Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -7
Auzef Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -7
#1. Açık/Kapalı Prensibinde bulunan Kapalı ilkesi neyi ifade etmektedir?
Cevap : a) Bir sınıfın sahip olduğu özelliklerin değişime kapalı olmasıdır
#2. Benzer türdeki nesnelerin parça-bütün ilişkisi içinde bir ağaç yapısı ile oluşturmaya ve tek bir arayüzden ulaşılmasına olanak sağlayan tasarım deseni hangisidir?
Cevap : e) Bileşik
#3. C# Programlama Dilinde Hata Yakalama (Exception) ile ilgili verilenlerden hangisi doğrudur?
Cevap : d) Çalışma zamanında oluşur.
#4. I – Opsiyonel parametreler için varsayılan bir değer olmalıdır. II – Opsiyonel parametreler için varsayılan değere ihtiyaç yoktur. III – Opsiyonel parametreler, zorunlu parametrelerle birlikte kullanılamazlar. C# programlama dilinde opsionel metot parametreleri ile ilgili verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap : a) Yalnız I
#5. Aşağıda verilen metot tanımlarından hangisi yanlıştır?
Cevap : d) int topla(a, double b)
#6. Çok sayıda benzer nesnelere sahip olduğumuz durumlarda, nesnelerin bellek kullanımını azaltmak için başvurduğumuz tasarım deseni hangisidir?
Cevap : d) Sinek Sıklet
#7. I- Vekil (Proxy) II- Adaptör (Adapter) III- Tekil (Singleton) Verilenlerden hangisi ya da hangileri Yapısal Tasarım Desenidir?
Cevap : c) I ve II
#8. protected erişim denetleyicisine sahip bir üye için aşağıdaki ifadelerde hangisi doğrudur?
Cevap : c) Bu erişim denetleyicisine sahip tür ve üyeler aynı sınıf veya türetilmiş sınıf içerisinden erişilebilirler.
#9. I – Kalıtım yolu ile türetilen sınıflarda yapıcı tanımlanamaz. II – Yıkıcılar (destructor) parametre alabilirler. III – Yıkıcılar (destructor) bir sonuç dönderirler. C# programlama dilinde yıkıcılar (destructor) ile ilgili verilen ifadelerden hangisi veya hangileri yanlıştır?
Cevap : e) I,II,III
#10. I – Metotlar parametre almazlar. II – Metotların dönüş türü void olabilir. III – Metotların parametreleri mutlaka zorunlu olmalıdır. C# programlama dilinde metot imzası ile ile ilgili yukarda verilenlerden hangisi doğrudur?
Cevap : b) Yalnız II
#11. C# Programlama Dilinde try – catch -finally bloğunun en doğru kullanımını belirten seçenek aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : d) finally bloğu hata olsun yada olmasın her durumda çalışır.
#12. int f(int n) { if(n ==0 || n == 1) return 1; return n * f(n-1); } Yukardaki verilen fonksiyon çalıştırıldığında f(4) için çağrıldığında dönderdiği nihai değer kaç olur?
Cevap : d) 24
#13. int islemYap(ref int a) { a+= 1; return a; } …. int b = 10; islemYap(ref b); Yukardaki verilen fonksiyon çalıştırıldığında b değeri kaç olur?
Cevap : c) 11
#14. Aşağıda verilenden hangisi Nesneye Yönelik Programlamanın kavramlarından biri değildir?
Cevap : e) Zor Kod Geliştirme
#15. Nesneye Yönelik Programlama ile Fonksiyonel Programlama arasındaki fark aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap : e) Nesneye Yönelik Programlamada nesler kendilerini ilgilendiren verileri barındırırlar.
#16. Yukardaki kod çalıştığında ekrana hangi çıktı yazar?
Cevap : c) Merhaba, Ne Haber
#17. Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi yapısal tasarım deseni grubuna dâhil değildir?
Cevap : c) Tekil
#18. Aşağıda verilenler Tasarım Desenlerinden hangisi yapısal tasarım deseni grubuna dâhil değildir?
Cevap : c) Fabrika
#19. C# Programlama Dilinde System.Exception sınıfı içinde bulunan StackTrace hangi bilgiyi barındırır?
Cevap : e) Hata ile ilgili yığın içerisindeki metot çağrılarını barındırır
#20. I – try bloğunun içine tekrar try bloğu yazılamaz. II – finally bloğunu yazmak zorunlu değildir. III – Bir fonksiyonun içinde sadece bir try bloğu yazılabilir. C# programlama dilinde hata ayıklama ile ilgili yukarda verilenlerden hangisi doğrudur?
Cevap : b) Yalnız II
#21. C# programlama dili için aşağıdaki verilenlerden hangisi doğrudur?
Cevap : c) Abstract olarak tanımlanan sınıflardan nesne üretilemez.
SONUÇ
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -7
Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -7
HD Quiz powered by harmonic design
Auzef Nesneye Yönelik Programlama Final Deneme Sınavı -7
Nesneye Yönelik Programlama Ünite -14 Davranışsal (behavıoral) Tasarım Desenleri
Auzef Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans |