auzefGrafik TasarımıTemel Tasarım 1

Temel Tasarım 1 Ünite -8

Temel Tasarım Vurgu

Temel Tasarım 1 Ünite -8

 

#1. Yukarıdaki şekillerden hangisi vurgu ilkesine örnektir?

Cevap : E) Hepsi

#2. Barok resminde rönesanstaki ………kompozisyonların yerini ……..düzenlemeler ve …….. kompozisyonlar alır. Vurgu ağırlıklı olarak ……….. kontrastı ile sağlanır. Yukarıdaki boşluklara gelmesi gereken doğru ifadeler sırasıyla hangisidir?

Cevap : A) üçgen / diyagonal / açık / açık koyu

#3. Yenilikçi kompozisyon arayışları ile fotoğraf, geometrik formlar ve yazıyı harmanlayarak çalışmalar yapan, konstrüktivizmin kurucusu aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap : B) A. Rodchenko

#4. Vurgunun bir tasarımda çok fazla yerde kullanılması ………..………… Yukarıdaki boşluğa gelmesi gereken doğru ifade hangisidir?

Cevap : C) Etkiyi azaltır

#5. Aşağıdaki vurgu tanımlamalarından hangisi yanlıştır?

Cevap : D) Vurgu dikkati odak noktasına çekmek için öğeleri yumuşatmaktır.

Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.

#6. Aşağıdaki düzenlemelerden hangisinde vurgu ilkesi yoktur?

#7. Aşağıdaki eser örneklerinden hangisinde sanatçı hiç vurgu yapma ihtiyacı duymamıştır?

Cevap : B) A. Warhol / Campbell Çorba konserveleri

#8. Aşağıdaki uygulamalardan hangisi tasarımda vurguyu sağlar? I) Odak noktası çevresinde beyaz alan bırakmak. II) Harf ve kelimelerin font ve boyutlarında değişiklik yapmak. III) Kontrast renkler kullanmak. IV) Kompozisyondaki tüm elemanları aynı boyut ve renkte yerleştirmek.

Cevap : D) I, II ve III

#9. Aşağıdakilerden hangisi subordinasyonu tanımlar?

Cevap : D) Tasarımda vurgu yapılacak elemanın öne çıkması için diğer elemanların etkisizleştirilmesi.

#10. Aşağıdaki ifadelerden hangisi kesinlikle yanlıştır?

Cevap : E) Bir alana dikkat çekmek için hiç boşluk bırakılmamalıdır.

Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.

Öncesi
TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

HD Quiz powered by harmonic design

Auzef Temel Tasarım -1 Ünite-8- Temel Tasarım Vurgu

Vurgu

1. Aşağıdaki vurgu tanımlamalarından hangisi yanlıştır?

A) Vurgu ana temanın öne çıkarılmasıdır.
B) Vurgu, bir tasarım öğesinin yüzeydeki diğer öğelerden baskın konuma getirilmesidir.
C) Vurgu tasarımın en göze batan kısmıdır.
D) Vurgu dikkati odak noktasına çekmek için öğeleri yumuşatmaktır.
E) Vurgu sanat eserinde odak noktası haline gelen nesnedir.

Cevap : D) Vurgu dikkati odak noktasına çekmek için öğeleri yumuşatmaktır.

2. Aşağıdaki ifadelerden hangisi kesinlikle yanlıştır?

A) Vurguyu sağlamak için kontrast renkler kullanılmalıdır.
B) Odak noktasına dikkat çekmek için bir görsel ya da kelime tekrarlanabilir.
C) Vurgu öne çıkarılacak öğe ile izleyicinin etkileşimini kolaylaştırır
D) Tasarımda öğeleri hizalarken bir öğenin hiza dışı olması vurguyu sağlar..
E) Bir alana dikkat çekmek için hiç boşluk bırakılmamalıdır.

Cevap : E) Bir alana dikkat çekmek için hiç boşluk bırakılmamalıdır.

3. Vurgunun bir tasarımda çok fazla yerde kullanılması ………..…………
Yukarıdaki boşluğa gelmesi gereken doğru ifade hangisidir?

