Nesneye Yönelik Programlama Vize Deneme Sınavı -3
Nesneye Yönelik Programlama Vize Deneme Sınavı -3
#1. Verilen bir List değişkenin her bir elemanı üzerinde tek tek işlem yapmak istersek aşağıdaki verilen ifadelerden hangisini kullanırız?
Cevap : e) for
#2. Console.WriteLine(Deneme[“34”]); Yukardaki verilen Örnekte komut satırına Deneme değişkeninin değeri yazdırılmaktadır. Deneme değişkenin türü aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap : e) String türünde anahtarı olan bir Dictionary türüdür.
#3. I – for II – if - else III – switch C# dilinde yukarda verilen anahtar kelimelerden hangisi döngüler için kullanılır?
Cevap : a) Yalnız I
#4. private erişim denetleyicisi için aşağıdaki ifadelerde hangisi doğrudur?
Cevap : b) Bu erişim denetleyicisine sahip tür ve üyeler aynı sınıf veya yapı içerisinde erişilebilirler.
#5. I – string II – double III – uint C# dili için yukarda verilenden maddelerden hangisi veya hangileri referans türündeir (reference type) ?
Cevap : a) Yalnız I
#6. int a = 7; Console.WriteLine(--a + a++) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?
Cevap : a) 12
#7. protected erişim denetleyicisi için aşağıdaki ifadelerde hangisi doğrudur?
Cevap : c) Bu erişim denetleyicisine sahip tür ve üyeler aynı sınıf veya türetilmiş sınıf içerisinden erişilebilirler.
#8. int türündeki bir değişkenin boyutu kaç byte’tır?
Cevap : d) 4 byte
#9. Aşağıda verilenden hangisi Nesneye Yönelik Programlamanın sağladığı faydalardan birisi değildir?
Cevap : e) Zor Kod Geliştirme
#10. C# dilinde sizeof işleci ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Cevap : a) Verilen değişkenin boyutunu byte cinsinde döndürür.
#11. Verilen bir dizi hazır kütüphaneler kullanarak sıralamak istersek Array sınıfı içerisindeki hangi metodu kullanırız?
Cevap : d) Sort
#12. Nesneye Yönelik Programlama ile Fonksiyonel Programlama arasındaki fark aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : c) Nesneye Yönelik Programlamada nesler kendilerini ilgilendiren verileri barındırırlar.
#13. I – int a = (int) 3.4; II – long b = (long) 2.4; III – int c = (int) 4.0; C# dili için yukarda verilen tür dönüşüm işlemleri ile ilgili hangi madde yada maddelerde veri kaybı yaşanır?
Cevap : c) I ve II
#14. I – Bir sınıf içinde sadece bir kez tanımlanabilir. II – Yıkıcılar (destructor) parametre alabilirler. III – Yıkıcılar (destructor) bir sonuç dönderirler. C# programlama dilinde yıkıcılar (destructor) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : a) Yalnız I
#15. C# dilinde Kutudan Çıkartma (Unboxing) işleminin amacı nedir?
Cevap : e) Referans türündeki bir değişkeni değer türüne dönüştürür.
#16. int a = 7; ++a; Console.WriteLine(++a) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?
Cevap : e) 9
#17. int a = 7; a++; Console.WriteLine(a) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?
Cevap : d) 8
#18. Dizi ve Koleksiyonlar ile verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : a) Dizilerin boyutu sabittir, Koleksiyonların boyutu dinamik değişir.
#19. C# dili için aşağıdaki verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?
Cevap : c) artırma operatörü sadece tam sayılar için kullanılır.
#20. List ornekListe = new List(); ornekListe ile verilen Koleksiyona tek seferde birden fazla değer eklemek istersek aşağıdaki metotlardan hangisinin kullanırız?
Cevap : c) AddRange
SONUÇ
Nesneye Yönelik Programlama
Aritmetik İşlemler, Program Akış Ve Kontrol Yapıları
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi
Nesneye Yönelik Programlama
Aritmetik İşlemler, Program Akış Ve Kontrol Yapıları
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi
HD Quiz powered by harmonic design
Nesneye Yönelik Programlama Vize Deneme Sınavı -3
Nesneye Yönelik Programlama Ünite -3 Aritmetik İşlemler, Program Akış Ve Kontrol Yapıları
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans |