auzefBilgisayar ProgramcılığıMobil Programlama

Mobil Programlama 2023-2024 Final Soruları

Mobil Programlama 2023-2024 Final Soruları

 

#1. Flutter’da sayfanın üst kısmındaki başlık (AppBar) bölümünün altında bir liste varsa ve sayfa aşağı kaydırıldığında başlık kısmının gizlenmesi isteniyorsa her iki bileşeni de aşağıdaki hangi widget türünden yapmak gerekir?

Cevap : B) Silver

Açıklama : Flutter’da AppBar ve altındaki listeyi sayfa kaydırıldığında başlık kısmının gizlenecek şekilde yapmak için Silver widget’i kullanılır.

#2. Flutter kod içerisinde projeye dahil edilmiş varlıklara (assets) erişmek için………. kullanır.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan alana aşağıdaki ifadelerden hangisi yazılmalıdır?

Cevap : E) AssetBundle

Açıklama : Flutter’da projeye dahil edilmiş varlıklara erişmek için AssetBundle kullanılır.

#3. flutter_test paketi içerisindeki Finder sınıfı ile arayüzde bir metnin varlığını test edebilmek için aşağıdaki fonksiyon çağrılarından hangisi kullanılır?

Cevap : E) find.text()

Açıklama : flutter_test paketi içerisindeki Finder sınıfı ile arayüzde bir metnin varlığını test edebilmek için find.text() fonksiyonu kullanılır.

#4. Json Serializable paketi ile otomatik json dönüştürmesi yapılacak bir veri modeli sınıfı içerisinde @JsonKey() annotation’ı aşağıdaki amaçlardan hangisi için kullanılır?

Cevap : B) Bir değişkene json çevriminde ek dönüşüm işlevleri sağlanması

Açıklama : @JsonKey() annotation’ı, bir değişkene json çevriminde ek dönüşüm işlevleri sağlamak için kullanılır.

#5. Flutter’daki provider kütüphanesi ile sağlanan uygulama seviyesi durum yönetiminde aşağıdaki hangi widget ile sayfadaki belli bir alanın güncellenmesi sağlanır?

Cevap : D) Consumer

Açıklama : Flutter’daki provider kütüphanesi ile sağlanan uygulama seviyesi durum yönetiminde Consumer widget’i ile sayfadaki belli bir alanın güncellenmesi sağlanır.

Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.

#6. dart:convert kütüphanesinde Json metnini bir objeye çevirmek için kullanılan fonksiyon aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap : D) jsonDecode()

Açıklama : dart:convert kütüphanesinde, JSON metnini Dart objesine çevirmek için jsonDecode() fonksiyonu kullanılır.

#7. Aşağıdakilerden hangisi GestureDetector widgeti aracılığı ile kullanıcının çift tıklama işlevini yakalamayı sağlayan parametredir?

Cevap : D) onDoubleTap

Açıklama : GestureDetector widgeti ile kullanıcının çift tıklama işlevini yakalamak için onDoubleTap parametresi kullanılır.

#8. Bir sınıf içerisindeki bir değişken, Floor kütüphanesi kullanılarak SQLite’da bir tablodaki PrimaryKey özelliği olan bir alanı (field) temsil ediyorsa, değişkenin içerisinde bulunduğu sınıf aşağıdaki dipnotlardan (annotation) hangisini kullanmaktadır?

Cevap : C) @entity

Açıklama : Floor kütüphanesi kullanılarak SQLite’da bir tablodaki PrimaryKey özelliği olan bir alanı temsil eden bir değişkenin bulunduğu sınıf @entity annotation’ını kullanır.

#9. Aşağıdakilerden hangisi Flutter çerçevesi içerisinde gelen düzenleyici bir arayüz bileşeni adı değildir?

Cevap : A) Palette

Açıklama : Flutter çerçevesi içerisinde Palette adında bir düzenleyici arayüz bileşeni bulunmamaktadır.

#10. Flutter’da her uygulama için varsayılan bir SharedPreferences dosyası oluşturulmaktadır. Bu dosyanın bir referansını elde etmek için aşağıdaki kodlamalardan hangisi kullanılır?

Cevap : A) final prefs = await SharedPreferences.getInstance();

Açıklama : Flutter’da SharedPreferences dosyasının bir referansını elde etmek için final prefs = await SharedPreferences.getInstance(); kodu kullanılır.

Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.

#11. Aşağıdaki komutlardan hangisi bir Flutter uygulamasının Android dağıtımı oluşturmasını sağlar?

Cevap : C) flutter build apk

Açıklama : Flutter’da bir uygulamanın Android APK dosyasını oluşturmak için flutter build apk komutu kullanılır.

#12. flutter_test paketi kullanarak bir widget testi yapılacaktır. Widgetin test ortamında oluşturulması için aşağıdaki hangi sınıf ve fonksiyon çifti kullanılır?

Cevap : C) WidgetTester – pumpWidget

Açıklama : flutter_test paketi kullanarak bir widget testi yaparken WidgetTester sınıfı ve pumpWidget() fonksiyonu kullanılır.

#13. Flutter’da tüm arayüz bileşenlerinin miras alarak oluşturuldukları kök sınıfın adı aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap : B) Widget

Açıklama : Flutter’da tüm arayüz bileşenlerinin miras alarak oluşturuldukları kök sınıf Widget sınıfıdır.

#14. Flutter’da paket bağımlılıkları belirtmek için pubspec.yaml dosyasında kullanılan başlık aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap : D) dependencies:

Açıklama : Flutter’da paket bağımlılıkları belirtmek için pubspec.yaml dosyasında dependencies: başlığı kullanılır.

#15. flutter build apk –analyze-size
Komutu kullanıldığında üretilen konsol çıktısı aşağıdaki bilgilerden hangisini vermektedir?

Cevap : E) Uygulamanın içerdiği dosyaların bölümlere ayrılmış kapladığı alan özetlerini

Açıklama : flutter build apk –analyze-size komutu, uygulamanın içerdiği dosyaların bölümlere ayrılmış kapladığı alan özetlerini verir.

Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.

#16. Navigator API’de ModalRoute.of() metodu ile ……… erişilir.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap : C) Sayfaya gönderilen argümanlara

Açıklama : ModalRoute.of() metodu, sayfaya gönderilen argümanlara erişmek için kullanılır.

#17. pubspec.yaml dosyasındaki gereksinimler (dependencies) kısmında paket yönetiminin en güncel sürümü bulması için versiyon numarası önüne aşağıdaki sembollerden hangisi gelmektedir?

Cevap : B) ^

Açıklama : pubspec.yaml dosyasındaki dependencies kısmında, en güncel sürümü bulması için versiyon numarası önüne ^ sembolü gelir.

#18. Aşağıdaki operatörlerden hangisi bir listedeki içeriği bir başka listeye kopyalamak için kullanılır?

Cevap : A) …? (üç nokta soru işareti)

Açıklama : Dart dilinde bir listedeki içeriği bir başka listeye kopyalamak için …? operatörü kullanılır.

#19. Aşağıdakilerden hangisi Flutter’da uygulama seviyesi durum yönetimi için kullanılan kütüphanenin adıdır?

Cevap : E) provider

Açıklama : Flutter’da uygulama seviyesi durum yönetimi için kullanılan kütüphane provider’dır.

#20. Dart’ta bir fonksiyonun asenkron olarak çalışması için aşağıdakilerden hangisinin yapılması gerekir?

Cevap : A) Fonksiyonun adından sonra async anahtar kelimesinin kullanılması

Açıklama : Dart’ta bir fonksiyonun asenkron olarak çalışması için fonksiyonun adından sonra async anahtar kelimesinin kullanılması gerekir.

Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.

Öncesi
TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

Mobil Programlama 2023-2024 Final Soruları

Auzef Bilgisayar Programcılığı 2. sınıf bahar dönemi

Mobil Programlama 2023-2024 Final Soruları

Auzef Bilgisayar Programcılığı 2. sınıf bahar dönemi

HD Quiz powered by harmonic design

Mobil Programlama 2023-2024 Final Soruları

Auzef Bilgisayar Programcılığı 2. sınıf bahar dönemi

Mobil Programlama: Gelişim, Uygulamalar ve Gelecek Perspektifleri

Özet

Mobil programlama, modern teknolojinin en dinamik ve hızla gelişen alanlarından biridir. Bu makalede, mobil programlamanın temel prensipleri, kullanılan araçlar ve teknolojiler, yaygın uygulama alanları ve gelecekteki yönelimleri ele alınacaktır. Dart ve Flutter gibi modern programlama dilleri ve çerçeveleri üzerinden yapılan tartışmalar, mobil programlamanın mevcut durumu ve potansiyel gelişim alanlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır.

