Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -12
Auzef Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -12
#1. C# dilinde Kutudan Çıkartma (Unboxing) işleminin amacı nedir?
Cevap : e) Referans türündeki bir değişkeni değer türüne dönüştürür.
#2. public erişim denetleyicisi için aşağıdaki ifadelerde hangisi doğrudur?
Cevap : a) Bu erişim denetleyicisine sahip tür ve üyeler diğer sınıflar içerisinde erişilebilirler.
#3. I – Sınıflar (class) referans türündedirler II – Yapılar (struct) değer türündedirler. III – Sınıf (class) ve yapı (struct) arasında bir fark yoktur. C# programlama dilinde sınıf (class) ve yapı (struct) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#4. I – string II – double III – uint C# dili için yukarda verilenden maddelerden hangisi veya hangileri referans türündeir (reference type) ?
Cevap : a) Yalnız I
#5. I- Vekil (Proxy) II- Adaptör (Adapter) III- Tekil (Singleton) Verilenlerden hangisi ya da hangileri Yapısal Tasarım Desenidir?
Cevap : c) I ve II
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
#6. I – Temel sınıf bir işlevi yerine getiriyorsa, türetilmiş sınıflarda o işlemleri yerine getirebilmelidir. II – Bir sınıf sadece bir sınıftan türetilmelidir. III – Bir sınıfın sadece bir sınıfa ait bağımlığı olmalıdır. Liskov İkame Prensibi ilgili verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
Cevap : a) Yalnız I
#7. I – Tek Sorumluluk Prensibi II – Açık/Kapalı Prensibi III – Bağımlığı Tersine Çevirme Prensibi Yukarıda verilen SOLID tasarım prensiplerinden hangisi veya hangileri doğrudur?
Cevap : e) I,II,III
#8. Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi yapısal tasarım deseni grubuna dâhil değildir?
Cevap : c) Fabrika
#9. Yukarıdaki şekilde verilen işlemi tarif eden tasarım prensibi aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : d) Arabirim Ayırma Prensibi
#10. Nesneye Yönelik tasarımda, Tek Sorumluluk Prensibi (Single Responsibility Principle) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur ?
Cevap : d) Bir sınıfın sadece bir sorumluluğa sahip olmasıdır.
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
#11. I – Bir sınıf içinde birden fazla tanımlanabilir. II – Yapıcılar (constructor) parametre alabilirler. III – Yapıcılar (constructor) bir sonuç dönderirler. C# programlama dilinde yapıcılar (constructor) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#12. I – int a = (int) 3.4; II – long b = (long) 2.4; III – int c = (int) 4.0; C# dili için yukarda verilen tür dönüşüm işlemleri ile ilgili hangi madde yada maddelerde veri kaybı yaşanır?
Cevap : c) I ve II
#13. C# dilinde sizeof işleci ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Cevap : a) Verilen değişkenin boyutunu byte cinsinde döndürür.
#14. C# programalma dili için verilen erişim denetleyicilerden hangisi yanlıştır?
Cevap : d) protected global
#15. C# Programalama Dilinde bir sınıf tanımlamak için aşağıdaki anahtar kelimelerden hangisi kullanılır?
Cevap : b) class
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
#16. Çok sayıda benzer nesnelere sahip olduğumuz durumlarda, nesnelerin bellek kullanımını azaltmak için başvurduğumuz tasarım deseni hangisidir?
Cevap : d) Sinek Sıklet
#17. Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi yapısal tasarım deseni grubuna dâhil değildir?
Cevap : c) Tekil
#18. Benzer türdeki nesnelerin parça-bütün ilişkisi içinde bir ağaç yapısı ile oluşturmaya ve tek bir arayüzden ulaşılmasına olanak sağlayan tasarım deseni hangisidir?
Cevap : e) Bileşik
#19. Açık/Kapalı Prensibinde bulunan Açık ilkesi neyi ifade etmektedir?
Cevap : c) Bir sınıfın yeni davranışlar eklenerek genişletilmesidir
#20. int türündeki bir değişkenin boyutu kaç byte’tır?
Cevap : d) 4 byte
Öğrenci Dostu Öğrenme Yönetim Sistemi Lolonolo, bol bol test yapmayı önerir.
SONUÇ
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -12
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -12
HD Quiz powered by harmonic design
Auzef Nesneye Yönelik Programlama Soruları Final Deneme Sınavı -12
Nesneye Yönelik Programlama Ünite -12 Tasarım Desenlerine Giriş
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans |