Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -6
Nesneye Yönelik Programlama Soruları Final Deneme Sınavı -6
#1. int a = 7; Console.WriteLine(--a + a++) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?
Cevap : a) 12
#2. int a = 7; a++; Console.WriteLine(a) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?
Cevap : d) 8
#3. C# Programalama Dilinde türetilmiş bir sınıft tanımlamak için aşağıdaki anahtar kelimelerden hangisi kullanılır?
Cevap : b) class
#4. I – Kalıtım yolu ile sadece bir sınıf türetilebilir. II – Kalıtım yolu ile türetilen sınıf temel sınıfın yapıcısnı çağırabilir. III – Yapıcılar (constructor) bir sonuç dönderirler. C# programlama dilinde sınıflar (class) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#5. C# Programlama Dilinde bir fonksiyon sonsuz döngüde kendini çağırırsa hangi hata oluşur?
Cevap : a) Stack Overflow
#6. I – Sınıflar (class) referans türündedirler II – Yapılar (struct) değer türündedirler. III – Sınıf (class) ve yapı (struct) arasında bir fark yoktur. C# programlama dilinde Kalıtım yoluyla oluşturulan sınıf (class) ve/veya yapılar (struct) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) I ve II
#7. C# Programlama Dilinde çalışma zamanında oluşacak bir hatayı hangi ifade ile kontrol edebiliriz?
Cevap : b) try – catch
#8. int a = 7; ++a; Console.WriteLine(++a) ; Yukarda verilen kod bloğu çalıştırıldığında aşağıdaki çıktılardan hangisini üretir?
Cevap : e) 9
#9. Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi davranışsal tasarım deseni grubuna dâhil değildir?
Cevap : a) Cephe
#10. Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi davranışsal tasarım deseni grubuna dâhil değildir?
Cevap : a) Fabrika
#11. Aşağıdakilerden hangisi C# programlama dilinde bir hata ayıklama sınıfıdır?
Cevap : a) System.Exception
#12. Bir dizi türünde ve karmaşık yapıda sahip verilerimiz varsa, biz bu karmaşıklığı gizleyerek tasarım daha basit bir kullanımı sunulan tasarım deseni hangisidir?
Cevap : a) Yineleyici
#13. C# programalma dili için verilen erişim denetleyicilerinin türetilmiş bir sınıfta erişim ile ilgil hangisi yanlıştır?
Cevap : a) private olan üyeler her yerden erişilir.
#14. Davranışsal (behavıoral) Tasarım Desenleri Algoritmaları ve nesnelerin sorumluluklarını belirlenmesinde rol alan tasarım deseni grubu aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : c) Davranışlar Tasarım Desenleri
#15. C# dili için aşağıdaki verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?
Cevap : c) artırma operatörü sadece tam sayılar için kullanılır.
#16. I – for II – if - else III – switch C# dilinde yukarda verilen anahtar kelimelerden hangisi döngüler için kullanılır?
Cevap : a) Yalnız I
#17. C# Programlama Dilinde bir hata (Exception) oluşturmak için hangi anahtar kelime kullanılır?
Cevap : b) throw
#18. Kalıtım yoluyla türetilmiş bir sınıf, temel sınıfta var olan bir metotu yeniden tanımlamak istersen aşağıdaki anahtar kelimelerde hangisi kullanır?
Cevap : a) new
#19. “Gelen bir isteği ve bu istek ile alakalı tüm bilgileri bağımsız bir nesneye dönüştüren davranışsal bir tasarım modelidir. Bu dönüşüm sayesinde, farklı isteklere parametreler halinde yürütülebilmektedir.” Tanımı verilen tasarım deseni aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap : e) Komut
#20. C# Programlama Dillinde System.Exception sınıfınun kullanım amacı aşağıdaki seçeneklerin hangisinde verilmiştir?
Cevap : b) Hata ve istisnai durumları yönetmek için.
SONUÇ
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -6
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -6
HD Quiz powered by harmonic design
Nesneye Yönelik Programlama Soruları Final Deneme Sınavı -6
Nesneye Yönelik Programlama Ünite -13 Yapısal (structural) Tasarım Desenleri
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans |
![]() |
![]() |