auzefKullanıcı Deneyimi TasarımıWeb Tasarımı ve Kodlama

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Ünite -11

Tasarım Sistemi ve Medya Bağımsız Ekosistem Tasarımı

#1. Prototipler hangi amaçla kullanılır?

Cevap : B) Kullanıcı geri bildirimlerini toplamak ve tasarımı iyileştirmek

Açıklama : Prototipler, kullanıcı geri bildirimlerini alarak, ürünü geliştirmek için önemli bir araçtır. Bu sayede tasarım süreci sürekli olarak iyileştirilebilir.

#2. Hangi tür prototip, kullanıcı arayüzünün tam etkileşimli ve gerçekçi bir modelini sunar?

Cevap : A) Yüksek doğruluklu prototip (high-fidelity)

Açıklama : Yüksek doğruluklu prototipler, kullanıcıya gerçek bir ürün deneyimi sunar ve etkileşimli özellikleriyle ürünün işlevselliğini test eder.

#3. Prototiplemenin avantajı nedir?

Cevap : B) Prototipler, tasarım sürecinde riskleri azaltır ve tasarım hatalarını erken aşamada tespit etmeye yardımcı olur

Açıklama : Prototipler, ürün geliştirme sürecinde riskleri azaltır ve tasarım sürecinde hataların erken aşamada tespit edilmesini sağlar, böylece geliştirme süreci daha verimli hale gelir.

#4. Hangi prototipleme türü, tasarımın çeşitli alternatiflerini hızlıca değerlendirmek için kullanılır?

Cevap : D) Düşük doğruluklu prototip (low-fidelity)

Açıklama : Düşük doğruluklu prototipler, tasarım alternatiflerini hızlıca değerlendirmek ve geri bildirim toplamak için tercih edilen bir yöntemdir.

#5. Prototipleme hangi aşamada kullanılır?

Cevap : B) Tasarım aşamasında, özellikle kullanıcı geri bildirimlerini toplamak için

Açıklama : Prototipleme, ürün geliştirme sürecinde özellikle tasarım aşamasında, kullanıcı geri bildirimlerini toplamak amacıyla kullanılır.

#6. Responsive design'da "mobile-first" yaklaşımı nedir?

Cevap : B) Tasarımın önce mobil cihazlar için yapılması ve daha sonra diğer ekran boyutlarına uyum sağlanması

Açıklama : Mobile-first yaklaşımı, tasarımın önce mobil cihazlar için yapılarak diğer cihazlara uyarlanmasını hedefler.

#7. Tasarım sistemi oluşturmanın hangi avantajı vardır?

Cevap : B) Tutarlılık ve verimlilik sağlayarak tasarım sürecini hızlandırmak

Açıklama : Tasarım sistemleri, projede tutarlılık sağlar ve süreci hızlandırarak daha verimli çözümler üretir.

#8. Hangi bileşen, bir tasarım sisteminin en önemli parçalarından biridir ve yeniden kullanılabilir UI elemanlarını içerir?

Cevap : C) Bileşen kütüphanesi

Açıklama : Bileşen kütüphanesi, bir tasarım sisteminin en önemli parçası olup yeniden kullanılabilir UI elemanlarını içerir.

#9. Responsive design uygularken hangi yöntem kullanılarak içerik farklı ekran boyutlarına göre düzenlenir?

Cevap : A) Fluid images (Akışkan görseller)

Açıklama : Akışkan görseller (Fluid images), içerik ekran boyutuna göre uyumlu hale getirilerek düzenlenir.

#10. Responsive design'ın hangi prensibi, içeriğin ekran boyutuna göre yeniden düzenlenmesini ifade eder?

Cevap : A) Fluid grid (Akışkan ızgara)

Açıklama : Akışkan ızgara (Fluid grid) prensibi, içeriğin ekran boyutuna göre esnek bir şekilde yeniden düzenlenmesini sağlar.

TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Ünite -11
Tasarım Sistemi ve Medya Bağımsız Ekosistem Tasarımı

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Ünite -11

Tasarım Sistemi ve Medya Bağımsız Ekosistem Tasarımı

Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Ünite -11

Tasarım Sistemi ve Medya Bağımsız Ekosistem Tasarımı

Özlü Söz

Tasarım; kontrol edebileceğiniz öğelerle açık ve net bir şekilde iletişim kurmaktır.
— Milton Glaser

Kazanımlar

1- Sürdürülebilir ve devredilebilir projeler için tasarım sistemi ilkelerini bilir.
2- Projenin durumuna göre tasarım sistemini adapte eder, uygular.
3- Projenin kaynaklarına ve şartlarına göre tasarım sistemine uygunluğunu değerlendirir.
4- Atomik tasarım ilkelerine göre tasarım sistemini inşa eder. Gerekli tanımlamaları yapar.
5- Duyarlı tasarıma ihtiyaç duyan ve uygun olan projeleri tespit eder.
6- Projenin ihtiyacı olan ızgara yapısını duyarlı tasarım için oluşturur.
7- Duyarlı tasarımı projeye dahil edebilmek için gerekli araçları kullanır.
8- Medya bağımsız duyarlı tasarım için kırılım noktaları tanımlar.
9- Duyarlı tasarımla adaptif tasarımı kıyaslar. Projenin yapısına göre uygun yaklaşıma karar verir.
10- Medya bağımsız duyarlı tasarım için esnek görseller hazırlar.

Birlikte Düşünelim

– Platformlardan bağımsız tasarım nasıl yapılabilir?
– Projenin geçerli olacağı ortam net değilse nasıl tasarım yapmalıyız?
– Tasarımcı nasıl bir sistematik bakış açısı kazanabilir?
– Tasarımın devir teslimi nasıl yapılmalıdır?
– Duyarlı tasarım nedir? Nerelerde kullanılır?

Başlamadan Önce

Tasarım, anlık bir probleme çözüm üretmemeli, sürdürülebilir olmalıdır. Çözüm yeni problemlere de yanıt verebilmeli ve farklı kullanıcı grupları için de etkili olmalıdır. Ancak bu şekilde tasarımın kabulü ve etkisi artabilir. Bunun yolu da, tasarım sistemi oluşturmaktan geçmektedir. Tasarım sistemi, çözümün uzun vadeli uygulanmasını ve yaygınlaşmasını sağlar. Çözümü insanlardan, mekanlardan ve teknolojilerden bağımsız hale getirir. Platformlar ve sistemler üzerine inşa edilir. O nedenle kullanıcı deneyiminin devamlılığı için tasarım sisteminin inşa edilmesi büyük önem taşır. Tasarım sistemi, atomik tasarım teknikleriyle uygulanabilir ve esnekliği pekiştirmek adına duyarlı tasarım prensiplerinden de faydalanır. Özellikle ortam net değilse, duyarlı tasarım büyük esneklik sağlar ve medyalar arası geçişi kolaylaştırır.

Tasarım Sistemi Prensipleri ve İlkeleri

Arayüz tasarımında tutarlı ve bütüncül bir bakış açısı gereklidir, çünkü projeye yeni eklenen kullanıcı tipleri farklı ihtiyaçları ve çözümleri doğurur. Bu durum projeyi genişletir ve karmaşık hale getirir. Burada tasarım sistemi devreye girer ve etkili bir sunum için planlı bir süreç gerektirir. Tasarım sistemi, arayüzdeki tüm varlıkların kurallarını belirler ve bu kurallar tüm medyalarda aynı görsel bütünlüğü sağlar. Ayrıca ekip üyelerini organize eder ve merkezi bir alanda toplayarak tasarım diline uygun çözüm üretmelerine olanak tanır. Bu, tasarım sürecindeki yükü hafifletir ve dijital problemleri daha doğru tanımlamayı kolaylaştırır.

