auzefDijital Pazarlama İletişimi ve Mobil PazarlamaE-Ticaret ve Pazarlama

Dijital Pazarlama İletişimi ve Mobil Pazarlama 2023-2024 Bütünleme Soruları

Dijital Pazarlama İletişimi ve Mobil Pazarlama 2024 Bütünleme

#1. Günümüzde yaşanılan ``...`` devrimi mobil uygulamaların popüler olmasındaki itici güç olmuştur. Apple CEO'su Steve JOBS, app store çıkışını yazılım kariyerimde hiç böyle bir şey görmedim şeklinde yorumlamıştır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: D) Akıllı Telefon

Açıklama: Akıllı telefon devrimi, mobil uygulamaların gelişiminde büyük rol oynamıştır.

#2. Kurum ve kuruşların şüphesiz temel hedefleri karlarını arttırmak ve sadık müşteriler oluşturmaktır. Smith ilk kez ``...`` tanımını kullanmıştır. ``...`` ile amaçlanan heterojen bir pazarın tüketici taleplerine isnaden küçük homojen gruplara ayırmaktır. ``...`` ile tüketiciler daha iyi anlaşılmakta, optimal fiyatlandırma yapılmakta, kişiselleştirilmiş ürünler sunulmakta ve müşteri kaybının azalması amaçlanmaktadır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: A) Segmentasyon

Açıklama: Segmentasyon, tüketici pazarını homojen gruplara ayırma işlemidir.

#3. Müşterilerin konum bilgisini kullanarak yapılabilen pazarlama faaliyeti hangi pazarlama faaliyetidir?

Cevap: E) Mobil Pazarlama

Açıklama: Mobil pazarlama, mobil cihaz kullanıcılarının konum bilgilerini kullanarak yapılan bir pazarlama stratejisidir.

#4. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama iletişiminde kullanılan etkin uygulamalardan değildir?

Cevap: E) Marka

Açıklama: Marka, bir pazarlama iletişim aracı değil, pazarlama iletişiminin hedefidir.

#5. ``....``; mobil cihaz kullanıcılardan gerçek hayatta cihaz sayesinde elde edilen verilerin zaman, mekân ve sosyal bağlamda toplanması ve veriye dayalı modeller oluşturulmasıdır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: A) Mobil Veri Bilimi

Açıklama: Mobil veri bilimi, kullanıcı verilerinin analizine dayanarak stratejiler geliştirmeyi amaçlar.

#6. ``...`` ile veri tabanları ve teknolojik araçlar birbirlerine bağlanabilmektedir. ``...`` nesnelerin interneti olarak da tanımlanmaktadır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: B) Web 4.0

Açıklama: Web 4.0, nesnelerin interneti ve cihazların entegrasyonunu ifade eder.

#7. Markanın unsurları markanın bilinirliliğini arttırmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi marka unsurlarından beklenen bir şey değildir?

Cevap: B) Markanın anlamsız olması

Açıklama: Anlamsız bir marka unsuru, tüketici algısını olumsuz etkiler.

#8. Bir ürünün marka olabilmesi için onun muadil ürünlerden ............. sağlayan unsurlara sahip olması gerekmektedir.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: E) Farklılaşmasını

Açıklama: Farklılaşma, bir ürünün marka kimliği kazanmasındaki temel unsurdur.

#9. Aşağıdakilerden hangisi mobil cihaz değildir?

Cevap: B) Web sitesi

Açıklama: Web sitesi bir cihaz değil, dijital bir platformdur.

#10. Satıcıların ürün ve hizmetlerini rakiplerinden ayırt edici bir şekilde sunmasını sağlayan isim, terim, işaret, sembol ya da bunların birleşiminden oluşan kavram aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap: C) Marka

Açıklama: Marka, ürün veya hizmetlerin rakiplerinden ayırt edilmesini sağlayan bir kimliktir.

#11. ``...`` kavramı ilk olarak 2002 yılında Nick Pelling tarafından ifade edilmiştir. ``...`` tanımını da oyunun tanımında olduğu gibi çeşitli bilim insanları yapmışlardır. Bunlardan bazıları; Sebastian Deterding, Juho Hamari, Nielsen Van Der ve Ercan Altuğ Yılmaz'dır. Sebastian Deterding'e göre; ana konusu oyun olmayan şeylerde oyun dinamiklerinin en etkin şekilde kullanılarak insanların davranışlarının yönetilmesidir. Juho Hamari'ye göre; şirketlerin ürün ve hizmetlerinin motivasyonel unsurlarla zenginleştirilmesi ve davranışsal çıktıların oluşturulmasıdır. Nielsen Van Der ve Ercan Altuğ Yılmaz'a göre ise, insanların yaşam sürdükleri hayatlarındaki motivasyon problemlerinin oyun tasarım tekniklerinin kullanması neticesinde vadede çözümlemeyi amaçlayan iş modeli şeklinde tanımlanmıştır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: D) Oyunlaştırma

Açıklama: Oyunlaştırma, oyun dinamiklerinin günlük hayat ve iş süreçlerine uygulanmasıdır.

#12. ``.....`` kullanıcıların arama yaptıkları alanda kurumların ilgili arama motoruna verdikleri reklamın tutarı ölçeğinde önde çıkmasının sağlanmasıdır. Bu çalışmalar Google ya da diğer arama motorları için de söz konusu olmaktadır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: E) Arama Motoru Pazarlaması

Açıklama: Arama motoru pazarlaması, ücretli reklamlarla ön planda olmayı sağlar.

#13. Pazarlama 3.0 .......... odaklı pazarlama anlayışıdır.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: B) insan

Açıklama: Pazarlama 3.0, insana değer katan ve insan odaklı bir pazarlama yaklaşımıdır.

#14. .......... tarihi çok eski değildir. İlk olarak 1984 yılında Jay Conrad Levinson tarafından tanımlanmıştır. İlgili tanımlama ise şöyle yapılmıştır; markaların düşük bütçeleriyle alışılmış pazarlama yöntemlerinin dışında gerçekleştirilen yenilikçi çalışmalarıdır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: D) Gerilla pazarlama

Açıklama: Gerilla pazarlama düşük bütçeli yenilikçi pazarlama yöntemlerini ifade eder.

#15. ``...``; markanın kişiliğinin ete kemiğe büründürmesidir. Hikâyenin tüketiciler nezdinde kabul görmesi durumunda artık tüketiciler markanın hikâyesindeki ana kahraman olmaktadır. Markanın vizyonunu ve misyonunu üstlenmektedir. Hikâye itibariyle tüketici karşısına çıkan zorlukları yener ve aslında mutlu sona ulaşır. Tüketicilerin ilgili hikâyede var olan ana kahramanla özdeşleşmesi zamanla artacak ve markaya karşı ayrı bir sadakat oluşacaktır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: D) Hikâyeleştirme

Açıklama: Hikâyeleştirme, markanın hikâyesini anlatan ve tüketiciyi buna dahil eden bir pazarlama stratejisidir.

#16. 1900'lü yıllarda pazarlama düşüncesinin keşfi ile alakalı ilk çalışmalar hangi üniversitede yapılmıştır?

Cevap: C) Wisconsin Üniversitesi

Açıklama: 1900’lü yıllarda pazarlama düşüncesinin keşfi ile ilgili ilk akademik çalışmalar Wisconsin Üniversitesi’nde başlamıştır. Özellikle 20. yüzyılın başlarında, pazarlama bir disiplin olarak tanımlanmaya ve akademik çevrelerde tartışılmaya başlanmıştır. Wisconsin Üniversitesi’ndeki bu çalışmalar, pazarlamanın teorik temellerini oluşturmuş ve bu alanda yapılan diğer araştırmalara öncülük etmiştir. Pazarlamanın ekonomik, sosyal ve tüketici davranışlarıyla bağlantısını inceleyen bu erken dönem çalışmaları, pazarlama literatürünün temel taşlarını oluşturmuştur.

#17. Pazarlama .............; Pazarlama 3.0 ve Pazarlama 4.0 bileşiminden oluşmaktadır.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: C) 5.0

Açıklama: Pazarlama 5.0, dijital dönüşüm ve insan odaklı pazarlamanın birleşimidir.

#18. Mobil uygulamaların tüketicilere sağladığı olumlu katkıları olduğu gibi bazı olumsuz sonuçları da olmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi olumsuz katkılardan değildir?

Cevap: C) Yeni bir şeyler öğrenme imkânı

Açıklama: Yeni bir şeyler öğrenme mobil uygulamaların olumlu etkilerindendir.

#19. Aşağıdakilerden hangisi internet reklam türleri arasında yer almaz?

Cevap: A) Şubeden yapılan reklamlar

Açıklama: İnternet reklam türleri dijital platformlarda yapılan reklamları kapsar, fiziksel şubelerde yapılanlar bu gruba dahil değildir.

#20. `` .....`` tanımını literatür olarak bakmak gerekirse; karşımıza Freud, Erikson, Piaget, Montessori, Montaigne gibi çeşitli bilim insanlarının tanımlarını anlatmak gerekir. Freud'a göre; çocukların gerek duygularını gerekse içgüdülerini gösterdiği davranışlar olarak tanımlanmaktadır. Erikson'a göre; kısaca egodur. Piaget'e göre; çocukların daha küçüklüklerinde sorumluluk almayı öğrendikleri ve yetişkinliğe hazırlandıkları süreçtir. Montessori'ye göre; çocukların en temel işi olarak belirtilmiştir. Montaigne'ye göre ise, çocukların en ciddi uğraşı olarak tanımlanmıştır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Cevap: A) Oyun

Açıklama: Oyun, çocukların gelişim süreçlerini açıklayan temel bir aktivite olarak tanımlanır.

TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-
Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Dijital Pazarlama İletişimi ve Mobil Pazarlama 2023-2024 Bütünleme Soruları

1. Aşağıdakilerden hangisi mobil cihaz değildir?

A) Akıllı Saat
B) Web sitesi
C) Giyilebilir cihazlar
D) Tabletler
E) Cep telefonları

Cevap: B) Web sitesi

Açıklama: Web sitesi bir cihaz değil, dijital bir platformdur.

2. “…” ile veri tabanları ve teknolojik araçlar birbirlerine bağlanabilmektedir. “…” nesnelerin interneti olarak da tanımlanmaktadır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Web 3.0
B) Web 4.0
C) Web 5.0
D) Web 1.0
E) Web 2.0

Cevap: B) Web 4.0

Açıklama: Web 4.0, nesnelerin interneti ve cihazların entegrasyonunu ifade eder.

3.  Pazarlama 3.0 ………. odaklı pazarlama anlayışıdır.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) müşteri
B) insan
C) yapay zeka
D) ürün
E) teknoloji

Cevap: B) insan

Açıklama: Pazarlama 3.0, insana değer katan ve insan odaklı bir pazarlama yaklaşımıdır.

4. ………. tarihi çok eski değildir. İlk olarak 1984 yılında Jay Conrad Levinson tarafından tanımlanmıştır. İlgili tanımlama ise şöyle yapılmıştır; markaların düşük bütçeleriyle alışılmış pazarlama yöntemlerinin dışında gerçekleştirilen yenilikçi çalışmalarıdır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Şok eden reklamlar
B) Advertorial
C) Advergame
D) Gerilla pazarlama
E) Ürün yerleştirme

Cevap: D) Gerilla pazarlama

Açıklama: Gerilla pazarlama düşük bütçeli yenilikçi pazarlama yöntemlerini ifade eder.

5. “…”; markanın kişiliğinin ete kemiğe büründürmesidir. Hikâyenin tüketiciler nezdinde kabul görmesi durumunda artık tüketiciler markanın hikâyesindeki ana kahraman olmaktadır. Markanın vizyonunu ve misyonunu üstlenmektedir. Hikâye itibariyle tüketici karşısına çıkan zorlukları yener ve aslında mutlu sona ulaşır. Tüketicilerin ilgili hikâyede var olan ana kahramanla özdeşleşmesi zamanla artacak ve markaya karşı ayrı bir sadakat oluşacaktır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Oyun
B) Müşteri deneyimi
C) Oyunlaştırma
D) Hikâyeleştirme
E) Hikâye

Cevap: D) Hikâyeleştirme

Açıklama: Hikâyeleştirme, markanın hikâyesini anlatan ve tüketiciyi buna dahil eden bir pazarlama stratejisidir.

6. ‘…..” kullanıcıların arama yaptıkları alanda kurumların ilgili arama motoruna verdikleri reklamın tutarı ölçeğinde önde çıkmasının sağlanmasıdır. Bu çalışmalar Google ya da diğer arama motorları için de söz konusu olmaktadır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Forum
B) Sosyal Ağ Siteleri
C) Podcast
D) Blog
E) Arama Motoru Pazarlaması

Cevap: E) Arama Motoru Pazarlaması

Açıklama: Arama motoru pazarlaması, ücretli reklamlarla ön planda olmayı sağlar.

7. Kurum ve kuruşların şüphesiz temel hedefleri karlarını arttırmak ve sadık müşteriler oluşturmaktır. Smith ilk kez “…” tanımını kullanmıştır. “…” ile amaçlanan heterojen bir pazarın tüketici taleplerine isnaden küçük homojen gruplara ayırmaktır. “…” ile tüketiciler daha iyi anlaşılmakta, optimal fiyatlandırma yapılmakta, kişiselleştirilmiş ürünler sunulmakta ve müşteri kaybının azalması amaçlanmaktadır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Segmentasyon
B) Mobil pazarlama
C) Pazarlama
D) Pazarlama iletişimi
E) Bütünleşik pazarlama iletişimi

Cevap: A) Segmentasyon

Açıklama: Segmentasyon, tüketici pazarını homojen gruplara ayırma işlemidir.

