auzefGrafik TasarımıHareketli Grafik Tasarım

Hareketli Grafik Tasarım Vize Deneme Sınavı-2

#1. Sinema jeneriklerinin konumlandırılması ile ilgili sınıflandırmalar aşağıdaki şıklardan hangisi yanlıştır?

Cevap : E) Filmden yayına girmeden önce TV ve İnternet ortamlarında gösterilen

#2. Aşağıda bulunan ifadelerden hangisi Hareketli Grafikleri tanımlamaz?

Cevap : A) Hareketli grafik kavramı ile ilgili ilk örneklere 18.yüzyılda rastlanmaktadır.

#3. “Hareketli grafikler ve animasyon arasındaki en önemli ayrım 2D veya 3D kavramları üzerinden değerlendirilebilir. Animasyonların 2D ya da 3D olarak üretimi mecranın genelini kapsar bir durumken, hareketli grafikler çoğunlukla iki boyutlu görüntüler için kullanılmaktadır. Bu önemli bir ayrımdır ve “Animasyon” teriminin yerine “Hareketli Grafik” teriminin kullanımındaki grafik kelimesini karşılar” Yukarıdaki ifade okunduğunda aşağıdaki maddelerden hangisine ulaşılamaz?

Cevap : C) Hareketli grafikler sadece iki boyutlu üretilen hareketli tasarımlardır.

#4. Aşağıdaki tanımlardan hangisi “Animasyon” kelimesini doğru bir biçimde açıklar?

Cevap : E) Latince anima yani “nefes, ruh, can” sözcüğünden türeyen terim klasik bir sanat ve anlatım türü olarak yüzyılı aşkın bir süredir kullanılmaktadır.

#5. Aşağıdakilerden hangisi animasyon üretiminde “ön prodüksyon” aşamasını tanımlar?

Cevap : E) Senaryo üretimi bu aşamada gerçekleştirilir.


#6. “Her karenin el ile tek tek çizilerek üretildiği ilk animasyonları kapsayan türdür. Öncesinde stop-motion tekniğine benzer çeşitli animasyon denemeleri olsa klasik anlamda animasyon kavramının temel örneklerini tanımlar. “ Yukarıda verilen paragraf animasyon türlerinden hangisini açıklamaktadır?

Cevap : B) Temel animasyon

#7. Grafik tasarımları ve sinema jenerikleri alanında ürettiği özgün tasarımlarla tanınan, kinetik tipografi alanında ilk jenerik çalışmalarını üreten ünlü yönetmen ve tasarımcı kimdir?

Cevap : B) Saul Bass

#8. “Cel Animasyon” hakkında yapılan açıklamalardan hangisi yanlıştır?

Cevap : E) Bilgisayar teknolojisinden sonra keşfedilen bu yöntem uzun yıllar boyu kullanılan en klasik yöntemdir.

#9. En basit biçimde, bir sinema filminin, TV programının ya da bilgisayar oyununun başında ve sonunda olan, izlenen ürün hakkında çeşitli bilgiler verilen genellikle hareketli metinler ve görseller bütünü olarak tanımlanan görsel tasarım ürünüdür. Yukarıdaki paragrafta tanımlanan ifade aşağıdaki şıklardan hangisinde doğru verilmiştir?

Cevap : C) Jenerik

#10. Aşağıdaki kavramlardan hareketli grafiklerin kullanım alanları arasında sayılabilir?

Cevap : E) Televizyon ekranlarında gördüğümüz dinamik ve hareketli kanal logoları


#11. Web sitelerinde yerden tasarruf etmek ve dikkat çekmek amacıyla zaman zaman kayan görsellerden oluşan, zaman zamanda açılış esnasında açılan kutucuklar şeklinde karşılaşılan görsellerdir. Hareketli ya da durağan tasarımlara sahip olan bu görseller genelde bilgi vermek ya da içerikteki herhangi bir öğeyi öne çıkarmak için kullanılırlar. Yukarıdaki paragraf aşağıdaki şıklarda bulunan terimlerden hangi ikisini tanımlar?

Cevap : D) Banner ve Slider

#12. “VFX” tanımının Türkçe karşılığı aşağıdaki maddelerden hangisinde doğru verilmiştir?

Cevap : E) Bilgisayar destekli üretilen görsel efektlerin tümü.