Giriş

Mobil cihazların yaygınlaşması, mobil uygulamaların önemini artırmıştır. Akıllı telefonlar ve tabletler, günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Bu cihazlar üzerinde çalışan yazılımların geliştirilmesi, mobil programlamanın ana konusu olup, kullanıcı deneyimini maksimize etmek için sürekli evrim geçirmektedir.

Mobil Programlamanın Temel Prensipleri

Mobil programlama, masaüstü ve web programlamasından farklıdır. Temel prensipler arasında kullanıcı arayüzü tasarımı, cihaz uyumluluğu, performans optimizasyonu ve güvenlik yer almaktadır.

Kullanıcı Arayüzü Tasarımı

Mobil uygulamalarda kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı, kullanıcı deneyimini doğrudan etkiler. UI tasarımı, cihazın ekran boyutuna ve çözünürlüğüne uygun olmalıdır. Flutter gibi araçlar, platformdan bağımsız olarak tutarlı ve etkileyici arayüzler geliştirmeyi kolaylaştırmaktadır.

Cihaz Uyumluluğu

Mobil uygulamaların farklı cihazlarda sorunsuz çalışması gerekmektedir. Android ve iOS gibi farklı işletim sistemleri için uyumluluk sağlamak, mobil programlamanın önemli bir parçasıdır. Dart programlama dili ve Flutter çerçevesi, bu uyumluluğu sağlamak için güçlü araçlar sunmaktadır.

Performans Optimizasyonu

Mobil cihazların donanım kısıtlamaları, performans optimizasyonunu zorunlu kılar. Uygulamaların hızlı ve verimli çalışması, kullanıcı memnuniyetini artırır. Flutter’ın sağladığı optimize edilmiş bileşenler ve dart
gibi kütüphaneler, performans iyileştirmelerine katkı sağlar.

Kullanılan Araçlar ve Teknolojiler

Mobil programlamada kullanılan araçlar ve teknolojiler, uygulamaların kalitesini ve geliştirme sürecinin verimliliğini belirler. Dart ve Flutter, modern mobil programlamanın temel taşlarından biridir.

Dart Programlama Dili

Dart, Google tarafından geliştirilen ve özellikle mobil uygulama geliştirmede kullanılan bir programlama dilidir. Dart, hızlı çalışması ve kolay öğrenilebilir olmasıyla öne çıkar. dart
kütüphanesi, JSON verilerini işlemek için güçlü araçlar sunar.

Flutter Çerçevesi

Flutter, Dart dili ile geliştirilen açık kaynaklı bir UI çerçevesidir. Flutter, hem Android hem de iOS platformlarında native performans sunan uygulamalar geliştirmeyi mümkün kılar. Flutter’ın widget tabanlı yapısı, esnek ve yeniden kullanılabilir bileşenler oluşturmayı sağlar.

Yaygın Uygulama Alanları

Mobil programlama, birçok sektörde yaygın olarak kullanılmaktadır. Eğlence, sağlık, eğitim, finans ve sosyal medya gibi alanlarda mobil uygulamalar, kullanıcıların hayatını kolaylaştırmakta ve iş süreçlerini optimize etmektedir.

Eğlence

Mobil oyunlar ve eğlence uygulamaları, mobil programlamanın en popüler uygulama alanlarından biridir. Yüksek performans ve etkileyici grafikler, kullanıcıların ilgisini çeker ve uzun süreli etkileşim sağlar.

Sağlık

Mobil sağlık uygulamaları, kullanıcıların sağlık bilgilerini takip etmelerine ve yönetmelerine yardımcı olur. Bu uygulamalar, kullanıcılara kişiselleştirilmiş sağlık tavsiyeleri sunarak daha sağlıklı bir yaşam sürdürmelerine katkıda bulunur.

Eğitim

Eğitim uygulamaları, öğrencilerin ve öğretmenlerin eğitim materyallerine erişimini kolaylaştırır. Mobil cihazlar üzerinden dersler, sınavlar ve öğrenme materyalleri sunarak eğitimde dijital dönüşümü hızlandırır.

Finans

Mobil bankacılık ve finans uygulamaları, kullanıcıların finansal işlemlerini güvenli ve hızlı bir şekilde gerçekleştirmelerine olanak tanır. Bu uygulamalar, kullanıcıların finansal durumlarını takip etmelerini ve yönetmelerini kolaylaştırır.

