Nesneye Yönelik Programlama 2022-2023 Bütünleme Soruları
Nesneye Yönelik Programlama 2022-2023 Bütünleme Soruları
#1. Mevcut bir nesneyi kopyalayarak yeni bir nesne oluşturma prensibine dayalı tasarım deseni aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap : A) Prototip (Prototype)
#2. Yukarıdaki örnek kod bloğu derlenme zamanında hata almaktadır. Bu hatanın sebebi aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : D) Private olan erişim seviyesi hatalıdır.
#3. I- Bir sınıfın sahip olduğu özelliklerin değişime kapalı olmasıdır. II – Bir sınıfın yeni davranışlar eklenerek genişletilmesidir. III – Bağımlılıkların tersine çevrilmesidir. Açık/Kapalı prensibi ile ilgili yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
Cevap : B) I ve II
#4. I- Vekil (Proxy) II- Adaptör (Adapter) III-Tekil (Singleton) Yukarıda verilenlerden hangisi ya da hangileri yapısal tasarım desenidir?
Cevap : A) I ve II
#5. C# Programlama Dilinde yazılan bir kodun çalışabilmesi için bir derleyeci ile derlenmesi gerekmektedir. Bu derleme işlemi sonucunda ortaya çıkan çıktı hangisinde verilmiştir?
Cevap : C) Ara Dil (Intermediate Language – IL)
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
#6. Aşağıda verilenlerden hangisi Birleşik Modelleme Dili (UML) standardına ait bir diyagram türü değildir?
Cevap : C) Statik Kod Analiz Diyagramı
#7. C# Programlama Dilinde bir yapı (struct) tanımı verilmiştir. Bu yapıya ait x değişkenine 10 değerinin atanması aşağıdakilerden hangisinde doğru ifade edilmektedir?
Cevap : B) Islem islem = new Islem(); islem.x = 10;
#8. Yukarıda verilen örnek metot tanımı için aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Cevap : E) i zorunlu bir parametredir.
#9. C# Programlama Dilinde hataları yakalamak için kullanılan bloklar aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : C) try catch finally
#10. Bir sınıf birden fazla arabirim kullanmak isterse, arabirimlerin ayrımında kullanılan ayraç hangisi olmalıdır?
Cevap : A) ,(virgül)
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
#11. C# Programlama Dilinde bir yıkıcı (destructor) tanımlamak için aşağıdaki işaretlerden hangisi kullanılır?
Cevap : E)
#12. Simula programlama dili ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Cevap : A) Nesneye yönelik geliştirilen ilk programlama dilidir.
#13. Yukarıda bir sınıf diyagramına ait UML nesnesi verilmiştir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Cevap : B) int türündeki tekerSayisi değişkenin erişim seviyesi public’tir.
#14. Yukarıda verilen kod parçası çalıştırıldığında ekrana yazan değer kaç olur?
Cevap : E) 5
#15. Mevcut veri yapısı değiştirilmeden, veri yapısını genişletmeye olanak sağlayan tasarım deseni aşağıdakilerden hangisindir?
Cevap : D) Dekoratör (Decorator)
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
#16. I- Oluşturucu (Creational) II- Mantıksal (Logical) III- Davranışsal (Behavioral) Yukarıda verilenlerden hangisi yada hangileri tasarım desenlerinin ana kategorilerindedir?
Cevap : D) I ve III
#17. Aşağıda verilenlerden hangisi koleksiyon türlerine örnek değildir?
Cevap : D) Struct
#18. Nesneye Yönelik Programlamada bir sınıfın (class) sorumluluklarını sınırlandırarak, bir sınıfa ait birden fazla sorumluluğun tanımlanmasının tasarım sorunlarına sebep olabileceğini belirten ilke aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : B) Tek Sorumluluk Prensibi
#19. Bir nesnenin önceki durumunun kaydedilmesine ve geri yüklenmesine olanak sağlayan davranışsal tasarım deseni aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap : E) Hatırlayıcı (Memento)
#20. C# Programlama Dilinde bir hata (Exception) oluşturmak için hangi anahtar kelime kullanılır?
Cevap : C) throw
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
Bilgisayar Programcılığı Sınav Soruları
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Sınav Soruları
Nesneye Yönelik Programlama 2022-2023 Bütünleme Soruları |
|||
---|---|---|---|
Nesneye Yönelik Programlama |
Nesneye Yönelik Programlama 2022-2023 Bütünleme Soruları