Klasik Türk Düşüncesi Final Deneme-2
Klasik Türk Düşüncesi Final Deneme-2
#1. İbnul Arabi’ye göre insanın ulaştığı en üstün nitelik aşağıdakilerden hangisidir?
#2. İlim öğrenme ve öğretmedeki amaç nedir?
#3. İlim anlayışlarında felsefinin yerini aşağıdakilerden hangisi açıklamaktadır?
#4. Nefse Allah’ın emirlerini bildiren ve ona karşı kulluk yaptıran, nefse doğru yolu gösteren ve şeytanın yağmasından kurtaran ilim aşağıdakilerden hangisidir?
#5. Ezberlemeyi ilim yapmanın temel yöntem unsurlarından bir yapmanın nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
#6. “Dokuz felek yaratılmamış, insanlar ve melekler daha vücut bulmamışken biz Hakk’ın varlığı ile vardık ve o sevgili ile dost idik. Ayrılık, uzaklık, ölüm ve hastalık da yoktu. Halimiz birlik ve beraberlikti” düşünceleri aşağıdaki düşünürlerden hangisine aittir?
#7. “Alem büyük insan, insan küçük alem olduğundan, insan alemin mizanı kabul edilir” düşüncesi kime aittir?
#8. Aşık Paşa, hürdük, muhtaç değildik, gam ve tasadan uzak neşe içinde idik, küfür, nifak, şüphe bulunmazdı, ifadelerini insanın hangi dönemi için kullanmaktadır?
#9. Osmanlı düşünürleri ilim anlayışına neden eleştirel yaklaşmamışlardır?
#10. Bilginin inanç sistemine göre tanımlanması ne türden sorunlar ortaya çıkarmaktadır?
#11. Sözlerin yazılı olduğu yer olarak aşağıdakilerden hangisi kabul edilir?
#12. Aşık Paşa’nın, “akıllı insan, efendinin emirlerini yerine getirendir” cümlesinde efendi olarak kimi kast etmektedir?
#13. Osmanlılarda siyasetin ilim anlayışındaki yeri nedir?
#14. Aşağıdaki tanımlardan hangisi ilimlerle bilimleri birbirlerine yaklaştırmaktadır?
#15. Kendi ilmini bilen, kendini tanıyan, mutlaka Tanrı’ya kendinden yol açmaktadır düşüncesine uygun nitelik aşağıdakilerden hangisidir?
#16. Aşık Paşa’ya göre Tanrı ile insan arasına perde ne zaman çekilmiştir?
#17. İlimlerin sınıflandırılması neye göre yapılmıştır?
#18. İbnu’l-Arabi’ye göre insan hem bedeni hem de manevi yanıyla, Tanrı karşısında neyi temsil etmektedir?
#19. İlim hiyerarşisinde varlık hakkındaki bilgilerin yeri neresidir?
#20. Bilmek nasıl bir eylem türüdür?
