Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -9
Nesneye Yönelik Soruları
#1. protected erişim denetleyicisi için aşağıdaki ifadelerde hangisi doğrudur?
Cevap : c) Bu erişim denetleyicisine sahip tür ve üyeler aynı sınıf veya türetilmiş sınıf içerisinden erişilebilirler.
#2. I – Bir sınıf içinde sadece bir kez tanımlanabilir. II – Yıkıcılar (destructor) parametre alabilirler. III – Yıkıcılar (destructor) bir sonuç dönderirler. C# programlama dilinde yıkıcılar (destructor) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : a) Yalnız I
#3. Sınıf ve nesnelerin bir araya gelerek nasıl daha büyük tasarımlar oluşturmayı hedefleyen tasarım deseni grubu aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : a) Yapısal Tasarım Desenleri
#4. int a = 7; ++a; Console.WriteLine(++a) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?
Cevap : e) 9
#5. Aşağıda verilenden hangisi Nesneye Yönelik Programlamanın sağladığı faydalardan birisi değildir?
Cevap : e) Zor Kod Geliştirme
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
#6. 5Bir sınıftan türetilen nesneye gelen mesajları kontrol ettikten sonra orijinal nesneye iletmek için bir ara katman tasarlanmak isterseniz hangi tasarım deseninin kullanırsınız?
Cevap : e) Vekil
#7. Bir yazılım projesinin gerekli tasarımlarının standart bir formatta tanımladığı ve proje ekibi içerisinde bir iletişim aracı olarak da kullanılan modelleme dili aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : c) UML
#8. I – for II – if – else III – switch C# dilinde yukarda verilen anahtar kelimelerden hangisi döngüler için kullanılır?
Cevap : a) Yalnız I
#9. Nesneye Yönelik Programlama ile Fonksiyonel Programlama arasındaki fark aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : c) Nesneye Yönelik Programlamada nesler kendilerini ilgilendiren verileri barındırırlar.
#10. Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi yapısal tasarım deseni grubuna dâhildir?
Cevap : a) Adaptör
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
#11. Yukarda şeması verilen UML diyagramı aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
Cevap : c) Bileşen Diyagramı
#12. “Farklı arabirimlere sahip nesnelerin işbirliği yapmasına izin veren yapısal bir tasarım modelidir.” Tanımı verilen tasarım deseni hangisidir?
Cevap : b) Adaptör
#13. int a = 7; a++; Console.WriteLine(a) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?
Cevap : d) 8
#14. C# dili için aşağıdaki verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?
Cevap : c) artırma operatörü sadece tam sayılar için kullanılır.
#15. private erişim denetleyicisi için aşağıdaki ifadelerde hangisi doğrudur?
Cevap : b) Bu erişim denetleyicisine sahip tür ve üyeler aynı sınıf veya yapı içerisinde erişilebilirler.
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
#16. I- Sistem ile kullanıcıların etkileşimlerinin tarif edildiği diyagramlardır. II- Aktörler, kullanım senaryoları ve ilişkilerden oluşmaktadır. III- Sınıfların bir biri ile olan etkileşimi gösterilmektedir. Kullanım Senaryo Diyagramı ile ilgili verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#17. int a = 7; Console.WriteLine(–a + a++) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?
Cevap : a) 12
#18. Çok karmaşık sistemleri gizleyerek daha basitleştirilmiş bir erişim sunmak için kullanılan tasarım deseni hangisidir?
Cevap : a) Cephe
#19. Bir sistemin fiziksel görünümü belirten UML şeması aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : e) Dağıtım Diyagramı
#20. Birleşik Modelleme Dili yani UML ile, projemizde yer alan veya alacak olan sınıfların (class) kod yerine görsel olarak ifade etmemize olanak sağlayan diyagram hangisidir?
Cevap : a) Sınıf Diyagramı
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
SONUÇ
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -9
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -9
HD Quiz powered by harmonic design
Nesneye Yönelik Soruları
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -9
Nesneye Yönelik Programlama Ünite -9 Hata Yakalama
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans |