1. 380-700 nanometre aralığı neyi ifade etmektedir?
A) İnsan gözünün görebildiği ışığın dalga boyudur.
B) İnsanın duyabildiği sesin dalga boyudur.
C) Renklerin kaybolarak siyaha dönüştüğü dalga boyudur.
D) İnsanın göremediği işığın dalga boyudur.
E) Renklerin birleşerek beyaza dönüştüğü dalga boyudur.
Cevap : A) İnsan gözünün görebildiği ışığın dalga boyudur.
2. Matbaa makineleri ve yazıcılar gibi mürekkep ve boya kullanarak renk üreten cihazların kullandığı modeldir. Çıkarmalı bir renk modelidir. Monitörlerin aksine, yazıcılar farklı kombinasyonlarda bir renk spektrumu oluşturmak için çıkarmalı modeldeki ana mürekkep/pigment renklerini kullanmaktadırlar. Genellikle baskıda kullanılan bu renk modelinde, mürekkep ya da pigmentler beyaz yüzeye uygulanarak renklerin parlaklığı elde edilmektedir.
Yukarıdaki paragrafta tanımı verilen renk modeli aşağıdakilerden hangisidir?
A) CMYK renk modeli
B) RGB renk modeli
C) CIEXYZ renk modeli
D) CIELAB renk modeli
E) HSV ve HSL renk modelleri
Cevap : A) CMYK renk modeli
3. Zigzag çizgiler insanda psikolojik olarak aşağıdaki hangi hisleri uyandırır?
A) Heyecan ve Yoğunluk
B) Hareketli ve Umutsuz
C) Pasif ve Durağanlık
D) Umutlu ve Neşeli
E) Heyacanlı ve Tutkulu
Cevap : A) Heyecan ve Yoğunluk
4. Singh’in “Impact of color on marketing” den atfen yaptığı bir araştırma sonucuna göre; insanlar, ürün tercihi esnasında ilk defa etkileşimde bulundukları ürünlerle ilgili değerlendirmelerini nasıl yapmaktadırlar?
A) İlk 30 saniye içinde ve renklere dayalı olarak yapmaktadırlar.
B) İlk 60 saniye içinde ve biçime dayalı olarak yapmaktadırlar.
C) İlk 90 saniye içinde ve renklere dayalı olarak yapmaktadırlar.
D) İlk 90 saniye içinde ve biçime dayalı olarak yapmaktadırlar.
E) İlk 50 saniye içinde ve renklere dayalı olarak yapmaktadırlar.
Cevap : C) İlk 90 saniye içinde ve renklere dayalı olarak yapmaktadırlar.
5. Aşağıda verilen görüşlerden hangisi Aristotales’e aittir?
A) Sanat; su, hava, toprak ve ateş gibi temel öğedir.
B) Tasarım; su, hava, toprak ve ateş gibi temel öğedir.
C) Renkler; su, hava, toprak ve ateş gibi temel öğedir.
D) Huzur; su, hava, toprak ve ateş gibi temel öğedir.
E) Müzik; su, hava, toprak ve ateş gibi temel öğedir
Cevap : C) Renkler; su, hava, toprak ve ateş gibi temel öğedir.
6. Aşağıdaki seçeneklerden hangisi Temel Tasarım Eğitiminin insanlarda ortaya çıkardığı potansiyellerden değildir?
A) Duyu
B) Sezgi
C) Merhamet
D) Buluş
E) Düş
Cevap : C) Merhamet
7. Temel Tasarım Eğitimi insanların görsel sorunları çözümleyebilmesi için …..ve …..düşünmede yardımcı olur.
Yukarıda nokta ile belirtilen boşluklar sırasıyla aşağıdaki ifadelerden hangisi ile tamamlanırsa doğru olur?
A) nesnel ve objektif
B) somut ve mantıklı
C) soyut ve kavramsal
D) tepkisel ve soyut
E) duyusal ve toplumsal
Cevap : C) soyut ve kavramsal
8. HSB renk modeli, rengin insan tarafından algılanışına dayanmaktadır ve rengin üç temel özelliğini yansıtırken, doygunluk’u “saturation”, değer’i “lightness/Brightness” ve renk ton’unu “……”, vermektedir.
Yukarıdaki cümlede noktalı yere gelecek kelime aşağıdakilerden hangisidir?
A) Intensity
B) Valör
C) Heu
D) Croma
E) Hue
Cevap : E) Hue
9. Aşağıdaki seçeneklerden hangisi Gestalt kuramcıların daha çok ilgilendikleri arasında değildir?
A) Görsel algılamada zekanın etkileri
B) Görsel algılamada psikolojik nedenleri
C) Görsel algılamada nelerin etki ettiği
D) Görsel algılama dışarıdan gelen etkileri
E) Görsel algılamanın nasıl gerçekleştiği
Cevap : A) Görsel algılamada zekanın etkileri
10. Wucius Wong’a göre nokta ile birlikte diğer kavramsal elemanlar aşağıdakilerden hangileridir?
A) Düzlem, Oran, Vurgu
B) Çizgi, Renk, Ritim
C) Renk, Denge, Doku
D) Hacim, Doku, Boşluk
E) Çizgi, Düzlem, Hacim
Cevap : E) Çizgi, Düzlem, Hacim
11. “Bütün, kendini oluşturan parçaların toplamından farklı ve büyüktür.” yargısı kimlere aittir?