Gelecek Perspektifleri

Mobil programlama, hızla gelişen bir alan olmaya devam etmektedir. Gelecekte, yapay zeka, artırılmış gerçeklik ve nesnelerin interneti (IoT) gibi teknolojilerin mobil uygulamalara entegrasyonu ile daha ileri seviyelere ulaşması beklenmektedir.

Yapay Zeka

Yapay zeka, mobil uygulamalarda kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimleri sunmak için kullanılmaktadır. Makine öğrenimi algoritmaları, kullanıcıların davranışlarını analiz ederek daha akıllı ve öngörücü uygulamalar geliştirilmesine olanak tanır.

Artırılmış Gerçeklik

Artırılmış gerçeklik (AR), mobil uygulamalarda yeni etkileşim yolları sunmaktadır. AR teknolojisi, kullanıcıların gerçek dünya ile sanal dünyayı birleştirmelerine olanak tanır ve daha etkileyici deneyimler sunar.

Nesnelerin İnterneti

Nesnelerin interneti (IoT), mobil cihazların birbirleriyle ve diğer cihazlarla etkileşim kurmasını sağlar. IoT entegrasyonu, mobil uygulamaların daha akıllı ve bağlantılı hale gelmesini mümkün kılar.

Sonuç

Mobil programlama, modern teknolojinin vazgeçilmez bir parçasıdır. Dart ve Flutter gibi güçlü araçlar, mobil uygulama geliştirmeyi daha kolay ve verimli hale getirmektedir. Gelecekte, yapay zeka, artırılmış gerçeklik ve nesnelerin interneti gibi teknolojilerin entegrasyonu ile mobil programlama alanında büyük gelişmeler beklenmektedir. Bu makalede, mobil programlamanın temel prensipleri, kullanılan araçlar ve teknolojiler, yaygın uygulama alanları ve gelecekteki yönelimleri ele alınmıştır. Mobil programlama, hızla gelişen ve sürekli yenilenen bir alan olarak, teknoloji dünyasında önemli bir yer tutmaya devam edecektir.

Bu akademik makale, mobil programlamanın temel prensiplerini, kullanılan araçları ve teknolojileri, yaygın uygulama alanlarını ve gelecekteki yönelimleri kapsamlı bir şekilde ele almaktadır

@lolonolo_com

Mobil Programlama 2023-2024 Final Soruları

Mobil Uygulama 2023-2024 Final Soruları

1- dart:convert kütüphanesinde Json metnini bir objeye çevirmek için kullanılan fonksiyon aşağıdakilerden hangisidir?

A) toJson()
B) jsonEncode()
C) serialize()
D) jsonDecode()
E) fromJson()

Cevap : D) jsonDecode()

Açıklama : dart:convert kütüphanesinde, JSON metnini Dart objesine çevirmek için jsonDecode() fonksiyonu kullanılır.

2- Aşağıdaki komutlardan hangisi bir Flutter uygulamasının Android dağıtımı oluşturmasını sağlar?

A) flutter make apk
B) flutter appbundle apk
C) flutter build apk
D) flutter profile appbundle
E) flutter create apk

Cevap : C) flutter build apk

Açıklama : Flutter’da bir uygulamanın Android APK dosyasını oluşturmak için flutter build apk komutu kullanılır.

3- Aşağıdakilerden hangisi GestureDetector widgeti aracılığı ile kullanıcının çift tıklama işlevini yakalamayı sağlayan parametredir?

A) onLongPress
B) onTap
C) onTapDown
D) onDoubleTap
E) onTapCancel

Cevap : D) onDoubleTap

Açıklama : GestureDetector widgeti ile kullanıcının çift tıklama işlevini yakalamak için onDoubleTap parametresi kullanılır.

7- Json Serializable paketi ile otomatik json dönüştürmesi yapılacak bir veri modeli sınıfı içerisinde @JsonKey() annotation’ı aşağıdaki amaçlardan hangisi için kullanılır?

A) Sayfanın yazı tipi kodlamasından (encoding) kaynaklı çevirme ihtiyacının belirtilmesi
B) Bir değişkene json çevriminde ek dönüşüm işlevleri sağlanması
C) Aynı ada sahip iki alanın birbirinde ayrılması
D) Sınıfın Json serializable tarafından dönüşüm için dikkate alınması
E) Dosya sistemine kayıtlı veri ile bellekte kayıtlı verinin eşleştirilmesi

Cevap : B) Bir değişkene json çevriminde ek dönüşüm işlevleri sağlanması

Açıklama : @JsonKey() annotation’ı, bir değişkene json çevriminde ek dönüşüm işlevleri sağlamak için kullanılır.

