auzefKullanıcı Deneyimi TasarımıWeb Tasarımı ve Kodlama

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Ünite -14

Paketleme ve Optimizasyon

#1. Web sitesini için hazırlanan favicon hangi formatta olabilir?

Cevap : B) svg

Açıklama : SVG, tarayıcılar tarafından yaygın olarak desteklenen vektörel bir formattır ve favicon için uygundur.

#2. Kart tasarımında aşağıdaki unsurlardan hangisi yer almaz?

Cevap : C) Ses

Açıklama : Kart tasarımları, bilgi sunmak ve kullanıcılara kolay gezinti sağlamak amacıyla görsel, başlık gibi öğeler içerir. Ses unsuru genellikle kart tasarımlarında yer almaz.

#3. Uygulama simgesi aşağıdaki parametrelerden hangisini içerebilir?

Cevap : D) Renk

Açıklama : Uygulama simgeleri genellikle renk içerir, ancak metin veya gölgeler kullanılmaz.

#4. Kaydırma çubuğu hakkında aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?

Cevap : A) Üç yönlü kullanılabilir.

Açıklama : Kaydırma çubuğları genellikle yatay veya dikey yönde kullanılır. Üç yönlü bir kullanım desteklenmez, bu yanlış bir ifadedir.

#5. Kullanıcıdan tuttuğu takımı geçerli ve doğru bir şekilde istemek için hangi girdi arayüz öğesi kullanılmalıdır?

Cevap : B) Seçim kutusu

Açıklama : Kullanıcıdan belirli bir kategoriye ait seçim yapmak gerektiğinde, seçim kutusu gibi kontrollü öğeler kullanılmalıdır. Bu, kullanıcı hatalarının önüne geçer ve tutarlı veri toplamaya yardımcı olur.

#6. Tasarım devir dosyası aşağıdaki öğelerden ve yapılardan hangisini içermez?

Cevap : B) Revizyon notları

Açıklama : Tasarım devir dosyasında revizyon notları yer almaz, sadece güncel tasarım öğeleri vardır.

#7. Ekipler arası kötü iletişim aşağıdaki sorunlardan hangisine sebep olmaz?

Cevap : D) Test ve değerlendirme

Açıklama : Kötü iletişim, test ve değerlendirme sürecinde doğrudan bir sorun yaratmaz.

#8. Arayüz animasyonları hangi amaç için kullanılmaz?

Cevap : D) Veri işleme

Açıklama : Arayüz animasyonları, kullanıcılarla duygusal bağ kurmak, dikkat çekmek ve marka kimliğini anlatmak için kullanılır. Ancak veri işleme gibi teknik işlevlere hizmet etmez.

#9. Zeplin aracının ana amacı nedir?

Cevap : C) Ekip arası koordinasyon

Açıklama : Zeplin, farklı ekipler arasında tasarım ve geliştirme süreçlerinin koordinasyonunu sağlar.

TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-

Paketleme ve Optimizasyon
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Ünite -14

Paketleme ve Optimizasyon
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Ünite -14

Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Ünite -14

Paketleme ve Optimizasyon

Özü Söz: “Yazılım geliştirme projelerinde ekipler arası yetersiz iletişim ve kaynak paylaşımı, ABD ekonomisine her yıl yaklaşık 30 milyar dolarlık üretkenlik kaybına mal olduğu tahmin ediliyor.”

— Jakob Nielsen

Kazanımlar

1- Tasarım ve geliştirme ekiplerini koordine eder ve iletişimlerini şekillendirir.

2- Ekipler arası iletişim için özgün araçları ve yazılım çözümlerini kullanır.

3- Tasarım dosyalarını yazılım ekibine uygun biçimde ve özelliklerle hazırlar.

4- Hatasız kodlama için ortama yönelik tasarımı özelleştirir.

5- Projeye uygun temsili simgesini hazırlar.

Birlikte Düşünelim

– Farklı disiplinler aynı projede nasıl çalışabilir?

-Tasarlanan her arayüz kodlanabilir mi?

-Tasarımın doğru uygulanması için tasarımcıya düşen görevler nelerdir? Arayüzleri tasarlayınca her şey bitiyor mu?

– Arayüz tasarımı kadar uygulamanın simgesi neden önemlidir?