#13. Özellikle Flash programının kullanıldığı dönemlerde web siteleri ziyaret edilirken oldukça sık rastlanan bu uygulamalar, günümüz multimedya tasarım unsurlarında ya da ürün pazarlaması yapan web sitelerinde de oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır. Uygulama ya da web sitesinin içeriği yüklenirken karşılaşılabileceği gibi, açılış esnasında vurgulanmak istenen herhangi bir duyuru ya da görseli öne çıkarmak amacıyla kullanılırlar. Yukarıdaki paragrafta açıklanan uygulamalar hangi başlık altında toplanabilir?

Cevap : A) Açılış ve yüklenme animasyonları

#14. Hareketli grafik ve animasyon alanlarını ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğru bir açıklamadır?

Cevap : A) Hareketli grafikler animasyonun bir alt dalı olarak kabul edilebilir.

#15. Kurumsal TV jenerikleri ile ilgili olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?

Cevap : D) Bu alandaki ilk örnekler MTV kanalında kullanılmıştır.


#16. Aşağıdakilerden hangisi hareketli grafik uygulamalarının görülebileceği platformlardan değildir?

Cevap : D) Word ve Exel uygulamaları

#17. Duraklı çekim olarakta bilinen animasyon türü hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

Cevap : B) 3D yazılımları kullanılamadan elde etmek mümkün değildir.

#18. Bir filmin ismini barındıran ve genelde belirli bir yazı biçimi ile projenin tümünü kapsayan grafik aşağıdakilerden hangisidir?

Cevap : E) Main Title Card / Ana Başlık Kartı

#19. “Yeni medya” ya da “Yeni medya sanatı” kavramı kısaca nedir?

Cevap : B) Bilgisayar grafikleri, bilgisayar animasyonları, sanal sanat, internet sanatı, interaktif sanat, programlanabilir hareketli grafikler ve benzer içerikleri kapsayan bir sanat yaklaşımı olarak açıklanabilir.

#20. Aşağıdaki şıklardan hangisi hareketli grafiklerin kullanım alanı olarak düşünülemez?

Cevap : C) Süper market reyonlarında bulunan ürün kutusu tasarımları


TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-
Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Hareketli Grafik Tasarım Vize Deneme Sınavı-2

1- En basit biçimde, bir sinema filminin, TV programının ya da bilgisayar oyununun başında ve sonunda olan, izlenen ürün hakkında çeşitli bilgiler verilen genellikle hareketli metinler ve görseller bütünü olarak tanımlanan görsel tasarım ürünüdür.
Yukarıdaki paragrafta tanımlanan ifade aşağıdaki şıklardan hangisinde doğru verilmiştir?

A) Video Klip
B) Tanıtım filmi (Teaser)
C) Jenerik
D) Avangard
E) Hareketli Tipografi

Cevap : C) Jenerik

2- Web sitelerinde yerden tasarruf etmek ve dikkat çekmek amacıyla zaman zaman kayan görsellerden oluşan, zaman zamanda açılış esnasında açılan kutucuklar şeklinde karşılaşılan görsellerdir. Hareketli ya da durağan tasarımlara sahip olan bu görseller genelde bilgi vermek ya da içerikteki herhangi bir öğeyi öne çıkarmak için kullanılırlar.
Yukarıdaki paragraf aşağıdaki şıklarda bulunan terimlerden hangi ikisini tanımlar?

A) Scroll ve Cast
B) Scroll ve Banner
C) Cast ve Slider
D) Banner ve Slider
E) Cast ve Credits

Cevap : D) Banner ve Slider

3- Aşağıdaki şıklardan hangisi hareketli grafiklerin kullanım alanı olarak düşünülemez?

A) Sinema jenerikleri
B) Web siteleri bannerları
C) Süper market reyonlarında bulunan ürün kutusu tasarımları
D) Telefon uygulamalarında kullanılan hareketli görseller
E) Televizyonlardaki spor haberleri jenerikleri

Cevap : C) Süper market reyonlarında bulunan ürün kutusu tasarımları

4- Aşağıdakilerden hangisi hareketli grafik uygulamalarının görülebileceği platformlardan değildir?

A) Müzelerdeki etkileşimli uygulamalar
B) Telefon Uygulamaları
C) Sinema jenerikleri
D) Word ve Exel uygulamaları
E) Alışveriş merkezlerindeki Led ekranlar

Cevap : D) Word ve Exel uygulamaları

5- “Yeni medya” ya da “Yeni medya sanatı” kavramı kısaca nedir?

A) İkinci Dünya Savaşı sonrasında ortaya çıkan yenilikçi yaklaşımların genel adıdır.
B) Bilgisayar grafikleri, bilgisayar animasyonları, sanal sanat, internet sanatı, interaktif sanat, programlanabilir hareketli grafikler ve benzer içerikleri kapsayan bir sanat yaklaşımı olarak açıklanabilir.
C) Sinema da sesin kullanılabilir olması ve sessiz sinemanın bitişi ile ortaya çıkan bir terimdir. Klasik anlamda kabul edilen sinemanın yeni halini temsil eder.
D) Dada akımı ile üretilen video tabanlı uygulamaların yaygınlaşması sebebiyle ortaya çıkmış bir kavramdır. Sanatta video kullanımını ifade eder.
E) Televizyonun yaygın kullanımı sonucu ortaya çıkmıştır. Bu durum klasik sinemanın şekil değiştirim TV ile her evde izlenebilir olması ile ilişkilendirilebilir.

Cevap : B) Bilgisayar grafikleri, bilgisayar animasyonları, sanal sanat, internet sanatı, interaktif sanat, programlanabilir hareketli grafikler ve benzer içerikleri kapsayan bir sanat yaklaşımı olarak açıklanabilir.

6- Sinema jeneriklerinin konumlandırılması ile ilgili sınıflandırmalar aşağıdaki şıklardan hangisi yanlıştır?

A) Filmin Başlangıcında Gösterilen
B) Filmin Ortasında Gösterilen
C) Filmin Başlangıcında ve Sonunda Gösterilen
D) Filmin Sonuna Gösterilen
E) Filmden yayına girmeden önce TV ve İnternet ortamlarında gösterilen

Cevap : E) Filmden yayına girmeden önce TV ve İnternet ortamlarında gösterilen

7- Özellikle Flash programının kullanıldığı dönemlerde web siteleri ziyaret edilirken oldukça sık rastlanan bu uygulamalar, günümüz multimedya tasarım unsurlarında ya da ürün pazarlaması yapan web sitelerinde de oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır. Uygulama ya da web sitesinin içeriği yüklenirken karşılaşılabileceği gibi, açılış esnasında vurgulanmak istenen herhangi bir duyuru ya da görseli öne çıkarmak amacıyla kullanılırlar.
Yukarıdaki paragrafta açıklanan uygulamalar hangi başlık altında toplanabilir?

A) Açılış ve yüklenme animasyonları
B) Banner ve Slider animasyonları
C) Web reklamları
D) Atlanabilir yayın içi reklamlar
E) TV Kurumsal Jenerikleri

Cevap : A) Açılış ve yüklenme animasyonları

8- Kurumsal TV jenerikleri ile ilgili olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?

A) Dünyadaki ilk logo canlandırması BBC kanalına ait Abram Games imzalı uygulama kabul edilir.
B) Kaynaklarda TV ident, strings ya da network ID olarakta adlandırılan kurumsal jenerikler televizyon kanallarının imajını yansıtan en önemli TV grafikleridir.
C) Bu öğeler kanalın ekrandaki kurumsal kimliğini temsil ederek hem TV akışındaki hareketli grafiklerle hem de kurumun masaüstü yayın unsurlarıyla ilişkilendirilebilir.
D) Bu alandaki ilk örnekler MTV kanalında kullanılmıştır.
E) Bu görseller genellikle programlar arasında oluşan boşlukları doldurmak amaçlı kullanılmakla birlikte, genellikle kanal logosunun baskın öge olarak kullanıldığı kurgulanmış hareketli TV grafikleridir.

Cevap : D) Bu alandaki ilk örnekler MTV kanalında kullanılmıştır.

9- Bir filmin ismini barındıran ve genelde belirli bir yazı biçimi ile projenin tümünü kapsayan grafik aşağıdakilerden hangisidir?

A) Intertitle Card / Diyalog Kartları
B) Subtitle / Altyazılar
C) Lower Thirds / Alt Başlık Kartları
D) Scrolling Titles / Kayan Başlık kartları
E) Main Title Card / Ana Başlık Kartı

Cevap : E) Main Title Card / Ana Başlık Kartı

10- Grafik tasarımları ve sinema jenerikleri alanında ürettiği özgün tasarımlarla tanınan, kinetik tipografi alanında ilk jenerik çalışmalarını üreten ünlü yönetmen ve tasarımcı kimdir?

A) Mauce Binder
B) Saul Bass
C) Sergio Leone
D) Dan Perri
E) George Lucas

Cevap : B) Saul Bass

11- Aşağıdaki tanımlardan hangisi “Animasyon” kelimesini doğru bir biçimde açıklar?

A) Animasyonun ilk örnekleri 17. yüzyıl ortalarında üretilmeye başlanmıştır.
B) Animasyon tiyatro kökenli bir sanat dalı olduğundan otel ve tatil köylerindeki akşam eğlencelerinde animatörler çalışmaktadırlar.
C) Bir hareketli çalışmanın animasyon olarak kabul edilmesi için kâğıt üzerinde üretilmesi gerekmektedir.
D) Animasyon alanı, haraketli grafik tasarımının bir alt kolu olarak düşünülebilir.
E) Latince anima yani “nefes, ruh, can” sözcüğünden türeyen terim klasik bir sanat ve anlatım türü olarak yüzyılı aşkın bir süredir kullanılmaktadır.

Cevap : E) Latince anima yani “nefes, ruh, can” sözcüğünden türeyen terim klasik bir sanat ve anlatım türü olarak yüzyılı aşkın bir süredir kullanılmaktadır.

12- Aşağıda bulunan ifadelerden hangisi Hareketli Grafikleri tanımlamaz?

A) Hareketli grafik kavramı ile ilgili ilk örneklere 18.yüzyılda rastlanmaktadır.
B) Çeşitli amaçlarla üretilmiş durağan grafik tasarım unsurlarının animasyon teknikleri ile hareketlenmesi hareketli grafikleri oluşturur.
C) Ses çoğu zaman ses kullanılan önemli bir öğedir.
D) İçeriğinde kurgulanmış çeşitli mesajların yazılar, resimler, çeşitli tekniklerle kullanımı ile bir sanat ve iletişim biçimi olarak karşımıza çıkmaktadır.
E) Hareketli grafikler, animasyon alanı içerisinde bir alt dal olarak düşünülebilir.

Cevap : A) Hareketli grafik kavramı ile ilgili ilk örneklere 18.yüzyılda rastlanmaktadır.

13- “Her karenin el ile tek tek çizilerek üretildiği ilk animasyonları kapsayan türdür. Öncesinde stop-motion tekniğine benzer çeşitli animasyon denemeleri olsa klasik anlamda animasyon kavramının temel örneklerini tanımlar. “
Yukarıda verilen paragraf animasyon türlerinden hangisini açıklamaktadır?

A) 3 Boyutlu animasyon
B) Temel animasyon
C) Stop Motion animasyon
D) Sinema jenerikleri
E) Hareketli grafik animasyonları

Cevap : B) Temel animasyon

14- “Cel Animasyon” hakkında yapılan açıklamalardan hangisi yanlıştır?

A) Klasik anlamda kare kare kağıtlara çizilen animasyon türüdür.
B) Klasik bir yöntem olarak kabul edildiğinden geleneksel bir yöntem olarak görülür.
C) Üretiminde çizilen eskizlerin, rapido kalemleri aracılığıyla asetatlara aktarımı ve boyanarak fotoğraflanmaya hazırlanması gibi aşamalar vardır.
D) Disney stüdyolarında üretilen ilk uzun metrajlı animasyon filmleri bu şekilde üretilmiştir.
E) Bilgisayar teknolojisinden sonra keşfedilen bu yöntem uzun yıllar boyu kullanılan en klasik yöntemdir.

Cevap : E) Bilgisayar teknolojisinden sonra keşfedilen bu yöntem uzun yıllar boyu kullanılan en klasik yöntemdir.

15- Aşağıdakilerden hangisi animasyon üretiminde “ön prodüksyon” aşamasını tanımlar?

A) Ses ve efektlerin eklendiği aşama ve eylemleri kapsar.
B) Karakterler asetatlara çizilerek fotoğraflanır.
C) Animasyon üretiminin son aşamasındaki eylemleri kapsar
D) Renklendirme işlemi bu aşamada gerçekleştirilir.
E) Senaryo üretimi bu aşamada gerçekleştirilir.