8. Markanın unsurları markanın bilinirliliğini arttırmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi marka unsurlarından beklenen bir şey değildir?

A) Markanın öznel olması
B) Markanın anlamsız olması
C) Markanın farklı coğrafyalara aktarılabiliyor olması
D) Markanın tüketiciler nezdinde çekici olması
E) Markanın kolay hatırlanabilir olması

Cevap: B) Markanın anlamsız olması

Açıklama: Anlamsız bir marka unsuru, tüketici algısını olumsuz etkiler.

9. “…” kavramı ilk olarak 2002 yılında Nick Pelling tarafından ifade edilmiştir. “…” tanımını da oyunun tanımında olduğu gibi çeşitli bilim insanları yapmışlardır. Bunlardan bazıları; Sebastian Deterding, Juho Hamari, Nielsen Van Der ve Ercan Altuğ Yılmaz’dır. Sebastian Deterding’e göre; ana konusu oyun olmayan şeylerde oyun dinamiklerinin en etkin şekilde kullanılarak insanların davranışlarının yönetilmesidir. Juho Hamari’ye göre; şirketlerin ürün ve hizmetlerinin motivasyonel unsurlarla zenginleştirilmesi ve davranışsal çıktıların oluşturulmasıdır. Nielsen Van Der ve Ercan Altuğ Yılmaz’a göre ise, insanların yaşam sürdükleri hayatlarındaki motivasyon problemlerinin oyun tasarım tekniklerinin kullanması neticesinde vadede çözümlemeyi amaçlayan iş modeli şeklinde tanımlanmıştır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Pazarlama iletişimi
B) Hikâyeleştirme
C) Müşteri deneyimi
D) Oyunlaştırma
E) Dijital deneyim

Cevap: D) Oyunlaştırma

Açıklama: Oyunlaştırma, oyun dinamiklerinin günlük hayat ve iş süreçlerine uygulanmasıdır.

10. Günümüzde yaşanılan “…” devrimi mobil uygulamaların popüler olmasındaki itici güç olmuştur. Apple CEO’su Steve JOBS, app store çıkışını yazılım kariyerimde hiç böyle bir şey görmedim şeklinde yorumlamıştır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Hikâyeleştirme
B) Oyunlaştırma
C) Şubeleşme
D) Akıllı Telefon
E) Müşteri Deneyimi

Cevap: D) Akıllı Telefon

Açıklama: Akıllı telefon devrimi, mobil uygulamaların gelişiminde büyük rol oynamıştır.

Dijital Pazarlama İletişimi ve Mobil Pazarlama 2023-2024 Bütünleme Soruları

11. “ …..” tanımını literatür olarak bakmak gerekirse; karşımıza Freud, Erikson, Piaget, Montessori, Montaigne gibi çeşitli bilim insanlarının tanımlarını anlatmak gerekir. Freud’a göre; çocukların gerek duygularını gerekse içgüdülerini gösterdiği davranışlar olarak tanımlanmaktadır. Erikson’a göre; kısaca egodur. Piaget’e göre; çocukların daha küçüklüklerinde sorumluluk almayı öğrendikleri ve yetişkinliğe hazırlandıkları süreçtir. Montessori’ye göre; çocukların en temel işi olarak belirtilmiştir. Montaigne’ye göre ise, çocukların en ciddi uğraşı olarak tanımlanmıştır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Oyun
B) Hikâye
C) Hikâyeleştirme
D) Oyun teorisi
E) Oyunlaştırma

Cevap: A) Oyun

Açıklama: Oyun, çocukların gelişim süreçlerini açıklayan temel bir aktivite olarak tanımlanır.

12. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama iletişiminde kullanılan etkin uygulamalardan değildir?

A) Advertorial
B) Advergame
C) Gerilla Pazarlama
D) Şok Eden Reklamlar
E) Marka

Cevap: E) Marka

Açıklama: Marka, bir pazarlama iletişim aracı değil, pazarlama iletişiminin hedefidir.

13. Aşağıdakilerden hangisi internet reklam türleri arasında yer almaz?

A) Şubeden yapılan reklamlar
B) Web sayfaları ile yapılan reklamlar
C) Remarketing (Retargeting) Reklamlar
D) E-posta yolu ile yapılan reklamlar
E) Sosyal medya yoluyla yapılan reklamlar

Cevap: A) Şubeden yapılan reklamlar

Açıklama: İnternet reklam türleri dijital platformlarda yapılan reklamları kapsar, fiziksel şubelerde yapılanlar bu gruba dahil değildir.

