Yeni Medya ve Dijital Kültür Ünite -9
Ders : Yeni Medya ve Dijital Kültür
Ünite : 9. Sanal Yaşam ve Avatarlar
#1. “............. kullanıcıların yaşamlarında sahip olmadıkları, olamadıkları veya gizledikleri özelliklerini ön plana çıkarabildikleri imkân yaratır.” Boşluğa gelen kelimeyi işaretleyiniz.
Cevap : Nickname
#2. Aşağıdakilerden hangisi sanal evrenin bir parçası değildir?
Cevap : Whatsapp
#3. İlk kez metaverse kavramını ortaya atıldığı ve Neal Stephenson tarafından yayınlanan bilimkurgu romanının adı nedir?
Cevap : Snow Crash
#4. Deepfake kelimesinin Türkçe karşılığı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap : Derin sahtekarlık
#5. 2010 yılında başlayan ve hemen popüler olan sanal bebek oyununun adı nedir?
Cevap : Prius Online baby
#6. Felix karakteri aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap : Kedi
#7. 1906 yılında yayınlanan en eski animasyon filmi aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap : Humorous Phases of Funny Faces
#8. Aşağıdakilerden hangisi büyük veriyi oluşturan özelliklerden biri değildir?
Cevap : Calculation (Hesaplama)
#9. “Hint kültüründe yer alan ve tanrıların yeryüzünde gezinirken büründükleri geçici karakterler için kullanılan isim aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap : Avatar
#10. İlk animasyon kahramanının adı nedir?
Cevap : Felix
SONUÇ
Yeni Medya ve Dijital Kültür Ünite -9
Yeni Medya ve Dijital Kültür Ünite -9
HD Quiz powered by harmonic design
“Yeni Medya ve Dijital Kültür” dersinin “Sanal Yaşam ve Avatarlar”
Sanal yaşam ve avatarlar, günümüzde dijital teknolojinin hızla ilerlemesiyle birlikte önem kazanan konulardan biridir.
Sonuç olarak, sanal yaşam ve avatarlar, dijital kültürün önemli bir parçası haline gelmiştir ve gelecekte daha da yaygınlaşması beklenmektedir. Bu alanın potansiyeli büyük olsa da, kullanıcıların bilinçli ve sorumlu bir şekilde hareket etmeleri gerekmektedir. Sanal dünyaların sunduğu fırsatları ve zorlukları anlamak, etik konuları tartışmak ve teknolojinin insan yaşamı üzerindeki etkilerini değerlendirmek önemlidir. |
Ders : Yeni Medya ve Dijital Kültür
Ünite : 9. Sanal Yaşam ve Avatarlar
Yeni Medya ve Dijital Kültür Ünite -9 |