SONUÇ
HD Quiz powered by harmonic design
LOLONOLO
1. İbnu’l-Arabi’ye göre insan hem bedeni hem de manevi yanıyla, Tanrı karşısında neyi temsil etmektedir?A. Evreni Cevap : A. Evreni |
2. “Alem büyük insan, insan küçük alem olduğundan, insan alemin mizanı kabul edilir” düşüncesi kime aittir?A. Mevlana’ya Cevap : B. İbnü’l-Arabi’ye |
3. “Dokuz felek yaratılmamış, insanlar ve melekler daha vücut bulmamışken biz Hakk’ın varlığı ile vardık ve o sevgili ile dost idik. Ayrılık, uzaklık, ölüm ve hastalık da yoktu. Halimiz birlik ve beraberlikti” düşünceleri aşağıdaki düşünürlerden hangisine aittir?A. Ahmet Yesevi Cevap : C. Aşık Paşa |
4. Aşık Paşa’nın, “akıllı insan, efendinin emirlerini yerine getirendir” cümlesinde efendi olarak kimi kast etmektedir?A. İnsanı Cevap : D. Tanrı’yı |
5. Aşık Paşa’ya göre Tanrı ile insan arasına perde ne zaman çekilmiştir?A. Tanrı’nın zihninde insan oluştuğunda Cevap : E. İnsan bedenlendiğinde |
6. Aşık Paşa, hürdük, muhtaç değildik, gam ve tasadan uzak neşe içinde idik, küfür, nifak, şüphe bulunmazdı, ifadelerini insanın hangi dönemi için kullanmaktadır?A. Kökendeki (ezelde) hayat için Cevap : A. Kökendeki (ezelde) hayat için |
7. Kendi ilmini bilen, kendini tanıyan, mutlaka Tanrı’ya kendinden yol açmaktadır düşüncesine uygun nitelik aşağıdakilerden hangisidir?A. Müderris Cevap : B. Alim |
8. Sözlerin yazılı olduğu yer olarak aşağıdakilerden hangisi kabul edilir?A. Kalp Cevap : C. Gönül |
9. Nefse Allah’ın emirlerini bildiren ve ona karşı kulluk yaptıran, nefse doğru yolu gösteren ve şeytanın yağmasından kurtaran ilim aşağıdakilerden hangisidir?A. Fıkıh Cevap : D. Zahir ilmi |
10. İbnul Arabi’ye göre insanın ulaştığı en üstün nitelik aşağıdakilerden hangisidir?A. Şeyh olmak Cevap : E. İnsan-ı kamil |
11. İlim öğrenme ve öğretmedeki amaç nedir?A. Allah’ı tanımak Cevap : A. Allah’ı tanımak |
12. Ezberlemeyi ilim yapmanın temel yöntem unsurlarından bir yapmanın nedeni aşağıdakilerden hangisidir?A. Bütün bilgilerin hafızada bulundurulması düşünmeyi kolaylaştırmaktadır Cevap : B. Kitapların kaybolmasının yarattığı korku |
13. Bilginin inanç sistemine göre tanımlanması ne türden sorunlar ortaya çıkarmaktadır?A. Kişiler dünyayla ilgilerini artırmaktadır Cevap : E. Din dışı alanların yapılarını anlamak ihmal edilmektedir |
14. Osmanlı düşünürleri ilim anlayışına neden eleştirel yaklaşmamışlardır?A. Modern bilim anlayışını bilmediklerin karşılaştırma yapamamışlardır Cevap : A. Modern bilim anlayışını bilmediklerin karşılaştırma yapamamışlardır |
15. İlimlerin sınıflandırılması neye göre yapılmıştır?A. İnançla ilgilerine göre Cevap : B. İlimleri yerleştirdikleri değer hiyerarşisine göre |
16. İlim hiyerarşisinde varlık hakkındaki bilgilerin yeri neresidir?A. İlahiyat Cevap : C. Felsefe |
17. İlim anlayışlarında felsefinin yerini aşağıdakilerden hangisi açıklamaktadır?A. Felsefe yasaklandığından hiç etkisi yoktur Cevap : D. Tartışmalar ve temellendirmeler felsefenin önemli bir yer tuttuğunu göstermektedir |
18. Osmanlılarda siyasetin ilim anlayışındaki yeri nedir?A. İlimlerle hiç ilgilenmemiştir Cevap : E. Medreselerdeki tayinler dışında ilimler siyaset gündemine girmemişlerdir |
19. Aşağıdaki tanımlardan hangisi ilimlerle bilimleri birbirlerine yaklaştırmaktadır?A. Her ikisi de araştırma alanları hakkında derlenen bilgilerin sistemleştirilmesidir Cevap : A. Her ikisi de araştırma alanları hakkında derlenen bilgilerin sistemleştirilmesidir |
20. Bilmek nasıl bir eylem türüdür?A. Zihinsel Cevap : A. Zihinsel |
Klasik Türk Düşüncesi Final Deneme-2