Başlamadan Önce

Arayüz tasarımı tamamlandıktan sonra ürün, geliştirilmek üzere yazılım ekiplerine devredilmelidir. Bu aşamada tasarımın doğru aktarımı için iyi bir ön hazırlık yapılması zorunludur. Geliştiricinin işini kolaylaştırmak ve ürünün geliştirilmesi sırasında ortaya çıkabilecek hataların önüne geçmek adına tasarımın etkili bir şekilde paketlenmesi gerekir. Paketleme, yazılımcının hızlı ve doğru geliştirme yapabilmesini sağlayan bir derlemedir. Ayrıca, ürünün pazara çıkmadan önce gerekli görsellerin hazırlanması da önemlidir. Bu ünitede, ürünün geliştirilmesinden önce yapılması gereken tüm çalışmaları detaylı bir şekilde ele alacağız. Yazılım ekipleriyle koordine olup ortaya çıkarılan çözümlerin nasıl hayata geçirileceğini öğreneceğiz.

Arayüz Tasarımının Devir Teslim Süreci

Bu bölümde anlatılan konular, uygulama veya web sitelerinin tasarlanması için gereken aşamaları kapsar. Ancak tasarım sürecinde yapılan çalışmalar, doğru bir şekilde uygulanmadıkça yalnızca birer fikir olarak kalır. Bu fikirlerin gerçeğe dönüşmesi için farklı disiplinlerin bir araya gelip ortak bir zeminde anlaşmaları gerekir. İki farklı disiplinin ve süreçlerin olması, sürtüşmelere yol açabilir. Bu süreçlerin en zor ve yıpratıcı kısmı geçiş sürecidir. Devir teslim ve geliştirme süreci olmak üzere iki ana aşamadan oluşur.

Tasarım devri, tasarımın uygulanması için zorunludur. Bu süreç, tasarımcının vizyonunu, bilgisini ve çözümlerini yazılım ekibine aktarmasını kapsar. Görsel öğeler, kullanıcı akışları, etkileşim tanımları, arayüz animasyonları ve erişilebilirlik gereksinimlerini içerir. Tasarım devri, tasarımcının vizyonu ile yazılım geliştiricileri tarafından oluşturulan nihai ürün arasında köprü kurar. Bu nedenle tasarım dosyasının özenle paketlenmesi önemlidir.

Geliştirilmek üzere devredilen tasarım dosyası, aşağıdaki hususlara uygun şekilde hazırlanmalıdır:

– Görsel Tasarım Öğeleri: Renk paleti, tipografi, düzen, piktogramlar ve görseller net olarak tanımlanmalıdır. Özel bir format kullanılıyorsa, geliştirme ortamının kriterlerine uygunluğu değerlendirilmelidir.

– Etkileşimli Öğeler: Tetikleyiciler ve olaylar tasarım dosyası içinde açıkça belirtilmelidir. Kullanıcılar etkileşimde bulunduklarında ne olacağına dair notlar eklenmelidir.

-Girdi Öğeleri ve Veri Doğrulamaları: Formların tasarımı sırasında veri girdileri ve geçerlilik kuralları net olarak tanımlanmalıdır. Bu notlar tasarım dosyasına eklenmelidir.

– Hata Durumları ve Yükleme Süreçleri: Kullanıcı hataları ve veri yükleme esnasında gösterilecek durumlar açıkça belirtilmelidir. Bu, kullanıcı deneyimini iyileştirmek açısından önemlidir.

Bu süreçte, paketlemenin etkili yapılması yalnızca tasarımın doğru bir şekilde uygulanmasını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda tasarımcılar ve yazılımcılar arasında daha güçlü bir iş birliği zemini oluşturur. Piksel mükemmelliği elde etmek, kullanıcıya güven vermek ve estetik olarak etkileyici bir ürün sunmak için tasarım devrinin dikkatle gerçekleştirilmesi gereklidir.

İletişim ve Optimizasyon

Tasarım devrinin ardından, projelerin iyileştirme ve büyüme aşamalarında iletişim kritik bir rol oynar. Tasarımcılar ve yazılım ekipleri arasında iyi bir iletişim sağlanmazsa, projelerin tamamlanma süresi uzar ve olası hatalar artar. Kötü iletişimden kaynaklanabilecek sorunlar arasında; yüksek geri bildirim trafiği, kalite güvence sorunları ve uzun test süreçleri yer alır. Bu nedenle deneyim tasarımcılarının, geliştirme ekipleriyle erken aşamalarda iletişim kurarak süreçleri planlaması gerekir.

İletişimin kalıcı ve somut olması için yazılı hale getirilmesi önemlidir. Bu amaçla ekipler arasında kullanılacak özel araçlar, iletişimi güçlendirir ve ekiplerin iş birliğini pekiştirir. Bu araçlar, geliştirici ve tasarımcı ekipleri arasında daha güçlü bir bağ oluşturmak için kullanılır.