8- Flutter kod içerisinde projeye dahil edilmiş varlıklara (assets) erişmek için………. kullanır.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan alana aşağıdaki ifadelerden hangisi yazılmalıdır?

A) AssetMap
B) AssetString
C) AssetStream
D) AssetFolder
E) AssetBundle

Cevap : E) AssetBundle

Açıklama : Flutter’da projeye dahil edilmiş varlıklara erişmek için AssetBundle kullanılır.

9- pubspec.yaml dosyasındaki gereksinimler (dependencies) kısmında paket yönetiminin en güncel sürümü bulması için versiyon numarası önüne aşağıdaki sembollerden hangisi gelmektedir?

A) ?
B) ^
C) *
D) %
E) +

Cevap : B) ^

Açıklama : pubspec.yaml dosyasındaki dependencies kısmında, en güncel sürümü bulması için versiyon numarası önüne ^ sembolü gelir.

4- Navigator API’de ModalRoute.of() metodu ile ………………….. erişilir. Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Açılır ekran boyutuna
B) Sayfanın theme (şablon) özelliklerine
C) Sayfaya gönderilen argümanlara
D) Gezinti yapılan uygulamalar listesine
E) Cihaz konfigürasyon bilgilerine

Cevap : C) Sayfaya gönderilen argümanlara

Açıklama : ModalRoute.of() metodu, sayfaya gönderilen argümanlara erişmek için kullanılır.

5- Aşağıdakilerden hangisi Flutter’da uygulama seviyesi durum yönetimi için kullanılan kütüphanenin adıdır?

A) intl
B) material
C) http
D) firebase
E) provider

Cevap : E) provider

Açıklama : Flutter’da uygulama seviyesi durum yönetimi için kullanılan kütüphane provider’dır.

flutter build apk –analyze-size

6- Komutu kullanıldığında üretilen konsol çıktısı aşağıdaki bilgilerden hangisini vermektedir?

A) Uygulamanın Android platformu ile uyumluluk değerlendirmesi
B) Uygulamanın içerdiği kodların uzunluğu
C) Uygulamanın performansına etki eden ekranların bilgisini
D) Uygulamanın Android platformunda çalışma performansı
E) Uygulamanın içerdiği dosyaların bölümlere ayrılmış kapladığı alan özetlerini

Cevap : E) Uygulamanın içerdiği dosyaların bölümlere ayrılmış kapladığı alan özetlerini

Açıklama : flutter build apk –analyze-size komutu, uygulamanın içerdiği dosyaların bölümlere ayrılmış kapladığı alan özetlerini verir.

10- Flutter’da her uygulama için varsayılan bir SharedPreferences dosyası oluşturulmaktadır. Bu dosyanın bir referansını elde etmek için aşağıdaki kodlamalardan hangisi kullanılır?

A) final prefs = await SharedPreferences.getInstance();
B) final prefs = File.SharedPreferences();
C) final prefs = new SharedPreferences();
D) final prefs = SharedPreferences.defaultInstance();
E) final prefs = await SharedPreferences.getValue();

Cevap : A) final prefs = await SharedPreferences.getInstance();

Açıklama : Flutter’da SharedPreferences dosyasının bir referansını elde etmek için final prefs = await SharedPreferences.getInstance(); kodu kullanılır.

11- flutter_test paketi içerisindeki Finder sınıfı ile arayüzde bir metnin varlığını test edebilmek için aşağıdaki fonksiyon çağrılarından hangisi kullanılır?

A) text.find()
B) finder.string()
C) string.find()
D) widget.find()
E) find.text()

Cevap : E) find.text()

Açıklama : flutter_test paketi içerisindeki Finder sınıfı ile arayüzde bir metnin varlığını test edebilmek için find.text() fonksiyonu kullanılır.

12- Flutter’da paket bağımlılıkları belirtmek için pubspec.yaml dosyasında kullanılan başlık aşağıdakilerden hangisidir?

A) resources:
B) packages:
C) requirements:
D) dependencies:
E) relations:

Cevap : D) dependencies:

Açıklama : Flutter’da paket bağımlılıkları belirtmek için pubspec.yaml dosyasında dependencies: başlığı kullanılır.