A) Fizikçi teorisyenlere aittir.
B) Sosyal bilimci teorisyenlere aittir.
C) Renk teorisyenlerine aittir.
D) Gestalt psikologlarına aittir.
E) Görsel sanat uzmanlarına aittir.
Cevap : D) Gestalt psikologlarına aittir.
12. Noktacılık akımını oluşturan ilk sanatçılar, daha önce aşağıdaki hangi sanat akımı içinde çalışma yapmaktaydılar?
A) Dada
B) Gerçeküstü
C) Rönesans
D) Pop Sanatı
E) İzlenimcilik
Cevap : E) İzlenimcilik
13. Aşağıdaki seçeneklerden hangisi Bauhaus okulunun ilk yıllarında, öğrencilerin yapmış olduğu ödevlerde görülen bir eğitim anlayışı değildir?
A) Gözleme dayalı etütler
B) Duyu odaklı çalışmalar
C) Doğal obje kaynaklı çalışmalar
D) Hafızadan etütler
E) Doku çalışmaları
Cevap : B) Duyu odaklı çalışmalar
14. Yatay olarak uygulanan çizgiler genellikle ne tür duygular uyandırır?
A) Sevinç ve mutluluk
B) Uzaklık ve yakınlık
C) Heyacan ve mutluluk
D) Vurgu ve yön
E) Aşağı ve yukarı
Cevap : D) Vurgu ve yön
15. Aşağıdaki seçeneklerden hangisi Temel Tasarım Eğitiminin ilgili olduğu alanlardır?
A) Tepki ve Hareket
B) Algı ve Yaratıcılık
C) Zekâ ve Mizah
D) Duyu ve Konuşma
E) Görme ve Konuşma
Cevap : B) Algı ve Yaratıcılık
16. Gözdeki ışık algılayan (fotoreseptör) çubuk hücrelerin düşük ışık düzeyi görmesi “skotopik görme”; koni/mızrakçık hücrelerinin yüksek ışık düzeyinde aktif olması “fotopik görme”dir.
Her ikisinin beraber çalışması hangi görme türü olarak adlandırılmaktadır?
A) Ampirik görme
B) Miyobik
C) Fotokopik
D) Statik
E) Mezopik görme
Cevap : E) Mezopik görme
17. İnsanların renk duyarlılıkları ve tercihlerinde, rengi algılama biçimlerinde, değişiklik yapabilen ögeler aşağıdakilerden hangisidir?
A) Psikoloji, dini inançları ve çalışma şartları.
B) Psikoloji, sosyo-kültürel ortamlar ve eğitim durumları.
C) Gelir durumları ve dini inanışları.
D) Çalışma şartları ve çevredekilerin eğitim durumları.
E) Eğitim durumları ve gelir durumları.
Cevap : B) Psikoloji, sosyo-kültürel ortamlar ve eğitim durumları.
18. Diyagonal (Çapraz) çizgiler huzursuz ve kontrolsüz bir enerji oluştururlarken, aynı zamanda…….hissi uyandırırlar.
Yukarıda nokta ile belirtilen boşluk aşağıdaki ifadelerden hangisi ile tamamlanırsa doğru olur?
A) Durgunluk ve pasiflik
B) Hareket ve yön
C) Canlılık ve mutluluk
D) Sabırsızlık ve umutsuzluk
E) Uzaklık ve yakınlık
Cevap : B) Hareket ve yön
19. Markalaşma kavramı nasıl gelişmiştir?
A) Markalaşma kavramı, tüketim hızına göre gelişmiştir.
B) Markalaşma kavramı, alıcıların ekonomik tercihlerine göre gelişmiştir.
C) Markalaşma kavramı, satış sözleşmelerinin kullanılmasıyla gelişmiştir.
D) Markalaşma kavramı; tüketimin artmasıyla, pazardaki satıcıların tüketicinin önüne çok sayıda uyarıcının çıkmasıyla beraber tüketicinin tanıdık imgelere yöneldiğini fark etmesiyle gelişmiştir.
E) Markalaşma kavramı, nitelikli ürünlerin satıcıda bıraktığı etkiye göre gelişmiştir.
Cevap : D) Markalaşma kavramı; tüketimin artmasıyla, pazardaki satıcıların tüketicinin önüne çok sayıda uyarıcının çıkmasıyla beraber tüketicinin tanıdık imgelere yöneldiğini fark etmesiyle gelişmiştir.
20. Renkte “Doygunluk” (saturation/intensity), kavramını açıklayan bilgi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Rengin 380 ile 700 nanometre arasında görülebilmesidir.
B) Rengin nasıl oluştuğunu ve etkileşime girdiğini açıklayan bir kavramdır.
C) Yayılan ışığın filtrelenerek renk üzerine verilmesidir.
D) Rengin maksimum kromada oluşu ve tam olarak ifade edilebilme halidir.
E) Rengin yaklaşık olarak ifade edilebilme halidir.
Cevap : D) Rengin maksimum kromada oluşu ve tam olarak ifade edilebilme halidir.
|