14. Bir ürünün marka olabilmesi için onun muadil ürünlerden …………. sağlayan unsurlara sahip olması gerekmektedir.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Benzemesini
B) Yakınsamasını
C) Aynı Olmasını
D) Kopyalanmasını
E) Farklılaşmasını

Cevap: E) Farklılaşmasını

Açıklama: Farklılaşma, bir ürünün marka kimliği kazanmasındaki temel unsurdur.

15. Müşterilerin konum bilgisini kullanarak yapılabilen pazarlama faaliyeti hangi pazarlama faaliyetidir?

A) Oyunlaştırma
B) Doğrudan Satış
C) Geleneksel Pazarlama
D) Dolaylı Satış
E) Mobil Pazarlama

Cevap: E) Mobil Pazarlama

Açıklama: Mobil pazarlama, mobil cihaz kullanıcılarının konum bilgilerini kullanarak yapılan bir pazarlama stratejisidir.

16. “….”; mobil cihaz kullanıcılardan gerçek hayatta cihaz sayesinde elde edilen verilerin zaman, mekân ve sosyal bağlamda toplanması ve veriye dayalı modeller oluşturulmasıdır.
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) Mobil Veri Bilimi
B) Pazarlama
C) Oyunlaştırma
D) Pazarlama İletişimi
E) Bütünleşik Pazarlama İletişimi

Cevap: A) Mobil Veri Bilimi

Açıklama: Mobil veri bilimi, kullanıcı verilerinin analizine dayanarak stratejiler geliştirmeyi amaçlar.

17. Mobil uygulamaların tüketicilere sağladığı olumlu katkıları olduğu gibi bazı olumsuz sonuçları da olmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi olumsuz katkılardan değildir?

A) Uygun olmayacak içeriklere maruz kalma
B) Zaman kaybı
C) Yeni bir şeyler öğrenme imkânı
D) Çok vakit geçirilmesi sebebiyle fiziki olumsuz etkilenme
E) Çok vakit geçirilmesi sebebiyle ruhi olumsuz etkilenme

Cevap: C) Yeni bir şeyler öğrenme imkânı

Açıklama: Yeni bir şeyler öğrenme mobil uygulamaların olumlu etkilerindendir.

18. Pazarlama ………….; Pazarlama 3.0 ve Pazarlama 4.0 bileşiminden oluşmaktadır.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) 7.0
B) 1.0
C) 5.0
D) 6.0
E) 2.0

Cevap: C) 5.0

Açıklama: Pazarlama 5.0, dijital dönüşüm ve insan odaklı pazarlamanın birleşimidir.

19. Satıcıların ürün ve hizmetlerini rakiplerinden ayırt edici bir şekilde sunmasını sağlayan isim, terim, işaret, sembol ya da bunların birleşiminden oluşan kavram aşağıdakilerden hangisidir?

A) Pazarlama
B) Pazarlama İletişimi
C) Marka
D) Satış
E) Bütünleşik Pazarlama İletişimi

Cevap: C) Marka

Açıklama: Marka, ürün veya hizmetlerin rakiplerinden ayırt edilmesini sağlayan bir kimliktir.

20. 1900’lü yıllarda pazarlama düşüncesinin keşfi ile alakalı ilk çalışmalar hangi üniversitede yapılmıştır?

A) Harvard Üniversitesi
B) Marmara Üniversitesi
C) Wisconsin Üniversitesi
D) Oxford Üniversitesi
E) İstanbul Üniversitesi

Cevap: C) Wisconsin Üniversitesi

Açıklama: 1900’lü yıllarda pazarlama düşüncesinin keşfi ile ilgili ilk akademik çalışmalar Wisconsin Üniversitesi’nde başlamıştır. Özellikle 20. yüzyılın başlarında, pazarlama bir disiplin olarak tanımlanmaya ve akademik çevrelerde tartışılmaya başlanmıştır. Wisconsin Üniversitesi’ndeki bu çalışmalar, pazarlamanın teorik temellerini oluşturmuş ve bu alanda yapılan diğer araştırmalara öncülük etmiştir. Pazarlamanın ekonomik, sosyal ve tüketici davranışlarıyla bağlantısını inceleyen bu erken dönem çalışmaları, pazarlama literatürünün temel taşlarını oluşturmuştur.

Auzef E-Ticaret ve Pazarlama-min

Dijital Pazarlama İletişimi ve Mobil Pazarlama 2023-2024 Bütünleme Soruları

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!