auzefNesneye Yönelik ProgramlamaYönetim Bilişim Sistemleri

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -13

Tasarım Desenleri

 

#1. Aşağıdakilerden hangisi Nesneye Yönelik Tasarım presinplerinden (SOLID prensipleri) biri değildir?

Cevap : e) Hata Yakalama Prensibi

#2. .Net Core ile ilgili verilen dotnet new console komutu ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?

Cevap : a) Yeni bir proje oluştur.

#3. I – Microsoft tarafından geliştirilmektedir. II – Nesneye Yöneliktir. III – İlk versiyonu 2002 yılında yayınlanmıştır. Yukarda özellikleri verilen programalam dili hangisidir?

Cevap : d) C#

#4. Aşağıda verilen metot tanımlarından hangisi yanlıştır?

Cevap : c) int 3topla(int a, int b)

#5. “Bir nesnenin önceki durumunu kaydetmemize ve geri yüklememize olanak sağlayan davranışsal tasarım desenidir.” Tanımı verilen tasarım deseni aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

Cevap : b) Hatırlayıcı

Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.

#6. I- Vekil (Proxy) II- Komut (Command) III- Yineleyici (Iterator) Verilenlerden hangisi ya da hangileri Davranışsal Tasarım Desenidir?

Cevap : d) II ve III

#7. Bir koleksiyon türünde ve karmaşık yapıda sahip verilerimiz varsa, biz bu karmaşıklığı gizleyerek tasarım daha basit bir kullanımı sunulan tasarım deseni hangi kategoriye aittir?

Cevap : c) Davranışlar Tasarım Desenleri

#8. Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi Davranışlar tasarım deseni grubuna dâhildir?

Cevap : a) Komut

#9. Açık/Kapalı Prensibinde bulunan Kapalı ilkesi neyi ifade etmektedir?

Cevap : a) Bir sınıfın sahip olduğu özelliklerin değişime kapalı olmasıdır

#10. Aşağıdakilerden hangisi neneye yönelik bir programlama dilidir?

Cevap : d) C#

Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.

#11. Nesneler arasındaki karmaşık bağımlılıkları azaltılmasına olanak tanıyan bir davranışsal tasarım desenidir deseni hangisidir?

Cevap : d) Arabulucu

#12. I – Sınıf (class) içinde tanımlanırlar. II – Yapı (struct) içinde tanımlanırlar. III – Herhangi bir yerde tanımlanabilirler. C# programalama dili için metot tanımları ile ilgili yukarda verilenlerden hangisi doğrudur?

Cevap : c) I ve II

 

#13. Net Core platformu için kullanılan çapraz platform (cross platform) ifadesi hangi anlama gelmektedir?

Cevap : c) Birden fazla platformu destekler.

#14. int islemYap(int a) { a+= 1 return a; } …. int b = 10; islemYap(b); Yukardaki verilen fonksiyon çalıştırıldığında b değeri kaç olur?

Cevap : b) 10

#15. I – Açık/Kapalı Prensibi II – Bağımlığı Tersine Çevirme Prensibi III – Arabirim Ayırma Prensibi Yüksek seviyedeki modüllerin alt seviyedeki modüllere olan bağımlılığını azaltan prensip veya prensipler hangisinde doğru olarak verilmiştir?

Cevap : b) Yalnız II

Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.

#16. I – Çapraz Platformdur. II – Birden fazla dili deskteler. III – Standard kütüphaneler barındırır. .Net Core platformu ile ilgili yukarda verilen ifadelerden hangileri doğrudur?

Cevap : e) I,II,III

#17. Nesneye Yönelik tasarımda bir sınıfın (class) veya yapı (struct) sorumluluklarını sınırlandırarak, birden fazla sorumluluğun tanımlanmasının tasarım sorunlarına sebep olabileceğini belirten ilke aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

Cevap : a) Tek Sorumluluk Prensibi

#18. int f(int n) { if (n <= 1) return n; return f(n-1) + f(n-2); } Yukardaki verilen fonksiyon çalıştırıldığında f(7) için çağrıldığında dönderdiği nihai değer kaç olur?

