Kullanıcı Deneyimi Tasarımı 2024-2025 Final Soruları
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı 2024-2025 Final Soruları
#1. Kullanılabilirlik ölçeği hangi esaslara dayanmalıdır?
Cevap: A) Hassaslık, Güvenilirlik, Geçerlilik
Açıklama: Kullanılabilirlik ölçeği, doğru sonuçlar elde etmek için hassas olmalı, güvenilirlik sunmalı ve geçerli olmalıdır.
#2. Aşağıdakilerden hangisi Doherty eşiğini optimize etmek için kullanılan tekniklerden biridir?
Cevap: B) Bulanıklaştırma
Açıklama: Doherty eşiğini optimize etmek için kullanılan teknikler, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve bekleme sürelerinin daha toleranslı hale gelmesini sağlamak amacıyla uygulanır. Özellikle bulanıklaştırma, büyük boyutlu görsellerin geç yüklenmesini kullanıcılar için daha az rahatsız edici hale getirmek için önerilmektedir. Bu yöntem, düşük çözünürlüklü görsellerin bulanık bir şekilde önce yüklenmesi ve ardından yüksek çözünürlüklü görsellerle değiştirilmesiyle sürecin akıcı bir şekilde ilerlemesini sağlar. Diğer teknikler olan iskelet ekranlar ve ilerleme çubukları da etkili yöntemlerdir, ancak bu soru bağlamında özellikle bulanıklaştırma seçeneği vurgulanmıştır.
#3. Aşağıdakilerden hangisi prototipleme düzeylerinden biri değildir?
Cevap: B) Çoklu karma
#4. Etkileşim tasarımının iki ana bileşeni aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: E) Kullanıcı – cihaz
#5. Tasarım sistemine göre atomik tasarımda atom aşağıdaki hangi kavrama denk gelir?
Cevap: D) Varlık
Açıklama: Atomik tasarım, tasarım sistemini en küçük birimlerden (atomlar) başlayarak inşa etmeyi önerir. Atomlar, varlık olarak tasarımın temel yapı taşlarını temsil eder.
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
#6. Favicon aşağıdaki ortamlardan hangisi için kullanılır?
Cevap: A) Web siteleri
Açıklama: Favicon, genellikle bir web sitesinin sekmesinde görülen küçük bir simge olarak tanımlanır.
#7. Aşağıdaki araştırma tekniklerinden hangisi kullanılabilirlik için kullanılmaz?
Cevap: D) Odak grubu
Açıklama: Kullanılabilirlik araştırması, bir ürün veya hizmetin kullanıcılar tarafından ne kadar kolay ve etkili bir şekilde kullanılabileceğini değerlendirir.
Etkileşim desenleri (A), bir kullanıcının bir ürünle nasıl etkileşime girdiğini analiz etmek için kullanılan tekniklerden biridir.
A/B testleri (B), iki farklı tasarım veya düzenleme arasında performans karşılaştırması yapmak için yaygın olarak kullanılır.
Kullanıcı geri bildirimi (C), doğrudan kullanıcıların algılarını ve deneyimlerini öğrenmek için önemlidir.
Kullanıcı deneyimi haritaları (E), kullanıcıların ürünle olan yolculuklarını görselleştirir ve kullanılabilirlik analizinde sıkça kullanılır.
Odak grubu (D) ise genellikle geniş görüş ve duygusal tepkiyi anlamak için bir grup insanla yapılan tartışmaları içerir ve doğrudan kullanılabilirlik testleri için ideal bir yöntem değildir. Odak grupları, kullanılabilirlik yerine pazar araştırmalarında daha yaygın olarak kullanılır.
#8. Aşağıdakilerden hangisi arayüz tasarımında bir çıktı öğesi değildir?
Cevap: D) Alt gezinme çubuğu
Açıklama: Alt gezinme çubuğu, bir navigasyon öğesi olarak arayüzde yer alır; bir çıktı öğesi değildir.
#9. Benzerlik izlenimini artıran temel özellikler aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
Cevap: E) Boyut – biçim – renk
#10. Aşağıdakilerden hangisi fikri görselleştirme araçlarında aranan özelliklerinden biri değildir?
