auzefNesneye Yönelik ProgramlamaYönetim Bilişim Sistemleri

Nesneye Yönelik Programlama Ünite 2

C# Programlama Dilinin Temel Yapıları

#1. I – string II – double III – uint C# dili için yukarda verilenden maddelerden hangisi veya hangileri referans türündeir (reference type) ?

Cevap : a) Yalnız I

#2. I – int a = (int) 3.4; II – long b = (long) 2.4; III – int c = (int) 4.0; C# dili için yukarda verilen tür dönüşüm işlemleri ile ilgili hangi madde yada maddelerde veri kaybı yaşanır?

Cevap : c) I ve II

#3. I – double tutar; II – string ad; III – int boyut; Yukarda verilen değişken tanımları ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?

Cevap : e) I,II,III

#4. C# dilinde sizeof işleci ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

Cevap : a) Verilen değişkenin boyutunu byte cinsinde döndürür.

#5. I – Örtülü Dönüşüm (Implicit Cast) işlemini destekler II – Açık Dönüşüm (Explicit Cast) işlemini destekler III – Tür dönüşümünde her zaman veri kaybı yaşanır. C# dili için yukarda verilen tür dönüşüm işlemleri ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?

Cevap : c) I ve II

#6. int türündeki bir değişkenin boyutu kaç byte’tır?

Cevap : d) 4 byte

#7. I – ushort II – long III – int C# dili için yukarda verilenden maddelerden hangisi veya hangileri değer türündeir (value type) ?

Cevap : e) I,II,III

#8. I – var sehir; II – var sehir = “İstanbul”; III – int 3yas; Yukarda verilen değişken tanımları ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?

Cevap : b) Yalnız II

#9. C# dilinde Kutulama (Boxing) işleminin amacı nedir?

Cevap : e) Değer türündeki bir değişkeni referans türüne dönüştürür.

#10. C# dilinde Kutudan Çıkartma (Unboxing) işleminin amacı nedir?

Cevap : e) Referans türündeki bir değişkeni değer türüne dönüştürür.

TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-

Nesneye Yönelik Programlama
Ünite -2
C# Programlama Dilinin Temel Yapıları

Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi

Nesneye Yönelik Programlama
Ünite -2
C# Programlama Dilinin Temel Yapıları

Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi

Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Nesneye Yönelik Programlama Ünite 2, C# Programlama Dilinin Temel Yapıları

C# Programlama Dilinin Temel Yapıları

Nesneye Yönelik Programlama
Ünite -2
C# Programlama Dilinin Temel Yapıları

I – var sehir;
II – var sehir = “İstanbul”;
III – int 3yas;
Yukarda verilen değişken tanımları ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) I ve III
e) I,II,III

Cevap : b) Yalnız II

int türündeki bir değişkenin boyutu kaç byte’tır?

a) 1 byte
b) 2 byte
c) 3 byte
d) 4 byte
e) 5 byte

Cevap : d) 4 byte

I – double tutar;
II – string ad;
III – int boyut;
Yukarda verilen değişken tanımları ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) I ve III
e) I,II,III

Cevap : e) I,II,III

C# dilinde sizeof işleci ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

a) Verilen değişkenin boyutunu byte cinsinde döndürür.
b) Verilen değişkenin boyutunu bit cinsinde döndürür.
c) Verilen bir değişkenin türünü değiştirir.
d) Verilen bir değişkenin türünü dönderir.
e) Verilen bir referans türünün kopyasını çıkartır.

Cevap : a) Verilen değişkenin boyutunu byte cinsinde döndürür.

C# dilinde Kutulama (Boxing) işleminin amacı nedir?

a) Verilen değişkeni kopyalar.
b) Verilen nesneyi kopyalar.
c) Verilen değişkenin türünü dönderir.
d) Verilen değişkenin ismini değiştirir.
e) Değer türündeki bir değişkeni referans türüne dönüştürür.

Cevap : e) Değer türündeki bir değişkeni referans türüne dönüştürür.

C# dilinde Kutudan Çıkartma (Unboxing) işleminin amacı nedir?

a) Verilen değişkeni kopyalar.
b) Verilen nesneyi kopyalar.
c) Verilen değişkenin türünü dönderir.
d) Verilen değişkenin ismini değiştirir.
e) Referans türündeki bir değişkeni değer türüne dönüştürür.

Cevap : e) Referans türündeki bir değişkeni değer türüne dönüştürür.

I – Örtülü Dönüşüm (Implicit Cast) işlemini destekler
II – Açık Dönüşüm (Explicit Cast) işlemini destekler
III – Tür dönüşümünde her zaman veri kaybı yaşanır.
C# dili için yukarda verilen tür dönüşüm işlemleri ile ilgili hangi ifade veya ifadeler doğrudur?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) I ve III
e) I,II,III

Cevap : c) I ve II

I – int a = (int) 3.4;
II – long b = (long) 2.4;
III – int c = (int) 4.0;
C# dili için yukarda verilen tür dönüşüm işlemleri ile ilgili hangi madde yada maddelerde veri kaybı yaşanır?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) I ve III
e) I,II,III

Cevap : c) I ve II

I – ushort
II – long
III – int
C# dili için yukarda verilenden maddelerden hangisi veya hangileri değer türündeir (value type) ?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) I ve III
e) I,II,III

Cevap : e) I,II,III

I – string
II – double
III – uint
C# dili için yukarda verilenden maddelerden hangisi veya hangileri referans türündeir (reference type) ?

a) Yalnız I
b) Yalnız II
c) I ve II
d) I ve III
e) I,II,III

Cevap : a) Yalnız I

Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans
Öğrenci Dostu
LOLONOLO – Öğrenme Yönetim Sistemi

Nesneye Yönelik Programlama, C# Ve .net Core Teknolojilerine Giriş Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!