Cevap : E) Senaryo üretimi bu aşamada gerçekleştirilir.

16- Hareketli grafik ve animasyon alanlarını ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğru bir açıklamadır?

A) Hareketli grafikler animasyonun bir alt dalı olarak kabul edilebilir.
B) Hareketli grafik videoları hikâyeyi geliştiren özel karakterlere sahiptir.
C) Animasyon genellikle ekrandaki şekil, metin ve görüntüleri kullanarak belirli bir bilgiyi iletmeye odakladır.
D) Markalar, ürünleri ile ilgili bilgiler verirken klasik animasyon yöntemlerini tercih ederler.
E) Animasyonda senaryo yazımına ihtiyaç duyulmazken, hareketli grafiklerde bu durum olmazsa olmaz bir gereksinimdir.

Cevap : A) Hareketli grafikler animasyonun bir alt dalı olarak kabul edilebilir.

17- Duraklı çekim olarakta bilinen animasyon türü hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A) Hareket, arka arkaya fotoğraflanan cisimlerin hareketi ile yakalanır.
B) 3D yazılımları kullanılamadan elde etmek mümkün değildir.
C) Kamera ya da fotoğraf makinasını ile fotoğraflanan objelerin hareketkendirilmesi söz konudur.
D) Genel ve yaygın bir biçimde tüm Dünya’ da “stop motion” animasyon olarak bilinir.
E) Meket, çamur ya da farklı figüratif modeller kullanılarak oluşturulur.

Cevap : B) 3D yazılımları kullanılamadan elde etmek mümkün değildir.

18- Aşağıdaki kavramlardan hareketli grafiklerin kullanım alanları arasında sayılabilir?

A) TRT Çocuk kuşağındaki animasyonlar
B) Ürün tasarımlarında kullanılan müziklerin seçilmesi
C) Sayfalardan oluşan menü tasarımları
D) Hareket eden bir arabanın grafik tabletlerle çizilen gerçekçi bir resmi
E) Televizyon ekranlarında gördüğümüz dinamik ve hareketli kanal logoları

Cevap : E) Televizyon ekranlarında gördüğümüz dinamik ve hareketli kanal logoları

19- “Hareketli grafikler ve animasyon arasındaki en önemli ayrım 2D veya 3D kavramları üzerinden değerlendirilebilir. Animasyonların 2D ya da 3D olarak üretimi mecranın genelini kapsar bir durumken, hareketli grafikler çoğunlukla iki boyutlu görüntüler için kullanılmaktadır. Bu önemli bir ayrımdır ve “Animasyon” teriminin yerine “Hareketli Grafik” teriminin kullanımındaki grafik kelimesini karşılar”
Yukarıdaki ifade okunduğunda aşağıdaki maddelerden hangisine ulaşılamaz?

A) Animasyonlar 2 boyutlu ve 3 boyutlu olarak üretilebilir.
B) Hareketli grafik” isimlendirmesi içinde bulunan “grafik” ifadesi, hareketli grafiklerin ve grafik tasarım alanını temsil etmektedir.
C) Hareketli grafikler sadece iki boyutlu üretilen hareketli tasarımlardır.
D) Animasyon hareketli grafiklerden daha karmaşık, zor ve zaman alan bir alandır.
E) 3D olarak hareketli grafik tasarımı oluşturulamaz.

Cevap : C) Hareketli grafikler sadece iki boyutlu üretilen hareketli tasarımlardır.

20- “VFX” tanımının Türkçe karşılığı aşağıdaki maddelerden hangisinde doğru verilmiştir?

A) Animasyon türü olarak hareketli grafiklerin diğer animasyon türleri ile birleştirilmesi.
B) Grafik ve animasyon programlarında yapılan işlemler sonrası gerçekleştirilen render işlemi
C) Durağan objelerin hareketlendirilmesi ile ilgili çalımalar
D) 2 ve 3 boyutlu modellemelerin tümü
E) Bilgisayar destekli üretilen görsel efektlerin tümü.

Cevap : E) Bilgisayar destekli üretilen görsel efektlerin tümü.

Hareketli Grafik Tasarım

Hareketli Grafik Tasarım Vize Deneme Sınavı-2

Auzef Grafik Tasarımı Auzef Grafik Tasarımı TELEGRAM

Hareketli Grafik Tasarım Vize Deneme Sınavı-2

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!