Tasarım sisteminin temel etkileri ve avantajları:

– Görsel stilin belgelendirilmesi ve uyulması gereken bir kılavuz oluşturulması.
– Görsel stilin devamlılığı, tasarımın bağımsız ve devredilebilir hale getirilmesi.
– Projenin ölçeklenebilir ve ölçülebilir olmasının sağlanması.
– Tasarım dilinin tutarlı bir şekilde kullanılması, görsel tutarlılığın garanti edilmesi.

Atomik Tasarım ve Uygulaması

Atomik tasarım, tasarımın en küçük yapı taşından (atom) başlayarak daha büyük yapı taşlarına (moleküller, organizmalar, şablonlar ve sayfalar) doğru ilerleyen bir metodolojidir. Brad Frost tarafından geliştirilen bu teknik, kullanıcı arayüzlerinin daha açık ve düzenli bir yapıya sahip olmasını sağlar. Atomik tasarımda her seviyede daha karmaşık yapılar oluşturulur ve bu yapıların birleşimi ile sayfalar ortaya çıkar. Bu metodoloji, karmaşık projelerde dahi düzen ve uyumluluk sağlar.

Medya Bağımsız Ekosistem Tasarımı ve Duyarlı Tasarım

Mobil cihazların kullanımının artması ve ekran çeşitliliğinin çoğalmasıyla, duyarlı tasarım ve medya bağımsız çözümler önemli hale gelmiştir. Duyarlı tasarım, farklı cihazlara ve ekran boyutlarına uyum sağlayabilen bir yaklaşım sunar. Ethan Marcotte tarafından tanımlanan duyarlı tasarım, esnek bir yapıya sahiptir ve tarayıcı genişliklerine göre dinamik olarak düzenlenir. Duyarlı tasarım, Google gibi arama motorlarında da daha iyi sıralama avantajı sunar ve SEO çalışmalarını destekler

@lolonolo_com

Tasarım Sistemi ve Medya Bağımsız Ekosistem Tasarımı

Tasarım Sistemi ve Medya Bağımsız Ekosistem Tasarımı

1- Prototipler hangi amaçla kullanılır?

A) Ürünün görsel tasarımını tamamlamak
B) Kullanıcı geri bildirimlerini toplamak ve tasarımı iyileştirmek
C) Yazılımın arka plan kodlamasını yapmak
D) Ürünün fiyatını belirlemek

Cevap : B) Kullanıcı geri bildirimlerini toplamak ve tasarımı iyileştirmek

Açıklama : Prototipler, kullanıcı geri bildirimlerini alarak, ürünü geliştirmek için önemli bir araçtır. Bu sayede tasarım süreci sürekli olarak iyileştirilebilir.

2- Hangi tür prototip, kullanıcı arayüzünün tam etkileşimli ve gerçekçi bir modelini sunar?

A) Yüksek doğruluklu prototip (high-fidelity)
B) Kağıt prototip
C) Düşük doğruluklu prototip (low-fidelity)
D) Statik prototip

Cevap : A) Yüksek doğruluklu prototip (high-fidelity)

Açıklama : Yüksek doğruluklu prototipler, kullanıcıya gerçek bir ürün deneyimi sunar ve etkileşimli özellikleriyle ürünün işlevselliğini test eder.

3- Prototipleme hangi aşamada kullanılır?

A) Proje planlaması aşamasında
B) Tasarım aşamasında, özellikle kullanıcı geri bildirimlerini toplamak için
C) Ürünün piyasaya sürülmesinden sonra
D) Ürünün son testleri sırasında

Cevap : B) Tasarım aşamasında, özellikle kullanıcı geri bildirimlerini toplamak için

Açıklama : Prototipleme, ürün geliştirme sürecinde özellikle tasarım aşamasında, kullanıcı geri bildirimlerini toplamak amacıyla kullanılır.

4- Hangi prototipleme türü, tasarımın çeşitli alternatiflerini hızlıca değerlendirmek için kullanılır?

A) Kağıt prototip
B) Yüksek doğruluklu prototip (high-fidelity)
C) Fiziksel prototip
D) Düşük doğruluklu prototip (low-fidelity)

Cevap : D) Düşük doğruluklu prototip (low-fidelity)

Açıklama : Düşük doğruluklu prototipler, tasarım alternatiflerini hızlıca değerlendirmek ve geri bildirim toplamak için tercih edilen bir yöntemdir.