Cevap: C) Grafik tasarım olanakları
Açıklama: Fikri görselleştirme araçlarının amacı, fikirlerin hızlıca görselleştirilmesi ve iş birliğini artırmaktır, detaylı grafik tasarım özellikleri genellikle beklenmez.
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
#11. Aşağıdakilerden hangisi erişilebilirlik tasarımı hedeflerinden biri değildir?
Cevap: C) Etkileşimli erişilebilirlik
Açıklama: Erişilebilirlik tasarımı genellikle dijital, bilişsel, duyusal ve fiziksel erişilebilirliği hedefler; etkileşimli erişilebilirlik spesifik bir kategori değildir.
#12. Aşağıdakilerden hangisi kullanıcı gereksinimlerinden biri değildir?
Cevap: B) Biyolojik gereksinimleri
Açıklama: Kullanıcı deneyimi tasarımında biyolojik gereksinimler genellikle ele alınmaz; bu daha çok temel insan ihtiyaçlarıyla ilgilidir.
#13. Aşağıdakilerden hangisi tasarım sistemi tekniğidir?
Cevap: E) Atomik tasarım
Açıklama: Atomik tasarım, bir tasarım sistemini en küçük birimlerden başlayarak inşa etmeye yönelik bir yaklaşımdır.
#14. Aşağıdaki kriterlerden hangisi mobil uygulama simgesi için uygun değildir?
Cevap: A) SVG formatında olmalı
Açıklama: Mobil uygulama simgeleri genellikle PNG formatında olmalıdır, SVG formatı mobil simgeler için tercih edilmez.
#15. Tasarımda eskiz çizimi gerekli olma nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: B) Keşif için
Açıklama: Eskiz çizimi, fikirleri keşfetmek ve çözüm yolları geliştirmek için tasarım sürecinde kritik bir adımdır.
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
#16. Netnografyanın etnografya araştırma yöntemlerinden farkı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: C) Sanal ortamlarda yürütülmesi
Açıklama: Netnografi, etnografi yönteminin dijital ortamda uygulanmasıdır ve sanal toplulukların incelenmesini içerir.
#17. Kritik alanlardaki aktif kullanıcı sayısının artışını aşağıdaki oranlardan hangisi ölçer?
Cevap: E) Tutma oranı
Açıklama: Tutma oranı, kritik işlemlerin ardından kullanıcıların platformda aktif kalma oranını ölçer. Bu oran, kullanıcıların yeni eklenen özellikleri veya yapılan değişiklikleri benimseme düzeylerini gösterir ve kritik değerlendirme içgörüsü sağlar.
Formül:
(Belirli bir zaman dilimindeki kullanıcı sayısı – Bu süre içinde edinilen kullanıcı sayısı) / Başlangıçtaki kullanıcı sayısı × 100
#18. Birincil button’un (Call To Action Button – CTA) ana amacı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: A) Kullanıcının kritik eylemde bulunmasını sağlamaktır.
Açıklama: CTA butonları, kullanıcıların belirli bir işlem yapması için tasarlanmış ve stratejik olarak yerleştirilmiş öğelerdir.
#19. Arayüz animasyonları, sistemle kullanıcı arasında aşağıdakilerden hangisini pekiştirir?
Cevap: D) Duygusal bağ
Açıklama: Arayüz animasyonları, kullanıcıyla duygusal bir bağ kurarak sistemi daha çekici ve kullanıcı dostu hale getirir.
#20. Müşteriye yönelik yapılacak bir sunumda aşağıdaki hangi düzey wireframe neden seçilmelidir?
Cevap: C) Yüksek sadakatli. Çünkü tasarım çözümünü daha etkili aktarır.
Açıklama: Yüksek sadakatli wireframe’ler, müşterilere tasarımın nihai hali hakkında daha net bir fikir verir.
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
SONUÇ
HD Quiz powered by harmonic design
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı 2024-2025 Final Soruları |
|
---|---|
@lolonolo_com |
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı 2024-2025 Final Soruları |
|
---|---|
@lolonolo_com |
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı 2024-2025 Final Soruları