1. Aşağıda verilenlerden hangisi koleksiyon türlerine örnek değildir?
A) SortedSet
B) Stack
C) Queue
D) Struct
E) Dictionary
Cevap : D) Struct
2. C# Programlama Dilinde bir hata (Exception) oluşturmak için hangi anahtar kelime kullanılır?
A) return
B) if
C) throw
D) switch
E) for
Cevap : C) throw
3. I- Oluşturucu (Creational)
II- Mantıksal (Logical)
III- Davranışsal (Behavioral)
Yukarıda verilenlerden hangisi yada hangileri tasarım desenlerinin ana kategorilerindedir?
A) I ve II
B) II ve III
C) Yalnız II
D) I ve III
E) Yalnız I
Cevap : D) I ve III
4. C# Programlama Dilinde bir yıkıcı (destructor) tanımlamak için aşağıdaki işaretlerden hangisi kullanılır?
A) /
B) –
C) +
D) =
E) ∼
Cevap : E)
5. Mevcut bir nesneyi kopyalayarak yeni bir nesne oluşturma prensibine dayalı tasarım deseni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Prototip (Prototype)
B) Vekil (Proxy)
C) Yapıcı (Builder)
D) Tekil (Singleton)
E) Soyut Fabrika (Abstract Factory)
Cevap : A) Prototip (Prototype)
6.
C# Programlama Dilinde bir yapı (struct) tanımı verilmiştir. Bu yapıya ait x değişkenine 10 değerinin atanması aşağıdakilerden hangisinde doğru ifade edilmektedir?
A) Islem islem = new Islem(); x = 10;
B) Islem islem = new Islem(); islem.x = 10;
C) Islem islem = new Islem(); islem->x = 10;
D) Islem islem = new Islem(); x = “0”;
E) Islem islem = new Islem(); islem.x = “0”;
Cevap : B) Islem islem = new Islem(); islem.x = 10;
7.
Yukarıdaki örnek kod bloğu derlenme zamanında hata almaktadır. Bu hatanın sebebi aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
A) Interface anahtar kelimesi hatalıdır
B) Metot parametreleri hatalıdır.
C) Metot dönüş türü hatalıdır.
D) Private olan erişim seviyesi hatalıdır.
E) Metot ismi hatalıdır.
Cevap : D) Private olan erişim seviyesi hatalıdır.
8. I- Bir sınıfın sahip olduğu özelliklerin değişime kapalı olmasıdır.
II – Bir sınıfın yeni davranışlar eklenerek genişletilmesidir.
III – Bağımlılıkların tersine çevrilmesidir.
Açık/Kapalı prensibi ile ilgili yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A) Yalnız I
B) I ve II
C) Yalnız II
D) II ve III
E) I ve III
Cevap : B) I ve II
9. Simula programlama dili ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Nesneye yönelik geliştirilen ilk programlama dilidir.
B) Fonksiyonel bir dildir.
C) Simula ile ortaya atılan kavramlar artık geçerliliğini yitirmiştir.
D) Microsoft tarafından geliştirilmiştir.
E) İlk olarak 1990’larda geliştirilmiştir.
Cevap : A) Nesneye yönelik geliştirilen ilk programlama dilidir.
10. Mevcut veri yapısı değiştirilmeden, veri yapısını genişletmeye olanak sağlayan tasarım deseni aşağıdakilerden hangisindir?
A) Fabrika (Factory)
B) Vekil (Proxy)
C) Köprü (Bridge)
D) Dekoratör (Decorator)
E) Cephe (Facade)
Cevap : D) Dekoratör (Decorator)
11. C# Programlama Dilinde hataları yakalamak için kullanılan bloklar aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilmiştir?
A) do while
B) for
C) try catch finally
D) struct
E) class
Cevap : C) try catch finally
12.
Yukarıda bir sınıf diyagramına ait UML nesnesi verilmiştir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) int türündeki modelYili değişkenin erişim seviyesi private’tır.
B) int türündeki tekerSayisi değişkenin erişim seviyesi public’tir.
C) int türündeki tekerSayisi değişkenin erişim seviyesi protected’dır.
D) String türündeki marka değişkenin erişim seviyesi public’tir.
E) Tasit sınıfın ismini belirtmektedir.
Cevap : B) int türündeki tekerSayisi değişkenin erişim seviyesi public’tir.
13.
Yukarıda verilen kod parçası çalıştırıldığında ekrana yazan değer kaç olur?
A) 1
B) 4
C) 2
D) 3
E) 5
Cevap : E) 5
14. Aşağıda verilenlerden hangisi Birleşik Modelleme Dili (UML) standardına ait bir diyagram türü değildir?
A) Faaliyet Diyagramı
B) Kullanım Senaryosu Diyagramı
C) Statik Kod Analiz Diyagramı
D) Bileşen Diyagramı
E) Sıra Diyagramı
Cevap : C) Statik Kod Analiz Diyagramı
15. Nesneye Yönelik Programlamada bir sınıfın (class) sorumluluklarını sınırlandırarak, bir sınıfa ait birden fazla sorumluluğun tanımlanmasının tasarım sorunlarına sebep olabileceğini belirten ilke aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
A) Açık/Kapalı Prensibi
B) Tek Sorumluluk Prensibi
C) Arabirim Ayırma Prensibi
D) Bağımlığı Tersine Çevirme Prensibi
E) Liskov İkame Prensibi
Cevap : B) Tek Sorumluluk Prensibi
16. Bir nesnenin önceki durumunun kaydedilmesine ve geri yüklenmesine olanak sağlayan davranışsal tasarım deseni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yineleyici (Iterator)
B) Komut (Command)
C) Arabulucu (Mediator)
D) Sorumluluklar Zinciri (Chain of Responsibility)
E) Hatırlayıcı (Memento)
Cevap : E) Hatırlayıcı (Memento)
17. C# Programlama Dilinde yazılan bir kodun çalışabilmesi için bir derleyeci ile derlenmesi gerekmektedir. Bu derleme işlemi sonucunda ortaya çıkan çıktı hangisinde verilmiştir?
A) Çöp Toplayıcı (GC)
B) Metin Kodu
C) Ara Dil (Intermediate Language – IL)
D) Orçak Çalışma Zamanı (CLR)
E) Kaynak Kod
Cevap : C) Ara Dil (Intermediate Language – IL)
18. Bir sınıf birden fazla arabirim kullanmak isterse, arabirimlerin ayrımında kullanılan ayraç hangisi olmalıdır?
A) ,(virgül)
B) # (diyez)
C) ;(noktalı virgül)
D) .(nokta)
E) :(iki nokta)
Cevap : A) ,(virgül)
19. I- Vekil (Proxy)
II- Adaptör (Adapter)
III-Tekil (Singleton)
Yukarıda verilenlerden hangisi ya da hangileri yapısal tasarım desenidir?
A) I ve II
B) Yalnız II
C) Yalnız I
D) I ve III
E) II ve III
Cevap : A) I ve II
20.
Yukarıda verilen örnek metot tanımı için aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) i opsiyonel bir parametredir.
B) b zorunlu bir parametredir.
C) a zorunlu bir parametredir.
D) Dönüş değeri double türündedir.
E) i zorunlu bir parametredir.
Cevap : E) i zorunlu bir parametredir.
|