikten ayıran bir unsur değildir. Animasyon, doğal bir şeyi canlandırma, karakter, süre uzunluğu ve hikayeleştirme gibi unsurlarla motion grafikten ayrılır.

16- İhap Hulusi Görey’in afişlerinde aşağıdaki akımların hangisinin etkisi bulunmaktadır?

A) Fovizm
B) Art Deco
C) Sachplakat
D) Empresyonizm
E) Sürrealizm

Cevap: B) Art Deco

Açıklama: İhap Hulusi Görey’in afişlerinde Art Deco akımının etkisi bulunmaktadır.

17- Farklı alanlarda hizmet veren ve bu hizmetlerin her birinin farklı kurumsal kimliğe sahip olduğu kurum kimlik türü aşağıdakilerden hangisidir?

A) Çoklu Kimlik
B) Desteklenmiş Kimlik
C) Tanımsız Kimlik
D) Tekli Kimlik
E) Marka Kimliği

Cevap: B) Desteklenmiş Kimlik

18- İ. Hulusi Görey ile Yurdaer Altıntaş’ın en belirgin ortak özelliği aşağıdakilerden hangisidir?

A) Sümerbank’ın afişlerini tasarlamış olmaları
B) Hacivat ve Karagöz’den etkilenmeleri
C) Tasarımlarında sembol kullanmış olmaları
D) Afiş tasarımı yapmış olmaları
E) Afişlerinde tipografi ile illüstrasyonun bütünlenmesini veya tipografinin illüstrasyon olarak değerlendirilmesini sağlayarak tasarım dilini yenilemeleri

Cevap: C) Tasarımlarında sembol kullanmış olmaları

19- Max Fruchtermann’ın posta kartlarında etkilendiği sanat stili aşağıdakilerden hangisidir?

A) Art Nouveau
B) Süprematizm
C) Kübizm
D) Arts and Crafts
E) Victorian

Cevap: A) Art Nouveau

Açıklama: Max Fruchtermann’ın posta kartlarında Art Nouveau sanat stilinden etkilenmiştir.

20- Ziraat Bankası’nın günümüz logo tasarımı kime aittir?

A) Sait Maden
B) Bülent Erkmen
C) Ayhan Akalp
D) Yurdaer Altıntaş
E) Mengü Ertel

Cevap: C) Ayhan Akalp

Türk Grafik Tasarım Tarihi

Türk Grafik Tasarım Tarihi 2023-2024 Final Soruları

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!