Cevap : e) 13

#19. Nesneye Yönelik tasarımda, Tek Sorumluluk Prensibi (Single Responsibility Principle) ile ortaya konulan ana hedef aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

Cevap : b) Bir sınıf (class) veya yapının (struct) sadece bir sorumluğu olmasıdır.

#20. I – Metotlar sadece bir kez kullanılabilirler. II – Metotlar zorunlu parametreler içerebilir. III – Metotlar varsayılan parametreler içerebilir. C# programlama dilinde metotlar ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?

Cevap : d) II ve III

Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.

Öncesi
TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -13

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -13

HD Quiz powered by harmonic design

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -13

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı 13, Tasarım Desenleri

Nesneye Yönelik Programlama
Ünite -13

Sınıf ve nesnelerin bir araya gelerek nasıl daha büyük tasarımlar oluşturmayı hedefleyen tasarım deseni grubu aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

a) Yapısal Tasarım Desenleri
b) Görsel Tasarım Desenleri
c) Davranışlar Tasarım Desenleri
d) Metinsel Tasarım Desenleri
e) Oluşturucu Tasarım Desenleri

Cevap : a) Yapısal Tasarım Desenleri

Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi yapısal tasarım deseni grubuna dâhil değildir?

a) Adaptör
b) Köprü
c) Tekil
d) Cephe
e) Vekil

Cevap : c) Tekil

Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi yapısal tasarım deseni grubuna dâhildir?

a) Adaptör
b) Fabrika
c) Soyut Fabrika
d) Tekil
e) Yapıcı

Cevap : a) Adaptör

I- Vekil (Proxy)
II- Adaptör (Adapter)
III- Tekil (Singleton)
Verilenlerden hangisi ya da hangileri Yapısal Tasarım Desenidir?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) II ve III
e) I, II, III

Cevap : c) I ve II

5Bir sınıftan türetilen nesneye gelen mesajları kontrol ettikten sonra orijinal nesneye iletmek için bir ara katman tasarlanmak isterseniz hangi tasarım deseninin kullanırsınız?

a) Fabrika
b) Soyut Fabrika
c) Tekil
d) Yapıcı
e) Vekil

Cevap : e) Vekil

Çok sayıda benzer nesnelere sahip olduğumuz durumlarda, nesnelerin bellek kullanımını azaltmak için başvurduğumuz tasarım deseni hangisidir?

a) Fabrika
b) Soyut Fabrika
c) Tekil
d) Sinek Sıklet
e) Vekil

Cevap : d) Sinek Sıklet

Çok karmaşık sistemleri gizleyerek daha basitleştirilmiş bir erişim sunmak için kullanılan tasarım deseni hangisidir?

a) Cephe
b) Soyut Fabrika
c) Tekil
d) Sinek Sıklet
e) Vekil

Cevap : a) Cephe

Benzer türdeki nesnelerin parça-bütün ilişkisi içinde bir ağaç yapısı ile oluşturmaya ve tek bir arayüzden ulaşılmasına olanak sağlayan tasarım deseni hangisidir?

a) Cephe
b) Soyut Fabrika
c) Tekil
d) Sinek Sıklet
e) Bileşik

Cevap : e) Bileşik

“Farklı arabirimlere sahip nesnelerin işbirliği yapmasına izin veren yapısal bir tasarım modelidir.” Tanımı verilen tasarım deseni hangisidir?

a) Cephe
b) Adaptör
c) Tekil
d) Sinek Sıklet
e) Bileşik

Cevap : b) Adaptör

Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi yapısal tasarım deseni grubuna dâhil değildir?

a) Adaptör
b) Köprü
c) Fabrika
d) Cephe
e) Vekil

Cevap : c) Fabrika

Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi

Nesneye Yönelik Programlama, Yapısal (structural) Tasarım Desenleri Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!