Estetik Final Deneme-2
Estetik Final Deneme-2
#1. Fichte ve ilk dönemi içinde Schelling için tüm felsefe sisteminin koşulsuz ilkesi nedir?
#2. Aşağıdakilerden hangisi Schelling’e göre sanat bağlamında evrensel ve bireysel olanın birliğini temsil eder?
#3. Schelling için aşağıdakilerden hangisi insanın entelektüel çabasının en gelişmiş dışa vurumlarından biridir?
#4. Kant’da estetik deneyim neye dayanır?
#5. Schelling aşağıdaki eserlerden hangisinde ben olmayandan ‘ben’e, nesnelden öznele ilerler?
#6. Schelling’e göre öznel-nesnel, zorunluluk-özgürlük gibi tüm karşıt belirlenimleri birbirinden ayırıp yalıtan nedir?
#7. Kant’da aşağıdaki alanlardan hangisine özgür ve akılsal bir ereksel nedensellik hâkimdir?
#8. Aşağıdaki ikililerden hangisi Kant’ın ‘Yargı Gücünün Eleştirisi’nde güzellik algısı ve yaşantısına dair analizinde kullandığı temel ayrımlardan değildir?
#9. Schelling’e göre estetik deneyim ve sanatsal yaratım düzleminde, ideal ve reelin, bilinçli ve bilinçsiz gerçekliğin derin ve içsel ilişkisi neyle kurulur?
#10. “Schelling için doğa görülür, ..... tindir. Tin görülmez, ..... doğadır” cümlesinde boş bırakılan yerlere gelecek kelimeler hangi şıkta doğru verilmiştir?
#11. Kant estetik yargı ve güzellik deneyimini incelediği temel yapıtı aşağıdakilerden hangisidir?
#12. Herhangi bir güzellik algısı ve ona dair estetik deneyimi mümkün kılan duyarlılığımıza ait transendental formlar nelerdir?
#13. Schelling sanatın simgesel ve şiirsel gerçekliğinin aşağıdaki hangi iki alan ile yakından ilişkili olduğunu ileri sürer?
#14. “Öznenin güzellik algısı ya da estetik duyarlılığı da epistemolojik zemin açısından ..... ve ..... biçimsellikle, ..... ve ..... içeriği birlikte gerektirir” cümlesinde boş bırakılan yerlere gelecek kelimeler nedir?
#15. Aşağıdakilerden hangisi sanatsal yaratıcılığın dinamik doğasını kavramak açısından önem taşımaktadır?
#16. Aşağıdakilerden hangisi Kant’ın Yargı Gücünün Eleştirisi’nde bahsettiği estetik deneyimin dört ölçütünden biridir?
#17. İlişki kategorisi açısından, estetik deneyim ve onun içeriği olan güzellik hangi kavram bağlamında tanımlanır?
#18. Tüm algılama ediminin ve dolayısıyla güzellik algısının zeminini ne oluşturur?
#19. Sanatçının sonsuz idea ve doğruluğu dışavurumunda filozoftan farkı nedir?
#20. Kant için özgürlük dünyası ile zorunluluk dünyası hangi bağlamda bir araya getirilir?
SONUÇ
HD Quiz powered by harmonic design
1. Tüm algılama ediminin ve dolayısıyla güzellik algısının zeminini ne oluşturur?a) Transendental diyalektik Cevap : c)Transendental estetik |
2. Herhangi bir güzellik algısı ve ona dair estetik deneyimi mümkün kılan duyarlılığımıza ait transendental formlar nelerdir?a) Uzay ve zaman Cevap : a)Uzay ve zaman |
3. Kant estetik yargı ve güzellik deneyimini incelediği temel yapıtı aşağıdakilerden hangisidir?a) Pratik Aklın Eleştirisi Cevap : b)Yargıgücünün Eleştirisi |
4. “Öznenin güzellik algısı ya da estetik duyarlılığı da epistemolojik zemin açısından ….. ve ….. biçimsellikle, ….. ve ….. içeriği birlikte gerektirir” cümlesinde boş bırakılan yerlere gelecek kelimeler nedir?a) Evrensel – doğal – bireysel – sentetik Cevap : d)Evrensel – zorunlu – bireysel – olumsal |
5. Aşağıdaki ikililerden hangisi Kant’ın ‘Yargı Gücünün Eleştirisi’nde güzellik algısı ve yaşantısına dair analizinde kullandığı temel ayrımlardan değildir?a) Özgürlük ve zorunluluk Cevap : e)Aşkın ve içkin |
6. Kant için özgürlük dünyası ile zorunluluk dünyası hangi bağlamda bir araya getirilir?a) Duyu algısı bağlamında Cevap : d)Güzellik algısı ve yaşantısı bağlamında |
7. Kant’da aşağıdaki alanlardan hangisine özgür ve akılsal bir ereksel nedensellik hâkimdir?a) Ahlaki gerçeklik alanı Cevap : a)Ahlaki gerçeklik alanı |
8. Kant’da estetik deneyim neye dayanır?a) Nesnenin arzu edilmesine Cevap : c)Nesnenin yalnızca algılanmasına |
9. Aşağıdakilerden hangisi Kant’ın Yargı Gücünün Eleştirisi’nde bahsettiği estetik deneyimin dört ölçütünden biridir?a) Tözsellik Cevap : b)Nitelik |
10. İlişki kategorisi açısından, estetik deneyim ve onun içeriği olan güzellik hangi kavram bağlamında tanımlanır?a) Mutlak Cevap : d)Erek |
11. Aşağıdakilerden hangisi sanatsal yaratıcılığın dinamik doğasını kavramak açısından önem taşımaktadır?a) Öznelliğin nesnellik alanını belirlediği düşüncesi Cevap : c)Öznellik ve nesnelliğin özsel birliği fikri |
12. Fichte ve ilk dönemi içinde Schelling için tüm felsefe sisteminin koşulsuz ilkesi nedir?a) Empirik özne Cevap : b)Ben |
13. Schelling aşağıdaki eserlerden hangisinde ben olmayandan ‘ben’e, nesnelden öznele ilerler?a) Transendental İdealizm Sistem Cevap : d)Doğa Felsefesi |
14. “Schelling için doğa görülür, ….. tindir. Tin görülmez, ….. doğadır” cümlesinde boş bırakılan yerlere gelecek kelimeler hangi şıkta doğru verilmiştir?a) Dışsallaşmış – içselleşmiş Cevap : a)Dışsallaşmış – içselleşmiş |
15. Schelling’e göre estetik deneyim ve sanatsal yaratım düzleminde, ideal ve reelin, bilinçli ve bilinçsiz gerçekliğin derin ve içsel ilişkisi neyle kurulur?a) Estetik kaygı Cevap : e)Estetik sezgi |
16. Schelling’e göre öznel-nesnel, zorunluluk-özgürlük gibi tüm karşıt belirlenimleri birbirinden ayırıp yalıtan nedir?a) Akıl Cevap : c)Analitik zekâ |
17. Sanatçının sonsuz idea ve doğruluğu dışavurumunda filozoftan farkı nedir?a) Sanatçı sonsuz idea ve doğruluğu mantıksal çıkarımlarda dışavurur. Cevap : d)Sanatçı sonsuz idea ve doğruluğu simgesel ortam içinde dışavurur. |
18. Aşağıdakilerden hangisi Schelling’e göre sanat bağlamında evrensel ve bireysel olanın birliğini temsil eder?a) Simge Cevap : a)Simge |
19. Schelling sanatın simgesel ve şiirsel gerçekliğinin aşağıdaki hangi iki alan ile yakından ilişkili olduğunu ileri sürer?a) Mitoloji ve tarih Cevap : e)Mitoloji – din |
20. Schelling için aşağıdakilerden hangisi insanın entelektüel çabasının en gelişmiş dışavurumlarından biridir?a) Doğa Bilimi Cevap : c)Sanat |
Estetik Final Deneme-2
Estetik Final Deneme-2