5- Prototiplemenin avantajı nedir?

A) Prototipler, tasarımın final versiyonunu oluşturmak için kullanılır
B) Prototipler, tasarım sürecinde riskleri azaltır ve tasarım hatalarını erken aşamada tespit etmeye yardımcı olur
C) Prototipler, ürünün üretim maliyetini artırır
D) Prototipler, ürünün son kullanıcılar tarafından kullanılmasını sağlar

Cevap : B) Prototipler, tasarım sürecinde riskleri azaltır ve tasarım hatalarını erken aşamada tespit etmeye yardımcı olur

Açıklama : Prototipler, ürün geliştirme sürecinde riskleri azaltır ve tasarım sürecinde hataların erken aşamada tespit edilmesini sağlar, böylece geliştirme süreci daha verimli hale gelir.

@lolonolo_com

Tasarım Sistemi ve Medya Bağımsız Ekosistem Tasarımı

1- Responsive design’ın hangi prensibi, içeriğin ekran boyutuna göre yeniden düzenlenmesini ifade eder?

A) Fluid grid (Akışkan ızgara)
B) Fixed layout (Sabit düzen)
C) Adaptive images (Uyumlu görseller)
D) Static layout (Statik düzen)

Cevap : A) Fluid grid (Akışkan ızgara)

Açıklama : Akışkan ızgara (Fluid grid) prensibi, içeriğin ekran boyutuna göre esnek bir şekilde yeniden düzenlenmesini sağlar.

2- Responsive design’da “mobile-first” yaklaşımı nedir?

A) Tasarımın önce masaüstü cihazlar için yapılması
B) Tasarımın önce mobil cihazlar için yapılması ve daha sonra diğer ekran boyutlarına uyum sağlanması
C) Tasarımın sadece tablet cihazlar için yapılması
D) Tasarımın renk uyumuna öncelik vermesi

Cevap : B) Tasarımın önce mobil cihazlar için yapılması ve daha sonra diğer ekran boyutlarına uyum sağlanması

Açıklama : Mobile-first yaklaşımı, tasarımın önce mobil cihazlar için yapılarak diğer cihazlara uyarlanmasını hedefler.

3- Responsive design uygularken hangi yöntem kullanılarak içerik farklı ekran boyutlarına göre düzenlenir?

A) Fluid images (Akışkan görseller)
B) Fixed images (Sabit görseller)
C) Adaptive layout (Uyumlu düzen)
D) Static layout (Statik düzen)

Cevap : A) Fluid images (Akışkan görseller)

Açıklama : Akışkan görseller (Fluid images), içerik ekran boyutuna göre uyumlu hale getirilerek düzenlenir.

4- Tasarım sistemi oluşturmanın hangi avantajı vardır?

A) Tasarım sürecinde maliyetleri artırmak
B) Tutarlılık ve verimlilik sağlayarak tasarım sürecini hızlandırmak
C) Tek tip bir tasarım anlayışı sağlamak
D) Yalnızca tek bir tasarımın oluşturulmasını sağlamak

Cevap : B) Tutarlılık ve verimlilik sağlayarak tasarım sürecini hızlandırmak

Açıklama : Tasarım sistemleri, projede tutarlılık sağlar ve süreci hızlandırarak daha verimli çözümler üretir.

5- Hangi bileşen, bir tasarım sisteminin en önemli parçalarından biridir ve yeniden kullanılabilir UI elemanlarını içerir?

A) Tasarım kılavuzları
B) Kullanıcı araştırma raporları
C) Bileşen kütüphanesi
D) Prototipler

Cevap : C) Bileşen kütüphanesi

Açıklama : Bileşen kütüphanesi, bir tasarım sisteminin en önemli parçası olup yeniden kullanılabilir UI elemanlarını içerir.

@lolonolo_com

Auzef KULLANICI DENEYIMI TASARIMI

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Ünite -11

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!