auzefFelsefeFelsefeye Girişsosyoloji

Felsefeye Giriş 2019 Final Soruları

Felsefeye Giriş 2019 Final Soruları

#1. Viyana çevresi düşünürlerine göre metafizik ifadelerin doğruluk nedenleri nedir?

#2. "Sokrates özdeştir" nasıl bir önermedir?

#3. “Anlam, sözcüğün işaret ettiği nesnedir” diyen kimdir?

#4. Doğa bilimleri ile metafizik karşılaştırıldığında aşağıdaki seçeneklerden hangisi doğrudur?

#5. Mümkün deneyimin sınırlarını belirlemek amacıyla saf akla yönelttiği eleştirilerle felsefe tarihinde bir çığır açan düşünür aşağıdakilerden hangisidir?

#6. Hume’a göre meşru bilgimizin alanı aşağıdakilerden hangisidir?

#7. Aşağıdaki düşünürlerden hangisi “Anlam zihindeki tasavvurlara karşılık gelir.” Düşüncesini savunur?

#8. Natura naturatadan her türlü kutsallığı, amacı, mistik derinliği ve ruhu (psukhe) söküp atma görevi kime düşmüştür?

#9. Anlamı sözcüğün işaret ettiği nesne olarak gören anlayış aşağıdakilerden hangisidir?

#10. Wittgeinstein’ın birinci döneminde “anlamlı” cümleyi ayırt eden özellik nedir?

#11. Dil ve anlam ilişkisini ele alan, dilin yapısı ve işleyişini inceleyen, dille ilişkili olarak dünyayı da inceleyen ve“ Dünyanın olguların toplamından oluştuğunu öne süren düşünür hangisidir?

TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-
Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

1- Wittgeinstein’ın birinci döneminde “anlamlı” cümleyi ayırt eden özellik nedir?

A) Bütün sahici önermeler ampirik ve olumsaldırlar.
B) Cümledeki kelimelerin yanlış yazılması
C) Olumsuz cümle olması
D) Hiçbiri

Cevap : A) Bütün sahici önermeler ampirik ve olumsaldırlar.
NOT: Wittgenstein açısından anlamlı olan ifadeler bu sahici önermelerdir. Bir olgunun resmi olan sahici önermeler, doğru ya da yanlış olarak olgunun öyle ya da başka türlü olduğunu söylerler. Dolayısı ile bütün sahici önermeler ampirik ve olumsaldırlar.

2- “Sokrates özdeştir” nasıl bir önermedir?

A) Anlamlı
B) Anlam dışı
C) Yalın önerme
D) Bileşik önerme

Cevap : B) Anlam dışı
NOT: “Sokrates özdeştir” önermesinin anlam-dışı olmasının nedeni “özdeş olmak” diye bir özelliğin olmamasıdır.

3- Viyana çevresi düşünürlerine göre metafizik ifadelerin doğruluk nedenleri nedir?

A) Bazen doğru bazen yanlıştırlar.
B) Ne doğru ne de yanlıştırlar
C) Mutlak yanlıştırlar.
D) Metafizik ifadeye göre değişir.
E) Mutlak doğrudurlar.

Cevap : B) Ne doğru ne de yanlıştırlar

4- Mümkün deneyimin sınırlarını belirlemek amacıyla saf akla yönelttiği eleştirilerle felsefe tarihinde bir çığır açan düşünür aşağıdakilerden hangisidir?

A) Wittgenstein
B) F. Bacon
C) Herakleitos
D) Immanuel Kant
E) Sokrates

Cevap : D) Immanuel Kant

5- Natura naturatadan her türlü kutsallığı, amacı, mistik derinliği ve ruhu (psukhe) söküp atma görevi kime düşmüştür?

A) Bacon
B) Sokrates
C) Demokristos
D) Descartes
E) Hiçbiri

Cevap : D) Descartes

6- “Anlam, sözcüğün işaret ettiği nesnedir” diyen kimdir?

A) Locke
B) Platon
C) Sokrates
D) Aristo

Cevap : B) Platon

7- Aşağıdaki düşünürlerden hangisi “Anlam zihindeki tasavvurlara karşılık gelir.” Düşüncesini savunur?

A) Kant
B) Aristoteles
C) Russel
D) Carnap
E) Locke

Cevap : E) Locke

8- Anlamı sözcüğün işaret ettiği nesne olarak gören anlayış aşağıdakilerden hangisidir?

A) Doğrudan anlam öğretisi
B) Dolaylı anlam öğretisi
C) Semantik anlayış
D) İdealizm
E) Rasyonalizm

Cevap : A) Doğrudan anlam öğretisi

9- Dil ve anlam ilişkisini ele alan, dilin yapısı ve işleyişini inceleyen, dille ilişkili olarak dünyayı da inceleyen ve“ Dünyanın olguların toplamından oluştuğunu öne süren düşünür hangisidir?

A) Locke
B) Platon
C) Wittgenstein
D) Russell
E) Platon

Cevap : C) Wittgenstein

10- Doğa bilimleri ile metafizik karşılaştırıldığında aşağıdaki seçeneklerden hangisi doğrudur?

A) Doğa bilimleri ilahi sonuçlara ulaşmaya çalışır.
B) Doğa bilimleri, dünyanın yapısı ve işleyişine ilişkin bilgi vermeye yöneliktir.
C) Doğa bilimlerinin hakikatlere ilişkin bilgi vermez.
D) Metafizik varlığı bir bütün olarak kavramaya çalışır.
E) Metafizik nicel bir etkinliktir.

Cevap : B) Doğa bilimleri, dünyanın yapısı ve işleyişine ilişkin bilgi vermeye yöneliktir.

11- Hume’a göre meşru bilgimizin alanı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Metafiziğin dâhil olmadığı ide bağıntıları
B) Metafizik ve ahlak ilişkisi
C) Metafiziğin sınırları
D) Olgu sorunları ve ide bağıntıları
E) Matematik ve geometrinin alanı

Cevap : D) Olgu sorunları ve ide bağıntıları

Felsefeye Giriş 2019 Final Soruları

sosyoloji facebook grubu
Facebook Felsefe Grubu
Sosyoloji Lisans, Felsefeye Giriş Final Deneme
Felsefe Lisans, Felsefeye Giriş Final Deneme

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!