Bölüm Özeti

Arayüz tasarımının geliştirilme süreci, tasarım devrinden başlar ve optimizasyonla devam eder. Paketleme, yalnızca devir teslimi değil, aynı zamanda tasarımcı ve yazılımcılar arasındaki iş birliğinin başlangıcını temsil eder. Tasarımcıların geliştirme sürecine katılımı, sadece yazılımcıların omuzlarına bırakılmayacak kadar önemlidir. Piksel mükemmelliği sağlamak, kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve ortaya kusursuz bir ürün çıkarmak, bu iki ekibin birlikte uyum içinde çalışmasıyla mümkündür. Tasarım devrinin ardından ekipler arası etkili iletişim, ürünün nihai başarısını doğrudan etkiler. Bu nedenle paketleme ve iletişim süreçleri, her iki ekip için de kritik önem taşır.

@lolonolo_com

Paketleme ve Optimizasyon

1- Kullanıcıdan tuttuğu takımı geçerli ve doğru bir şekilde istemek için hangi girdi arayüz öğesi kullanılmalıdır?

A) Metin kutusu
B) Seçim kutusu
C) Tekli seçim
D) Çoklu seçim

Cevap : B) Seçim kutusu

Açıklama : Kullanıcıdan belirli bir kategoriye ait seçim yapmak gerektiğinde, seçim kutusu gibi kontrollü öğeler kullanılmalıdır. Bu, kullanıcı hatalarının önüne geçer ve tutarlı veri toplamaya yardımcı olur.

2- Kaydırma çubuğu hakkında aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?

A) Üç yönlü kullanılabilir.
B) Kesin değer için kullanılır.
C) Mobil dostudur.
D) Sürükle bırakla çalışır.

Cevap : A) Üç yönlü kullanılabilir.

Açıklama : Kaydırma çubuğları genellikle yatay veya dikey yönde kullanılır. Üç yönlü bir kullanım desteklenmez, bu yanlış bir ifadedir.

3- Arayüz animasyonları hangi amaç için kullanılmaz?

A) Duygusal bağ kurma
B) Marka hikayesini anlatma
C) Zaman yönetimi
D) Veri işleme

Cevap : D) Veri işleme

Açıklama : Arayüz animasyonları, kullanıcılarla duygusal bağ kurmak, dikkat çekmek ve marka kimliğini anlatmak için kullanılır. Ancak veri işleme gibi teknik işlevlere hizmet etmez.

4- Kart tasarımında aşağıdaki unsurlardan hangisi yer almaz?

A) Görsel
B) Video, Resim
C) Ses
D) Başlık

Cevap : C) Ses

Açıklama : Kart tasarımları, bilgi sunmak ve kullanıcılara kolay gezinti sağlamak amacıyla görsel, başlık gibi öğeler içerir. Ses unsuru genellikle kart tasarımlarında yer almaz.

Paketleme ve Optimizasyon

1- Ekipler arası kötü iletişim aşağıdaki sorunlardan hangisine sebep olmaz?

A) Tasarım ve geliştirme ekipleri arasında yüksek ve amaçsız geri bildirim trafiği
B) Beklenmeyen kalite güvence sorunları
C) Çakışan becerilerden yararlanamama
D) Test ve değerlendirme

Cevap : D) Test ve değerlendirme

Açıklama : Kötü iletişim, test ve değerlendirme sürecinde doğrudan bir sorun yaratmaz.

2- Tasarım devir dosyası aşağıdaki öğelerden ve yapılardan hangisini içermez?

A) Renk paletleri
B) Revizyon notları
C) Tipografi öğeleri
D) Etkileşimli öğeler

Cevap : B) Revizyon notları

Açıklama : Tasarım devir dosyasında revizyon notları yer almaz, sadece güncel tasarım öğeleri vardır.

3- Zeplin aracının ana amacı nedir?

A) Ekip içi zaman yönetimi
B) Ekip içi iletişim
C) Ekip arası koordinasyon
D) Ekipler arası zaman yönetimi

Cevap : C) Ekip arası koordinasyon

Açıklama : Zeplin, farklı ekipler arasında tasarım ve geliştirme süreçlerinin koordinasyonunu sağlar.

4- Web sitesini için hazırlanan favicon hangi formatta olabilir?

A) jpg
B) svg
C) gif
D) bmp

Cevap : B) svg

Açıklama : SVG, tarayıcılar tarafından yaygın olarak desteklenen vektörel bir formattır ve favicon için uygundur.

5- Uygulama simgesi aşağıdaki parametrelerden hangisini içerebilir?

A) Metin
B) Gölge
C) Degrade
D) Renk

Cevap : D) Renk

Açıklama : Uygulama simgeleri genellikle renk içerir, ancak metin veya gölgeler kullanılmaz.

@lolonolo_com

Paketleme ve Optimizasyon

Auzef KULLANICI DENEYIMI TASARIMI

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Ünite -14

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!