A) Etkiyi arttırır
B) Parçaları bütünleştirir
C) Etkiyi azaltır
D) İzleyicinin hoşuna gider
E) Etkiyi değiştirmez

Cevap : C) Etkiyi azaltır

4. Barok resminde rönesanstaki ………kompozisyonların yerini ……..düzenlemeler ve …….. kompozisyonlar alır. Vurgu ağırlıklı olarak ……….. kontrastı ile sağlanır.
Yukarıdaki boşluklara gelmesi gereken doğru ifadeler sırasıyla hangisidir?

A) üçgen / diyagonal / açık / açık koyu
B) diyagonal / üçgen /açık / renk
C) diyagonal / üçgen / koyu açık
D) üçgen / diyagonal / kapalı / açık koyu
E) açık / diyagonal / açık / açık koyu

Cevap : A) üçgen / diyagonal / açık / açık koyu

5. Aşağıdaki eser örneklerinden hangisinde sanatçı hiç vurgu yapma ihtiyacı duymamıştır?

A) S. Botticelli / İlkbahar
B) A. Warhol / Campbell Çorba konserveleri
C) M. Carravagio / Emmaus’ta yemek
D) F. Goya / 3 Mayıs 1808
E) L. Bourgeois / Maman

Cevap : B) A. Warhol / Campbell Çorba konserveleri

6. Aşağıdaki şekillerden hangisi vurgu ilkesine örnektir?

Temel Tasarım 1 Ünite -8 6. soru-min

A) Yalnızca IV
B) II ve IV
C) II, III ve IV
D) I, II ve IV
E) Hepsi

Cevap : E) Hepsi

7. Yenilikçi kompozisyon arayışları ile fotoğraf, geometrik formlar ve yazıyı harmanlayarak çalışmalar yapan, konstrüktivizmin kurucusu aşağıdakilerden hangisidir?

A) J. Pollock
B) A. Rodchenko
C) F. Goya
D) L. Bourgeois
E) A. Goldworty

Cevap : B) A. Rodchenko

8. Aşağıdakilerden hangisi subordinasyonu tanımlar?

A) Tasarım elemanlarının optik algı oluşturacak şekilde yerleştirilmesi.
B) Tasarımı oluşturan elemanlardan birinin diğerlerinden ayrı gösterilmesi.
C) Tasarımda vurgu yapılacak elemanın renk, doku, koyu açık kontrastı ile diğerlerinden ayrılması.
D) Tasarımda vurgu yapılacak elemanın öne çıkması için diğer elemanların etkisizleştirilmesi.
E) Tasarımda vurgu yapılacak elemanın öne çıkarılması için farklı bir yönde izole edilmesi.

Cevap : D) Tasarımda vurgu yapılacak elemanın öne çıkması için diğer elemanların etkisizleştirilmesi.

9. Aşağıdaki düzenlemelerden hangisinde vurgu ilkesi yoktur?

A)

Temel Tasarım 1 Ünite -8 9. soru a şıkkı
B)

Temel Tasarım 1 Ünite -8 9. soru b şıkkı
C)

Temel Tasarım 1 Ünite -8 9. soru c şıkkı
D)

Temel Tasarım 1 Ünite -8 9. soru d şıkkı

E)

Temel Tasarım 1 Ünite -8 9. soru e şıkkı-min

Cevap : C) Temel Tasarım 1 Ünite -8 9. soru c şıkkı

10. Aşağıdaki uygulamalardan hangisi tasarımda vurguyu sağlar?
I) Odak noktası çevresinde beyaz alan bırakmak.
II) Harf ve kelimelerin font ve boyutlarında değişiklik yapmak.
III) Kontrast renkler kullanmak.
IV) Kompozisyondaki tüm elemanları aynı boyut ve renkte yerleştirmek.

A) I ve II
B) I ve III
C) II, III ve IV
D) I, II ve III
E) Hepsi

Cevap : D) I, II ve III

Auzef Grafik Tasarımı
Auzef Grafik Tasarımı TELEGRAM

Temel Tasarım Vurgu

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!