auzefNesneye Yönelik ProgramlamaYönetim Bilişim Sistemleri

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -14

Davranışsal Tasarım Desenleri

#1. I – Kalıtımı destekler II – Kalıtımı desteklemez III – Yapılarda (struct) kullanılamazlar C# programlama dilinde Ara Birim (interface) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi/hangileri doğrudur?

Cevap : a) Yalnız I

#2. Tasarım Desenleri toplam ana kategoride toplanmıştır?

Cevap : c) 3

#3. Şekilde verilenlerden kod örneği Tasarım Deseni hangi kategoriye aittir?

Cevap : b) Oluşturucu (Creational)

#4. I – Geliştirme süreçlerini hızlandırır. II – Otomatik kod tamamlama özelliği sunar. III – Entegre Geliştirme Ortamı olmadanda kod geliştirmek mümkündür. Entegre Geliştirme Ortamı ile ilgili verilen ifadelerden hangileri doğrudur?

Cevap : e) I,II,III

#5. .Net Core ile ilgili verilen komut satırı ile dotnet - -info komutu ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur.

Cevap : c) Net Core platformu hakkında bilgi verilir.

#6. Verilen bir dizi hazır kütüphaneler kullanarak sıralamak istersek Array sınıfı içerisindeki hangi metodu kullanırız?

Cevap : d) Sort

#7. Verilen bir List değişkenin her bir elemanı üzerinde tek tek işlem yapmak istersek aşağıdaki verilen ifadelerden hangisini kullanırız?

Cevap : e) for

#8. Console.WriteLine(Deneme[“34”]); Yukardaki verilen Örnekte komut satırına Deneme değişkeninin değeri yazdırılmaktadır. Deneme değişkenin türü aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap : e) String türünde anahtarı olan bir Dictionary türüdür.

#9. Nesneye Yönemlik Programlamada, aynı isime sahip fakat farklı işlevi olan metotların tanımlanabilmesine kavramına nedenir?

Cevap : c) Çok Biçimlilik

#10. Aşağıda verilen Tasarım Desenlerinden hangisi Oluşturucu (Creation) sınıfına ait bir Tasarım Desenidir?

Cevap : e) Fabrika (Factory)

#11. Aşağıdakilerden hangisi fonksiyonel bir programlama dilidir?

Cevap : e) Haskell

#12. Operatör Aşırı Yüklemesi aşağıdaki verilen hangi ifade ile gerçekleştirilir?

Cevap : a) operator

#13. List ornekListe = new List(); ornekListe ile verilen Koleksiyona tek seferde birden fazla değer eklemek istersek aşağıdaki metotlardan hangisinin kullanırız?

Cevap : c) AddRange

#14. I – System bir alan adıdır. II – Console.WriteLine fonskyionu ekrana çıktı üretir. III – import ifadesi alan adlarını kullanabiliriz. C# ile verilen yukardaki ifadelerden hangileri doğrudur?

Cevap : c) I ve II

#15. I- Prototip (Prototype) II- Davranışsal (Behavioral) III- Tekil (Singleton) Verilenlerden hangisi yada hangileri Oluşturucu (Creational) kategorisine ait Tasarım Desenidir?

Cevap : d) I ve III

#16. Genellikle birden fazla Fabrika Desenine ihtiyaç duyduğumuz durumlarda başvurduğumuz Tasarım Deseni aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

Cevap : e) Soyut Fabrika (Abstract Factory)

#17. Dizi ve Koleksiyonlar ile verilen ifadelerden hangisi doğrudur?

Cevap : a) Dizilerin boyutu sabittir, Koleksiyonların boyutu dinamik değişir.

#18. Aşağıda verilen operatörlerden hangisi Aşırı Yükleme yapılabilir?

Cevap : e)

#19. I – Ara Birim interface anahtar kelimesi ile tanımlanır. II – Sınıf ve Yapılarında kullanılırlar III – Ara Birimde tanımlı olan metotların varsayılan erişim seviyesi public tir. C# programlama dilinde Ara Birim (interface) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi/ hangileri doğrudur?

