auzefGrafik TasarımıYeni Medya Ve Dijital Kültür

Yeni Medya ve Dijital Kültür Ünite -8

Ders : Yeni Medya ve Dijital Kültür
Ünite : 8. Kültür Endüstrisi ve Dijital Kültür

#1. Kültürel pazarlamayı ilk araştıran araştırmacılar kimlerdir?

Cevap : Adorno ve Horkheimer

#2. Aşağıdakilerden hangisi kültür endüstrisini besleyen etkili teknolojilerden biri değildir?

Cevap : Playstation

#3. 2010 yılında başlayan ve hemen popüler olan sanal bebek oyununun adı nedir?

Cevap : Prius Online baby

#4. 2009 yılında Facebook’un kullanıcılarına sunduğu ilk oyunun adı nedir?

Cevap : Farmville

#5. Kültür endüstrisinin bireyleri en fazla etkilediği alan aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap : Boş zaman etkinlikleri

#6. İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu aşağıdaki olasılıklardan hangisinin üzerinde durmuştu?

Cevap : Her metnin farklı biçimlerde okunma olasılığı

#7. 1996 yılında çıkan ilk sanal evcil hayvan oyuncağının adı nedir?

Cevap :  Tamagotchi

#8. Adorno 1963’te yayımladığı ve içerisinde “kültür endüstrisi” kavramını kullandığı makalenin adı nedir?

Cevap : Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken

#9. Kültür kelimesi hangi dilden Türkçeye geçmiştir?

Cevap : Latince

#10. Aşağıdaki isimlerden hangileri Frankfurt Okulu’nun kurucuları arasında yer alır?

Cevap : Adorno ve Horkheimer

TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-

Yeni Medya ve Dijital Kültür Ünite -8

Yeni Medya ve Dijital Kültür Ünite -8

Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Yeni Medya ve Dijital Kültür dersinin 8. ünitesi olan “Kültür Endüstrisi ve Dijital Kültür” hakkında bilgi verebilirim. Bu ünite, dijital teknolojilerin kültür endüstrisine olan etkisini ve dijital kültürün gelişimini ele alır.
 

Kültür endüstrisi, kültürel üretim ve dağıtımın ekonomik boyutunu ifade eder. Bu endüstriler, sanat, medya, eğlence, yayıncılık, müzik, film, oyun, yazılım ve diğer kültürel ürünlerin üretimi, pazarlanması ve dağıtımıyla ilgilenir. Dijital teknolojilerin yaygınlaşmasıyla birlikte, kültür endüstrisinde büyük değişiklikler yaşanmıştır.

Dijital kültür, dijital teknolojilerin etkisiyle ortaya çıkan yeni kültürel pratikler, süreçler ve ifade biçimleridir. İnternet, sosyal medya, dijital sanat, oyunlar, sanal gerçeklik gibi dijital araçlar ve platformlar, dijital kültürün temel unsurlarını oluşturur. Bu unsurlar, kültürel üretim, tüketim, paylaşım ve etkileşimi şekillendirir.

Kültür endüstrisinin dijitalleşmesi, yeni fırsatlar ve zorluklar sunar. Dijital teknolojiler, kültürel ürünlerin üretim ve dağıtım maliyetlerini düşürerek daha geniş kitlelere ulaşmalarını sağlar. Örneğin, müzisyenler kendi müziklerini internet üzerinden bağımsız olarak yayınlayabilir ve dinleyicilere ulaşabilir. Ancak dijital ortamda telif hakları ve içerik paylaşımı konularında da yeni sorunlar ortaya çıkar.

Dijital kültür aynı zamanda katılım ve etkileşimi teşvik eder. İnternet ve sosyal medya platformları, kullanıcıların içerik oluşturmasını, paylaşmasını ve etkileşimde bulunmasını sağlar. Bu da kültürel üretimde demokratik birleşik oluşturabilir, ancak aynı zamanda içeriğin güvenilirliği ve kalitesi konusunda da sorunlar ortaya çıkarabilir.

Kültür endüstrisindeki dijital dönüşüm aynı zamanda yeni iş modellerini de beraberinde getirir. Örneğin, yayıncılık sektöründe dijital kitaplar ve e-kitap okuyucuları, müzik sektöründe dijital müzik platformları ve akış hizmetleri, film sektöründe dijital dağıtım platformları gibi yeni iş modelleri ortaya çıkmıştır.

Yeni Medya ve Dijital Kültür Ünite -8

Ders : Yeni Medya ve Dijital Kültür

Ünite : 8. Kültür Endüstrisi ve Dijital Kültür

1- Kültür kelimesi hangi dilden Türkçeye geçmiştir?

a) Latince
b) Farsça
c) İtalyanca
d) Fransızca
e) Arapça

Cevap : Latince

2- Kültürel pazarlamayı ilk araştıran araştırmacılar kimlerdir?

a) Da Vinci ve Michalengelo
b) Adorno ve Horkheimer
c) Dürer ve Cezanne
d) Velazquez ve Vermeer
e) Van Rijn ve McNeill

Cevap : Adorno ve Horkheimer

3- Aşağıdaki isimlerden hangileri Frankfurt Okulu’nun kurucuları arasında yer alır?

a) Velazquez ve Vermeer
b) Van Rijn ve McNeill
c) Adorno ve Horkheimer
d) Da Vinci ve Michalengelo
e) Dürer ve Cezanne

Cevap : Adorno ve Horkheimer

4- 2009 yılında Facebook’un kullanıcılarına sunduğu ilk oyunun adı nedir?

a) Prius Online baby
b) Farmville
c) PUBG
d) Tamagotchi
e) Fortnite.

Cevap : Farmville

5- 2010 yılında başlayan ve hemen popüler olan sanal bebek oyununun adı nedir?

a) Prius Online baby
b) Farmville
c) PUBG
d) Tamagotchi
e) Fortnite.

Cevap : Prius Online baby

6- 1996 yılında çıkan ilk sanal evcil hayvan oyuncağının adı nedir?

a) Prius Online baby
b) Farmville
c) PUBG
d) Tamagotchi
e) Fortnite.

Cevap :  Tamagotchi

7- İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu aşağıdaki olasılıklardan hangisinin üzerinde durmuştu?

a) Yerleşik düzenin önemi olasılığı
b) Sanal evrenin birleştirici olasılığı
c) Eko sistemin bozulma olasılığı
d) Sürdürülebilirliğin
e) Her metnin farklı biçimlerde okunma olasılığı

Cevap : Her metnin farklı biçimlerde okunma olasılığı

8 – Aşağıdakilerden hangisi kültür endüstrisini besleyen etkili teknolojilerden biri değildir?

a) Playstation
b) Radyo
c) Sinema
d) Televizyon
e) İnternet

Cevap : Playstation

9- Adorno 1963’te yayımladığı ve içerisinde “kültür endüstrisi” kavramını kullandığı makalenin adı nedir?

a) Aydınlanmanın Diyalektiği
b) Kültürün Hegemonyası
c) Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken
d) Endüstrileşen Kültür Ürünleri
e) Kültür ve Endüstri

Cevap : Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken

10- Kültür endüstrisinin bireyleri en fazla etkilediği alan aşağıdakilerden hangisidir?

a) İşletme
b) Yöneticilik
c) Liderlik
d) Boş zaman etkinlikleri
e) Eğitim

Cevap : Boş zaman etkinlikleri

Yeni Medya ve Dijital Kültür Ünite -8

 

Auzef Grafik Tasarımı Auzef Grafik Tasarımı TELEGRAM

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!