13- Flutter’da tüm arayüz bileşenlerinin miras alarak oluşturuldukları kök sınıfın adı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Component
B) Widget
C) Form
D) Frame
E) Field

Cevap : B) Widget

Açıklama : Flutter’da tüm arayüz bileşenlerinin miras alarak oluşturuldukları kök sınıf Widget sınıfıdır.

14- Flutter’daki provider kütüphanesi ile sağlanan uygulama seviyesi durum yönetiminde aşağıdaki hangi widget ile sayfadaki belli bir alanın güncellenmesi sağlanır?

A) MultiProvider
B) Provider
C) Listener
D) Consumer
E) ChangeNotifier

Cevap : D) Consumer

Açıklama : Flutter’daki provider kütüphanesi ile sağlanan uygulama seviyesi durum yönetiminde Consumer widget’i ile sayfadaki belli bir alanın güncellenmesi sağlanır.

15- Bir sınıf içerisindeki bir değişken, Floor kütüphanesi kullanılarak SQLite’da bir tablodaki PrimaryKey özelliği olan bir alanı (field) temsil ediyorsa, değişkenin içerisinde bulunduğu sınıf aşağıdaki dipnotlardan (annotation) hangisini kullanmaktadır?

A) @table
B) @dao
C) @entity
D) @database
E) @sqflite

Cevap : C) @entity

Açıklama : Floor kütüphanesi kullanılarak SQLite’da bir tablodaki PrimaryKey özelliği olan bir alanı temsil eden bir değişkenin bulunduğu sınıf @entity annotation’ını kullanır.

16- Aşağıdaki operatörlerden hangisi bir listedeki içeriği bir başka listeye kopyalamak için kullanılır?

A) …? (üç nokta soru işareti)
B) => (eşittir büyüktür)
C): (iki nokta üst üste)
D) .. (iki nokta)
E) ??= (iki soru işareti eşittir)

Cevap : A) …? (üç nokta soru işareti)

Açıklama : Dart dilinde bir listedeki içeriği bir başka listeye kopyalamak için …? operatörü kullanılır.

17- flutter_test paketi kullanarak bir widget testi yapılacaktır. Widgetin test ortamında oluşturulması için aşağıdaki hangi sınıf ve fonksiyon çifti kullanılır?

A) Tester – pump
B) TestWidget – tester
C) WidgetTester – pumpWidget
D) Finder – findWidget
E) Matcher – findOneWidget

Cevap : C) WidgetTester – pumpWidget

Açıklama : flutter_test paketi kullanarak bir widget testi yaparken WidgetTester sınıfı ve pumpWidget() fonksiyonu kullanılır.

18- Flutter’da sayfanın üst kısmındaki başlık (AppBar) bölümünün altında bir liste varsa ve sayfa aşağı kaydırıldığında başlık kısmının gizlenmesi isteniyorsa her iki bileşeni de aşağıdaki hangi widget türünden yapmak gerekir?

A) Gold
B) Silver
C) Platinum
D) Dust
E) Bronze

Cevap : B) Silver

Açıklama : Flutter’da AppBar ve altındaki listeyi sayfa kaydırıldığında başlık kısmının gizlenecek şekilde yapmak için Silver widget’i kullanılır.

19- Aşağıdakilerden hangisi Flutter çerçevesi içerisinde gelen düzenleyici bir arayüz bileşeni adı değildir?

A) Palette
B) Container
C) ListView
D) Center
E) Align

Cevap : A) Palette

Açıklama : Flutter çerçevesi içerisinde Palette adında bir düzenleyici arayüz bileşeni bulunmamaktadır.

20- Dart’ta bir fonksiyonun asenkron olarak çalışması için aşağıdakilerden hangisinin yapılması gerekir?

A) Fonksiyonun adından sonra async anahtar kelimesinin kullanılması
B) Fonksiyonun bir sınıf içerisinde tanımlanmış olması
C) Fonksiyonun static olarak tanımlanması
D) Fonksiyonun global olarak tanımlanması
E) Fonksiyonun içerisinde await anahtar kelimesinin kullanılması

Cevap : A) Fonksiyonun adından sonra async anahtar kelimesinin kullanılması

Açıklama : Dart’ta bir fonksiyonun asenkron olarak çalışması için fonksiyonun adından sonra async anahtar kelimesinin kullanılması gerekir.

@lolonolo_com

Mobil Programlama 2023-2024 Final Soruları

Auzef Bilgisayar Programcılığı

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!