Cevap : e) I,II,III

#20. Nesneye Yönelik Programlama için aşağıdaki verilen ifadelerden hangisi doğrudur?

Cevap : c) C- Smalltalk birçok Nesneye Yönelik Programlama diline ilham olmuştur.

TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -14

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -14

Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı 14, Davranışsal Tasarım Desenleri

Auzef Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -14

Davranışsal Tasarım Desenleri

Nesneye Yönelik Programlama
Ünite -14
Davranışsal Tasarım Desenleri

Algoritmaları ve nesnelerin sorumluluklarını belirlenmesinde rol alan tasarım deseni grubu aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

a) Yapısal Tasarım Desenleri
b) Görsel Tasarım Desenleri
c) Davranışlar Tasarım Desenleri
d) Metinsel Tasarım Desenleri
e) Oluşturucu Tasarım Desenleri

Cevap : c) Davranışlar Tasarım Desenleri

Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi Davranışlar tasarım deseni grubuna dâhildir?

a) Komut
b) Köprü
c) Tekil
d) Cephe
e) Vekil

Cevap : a) Komut

Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi davranışsal tasarım deseni grubuna dâhil değildir?

a) Fabrika
b) Sorumluluklar Zinciri
c) Yorumlayıcı
d) Arabulucu
e) Komut

Cevap : a) Fabrika

I- Vekil (Proxy)
II- Komut (Command)
III- Yineleyici (Iterator)
Verilenlerden hangisi ya da hangileri Davranışsal Tasarım Desenidir?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) II ve III
e) I, II, III

Cevap : d) II ve III

“Gelen bir isteği ve bu istek ile alakalı tüm bilgileri bağımsız bir nesneye dönüştüren davranışsal bir tasarım modelidir. Bu dönüşüm sayesinde, farklı isteklere parametreler halinde yürütülebilmektedir.” Tanımı verilen tasarım deseni aşağıdakilerden hangisidir?

a) Fabrika
b) Soyut Fabrika
c) Tekil
d) Yapıcı
e) Komut

Cevap : e) Komut

Bir koleksiyon türünde ve karmaşık yapıda sahip verilerimiz varsa, biz bu karmaşıklığı gizleyerek tasarım daha basit bir kullanımı sunulan tasarım deseni hangi kategoriye aittir?

a) Yapısal Tasarım Desenleri
b) Görsel Tasarım Desenleri
c) Davranışlar Tasarım Desenleri
d) Metinsel Tasarım Desenleri
e) Oluşturucu Tasarım Desenleri

Cevap : c) Davranışlar Tasarım Desenleri

Bir dizi türünde ve karmaşık yapıda sahip verilerimiz varsa, biz bu karmaşıklığı gizleyerek tasarım daha basit bir kullanımı sunulan tasarım deseni hangisidir?

a) Yineleyici
b) Soyut Fabrika
c) Tekil
d) Sinek Sıklet
e) Vekil

Cevap : a) Yineleyici

Nesneler arasındaki karmaşık bağımlılıkları azaltılmasına olanak tanıyan bir davranışsal tasarım desenidir deseni hangisidir?

a) Cephe
b) Soyut Fabrika
c) Tekil
d) Arabulucu
e) Yineleyici

Cevap : d) Arabulucu

Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi davranışsal tasarım deseni grubuna dâhil değildir?

a) Cephe
b) Hatırlayıcı
c) Arabulucu
d) Yineleyici
e) Fabrika

Cevap : a) Cephe

“Bir nesnenin önceki durumunu kaydetmemize ve geri yüklememize olanak sağlayan davranışsal tasarım desenidir.” Tanımı verilen tasarım deseni aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?

a) Gözlemci
b) Hatırlayıcı
c) Fabrika
d) Cephe
e) Vekil

Cevap : b) Hatırlayıcı

Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi

Nesneye Yönelik Programlama, Yapısal (structural) Tasarım Desenleri Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!