auzefÇocuk GelişimiÇocuk ve Müzik

Çocuk ve Müzik Final Deneme Sınavı 10

Çocuk ve Müzik Final Deneme Sınavı 10

#1. Aşağıdakilerden hangisi “monofoni” teriminin karşılığıdır?

#2. Aşağıdakilerden hangisi “bölümlü” bir müzik formu değildir?

#3. ABCD... şeklinde bölümleri olan bir şarkı formu aşağıdakilerden hangisidir?

#4. Aşağıdakilerden hangisinde "onaltılık nota" vuruşu doğru verilmiştir?

#5. Aşağıdakilerden hangisinde müziğin bilişsel işlevlerinin beyindeki müzik dinlerken veya müzik aleti çalarken harekete geçen alanıdır?


#6. Aşağıdakilerden hangisi klasik müzik dinleyen çocukların daha yetenekli olduğunu iddia eden bir kuramdır?

#7. Aşağıdakilerden hangisi çocukların müziksel etkinliğine eşlik eden düşünme süreçlerinden biri değildir?

NOT: “Dikkati odaklama, algılama, hatırlama, karşılaştırma, soyut düşünme, analiz etme ve genelleme”yi kapsayan düşünme (bilişsel) süreçleri müziksel etkinliğe eşlik eder.

#8. İnsanların müzikle bilinçlice kuramsal ve uygulama ilişkisi aşağıdaki hangi kültürle başlamıştır?

#9. Bir akoru oluşturan seslerin kalından inceye veya inceden kalına doğru bir sırayla seslendirilmesi aşağıdakilerden hangisidir?

NOT: Kırık akorun İtalyanca “arpej” (arpeggiare/arpeggio) denilen bir çeşidi vardır. Arpej, bir akoru oluşturan seslerin kalından inceye veya inceden kalına doğru bir sırayla seslendirilmesidir.

 

Lolonolo.com

#10. Her bir Zaman İşareti’ndeki vuruşların kuvvetli ve zayıf olma sırası ........... olarak ifade edilir. Yukarıdaki boşluğa uygun olan seçeneği işaretleyiniz.

NOT: her bir Zaman İşareti’ndeki vuruşların kuvvetli ve zayıf olma sırası “tartım” (meter) olarak ifade edilir. Buna göre, 2/4’lük bir Zaman İşareti’nde her bir ölçüde toplam iki tane Dörtlük Nota/Sus vuruşunda ilk vuruş kuvvetli, ikinci vuruş ise zayıf vurguludur. Ancak bu durum kimi zaman esere göre tersi de olabilir. Vuruşların tartımı, ritmik kalıpların döngüsünün bir eserdeki devamlılığı ya da gerekliyse değişimini de belirler.


#11. Aşağıdakilerden hangisi insan beyninde "çalgı çalarken dokunsal geri bildirimlerin kontrolü" olarak geçen kısımdır?

NOT: Müziğin beynin alanlarındaki durumu:
*Duyusal korteks: çalgı çalarken dokunsal geri bildirimlerin kontrolü
*İşitme korteksi: seslerin alınması, analizi
*Hipokampus: Müzik belleği
*Görme korteksi: Nota okuma, çalgı
*Serebellum: Çalgı, dans, duygu durumsal hareketler
*Amigdala ve Akümbens: Müzik dinlerken duygu durumsal yanıtlar
*Prefrontal korteks: Davranış, dışavurum, karar verme
*Motor korteks: Hareket, dans, çalgı
*Korpus kallosum: Hemisferler arası iletişim

Lolonolo.com

#12. Teksesli dokuya en yakın doku aşağıdakilerden hangisidir?

D) Heterofoni

#13. Aşağıdakilerden hangisiyle ilişkili şarkılar okul öncesi çocukları güldürür?

#14. Bir müzik formunun en küçük parçası aşağıdakilerden hangisidir?

#15. Antik Yunan felsefe geleneğine dayanan ve ilk İslam filozofu kimdir?

NOT: Antik Yunan felsefe geleneğine dayanan ve ilk İslam filozofu olarak kabul edilen el-Kindî’nin[13] on ayrı risâlesinde Doğu müziği ve çalgılarına dair birçok bilgi yer almıştır. Daha sonraki İslam filozoflarından müziksel olarak öne çıkan el-Fârâbî, kendisinden öncekileri eleştirip çalışmalarını değerlendirerek dört risâleyle kendi çalışmalarını ortaya koymuştur.


#16. “Müzik notalarda değil, aralarındaki sessizlikte”dir diyerek, müziği hem teknik hem de duygusal olarak ifade eden besteci kimdir?

NOT: Klasik Dönem’den diğer besteci Wolfgang Amadeus Mozart “müzik notalarda değil, aralarındaki sessizlikte”dir diyerek, müziği hem teknik hem de duygusal olarak ifade etmiştir. Çünkü “sessizlik” de müzik eserini oluşturan seslerin aralarındaki boşluklarda eserin tamamlayıcı bir unsurudur.

#17. ‘Çoksesli’ olarak ifade edilen müzik dokularına ilişkin teknik aşağıdakilerden hangisidir?

NOT: Teknik özelliklerden “armoni” ise sanat dallarında “uyum” anlamında olmasının yanı sıra, müzikte teknik olarak “armonileme” kurallarını kapsar. Armonileme ise ‘çoksesli’ olarak ifade edilen müzik dokularına ilişkin bir tekniktir.

#18. Bir çalgıya ya da insana piyanoda armoniyle eşlik edilmesi aşağıdaki dokulardan hangisidir?

#19. Aşağıdakilerden hangisi “bileşik” bir müzik formudur?

#20. Aşağıdakilerden hangisi bebeklik döneminde olumlu yansımalarından biri değildir?

NOT: Bebeklerin ellerini sallamaları, zıplamaları, hareket etmeleri, yatışmaları, ninni yoluyla uyumaları, müziğin duygusal ve fiziksel olarak çocuklara olumlu yansımalarının en erken en erken örnekleridir.


TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-

Auzef Çocuk Gelişimi 2022 Final Soruları
Auzef Çocuk Ve Müzik 2022 Final Soruları

LOLONOLO

Auzef Çocuk Gelişimi 2022 Final Soruları
Auzef Çocuk Ve Müzik 2022 Final Soruları

LOLONOLO

Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

Çocuk ve Müzik Final Deneme Sınavı 10

Auzef Çocuk Gelişimi 2022 Final Soruları
Auzef Çocuk Ve Müzik 2022 Final Soruları

LOLONOLO

 

Çocuk ve Müzik Final Deneme Sınavı 10

 

Aşağıdakilerden hangisi çocukların müziği algıladığı ilk süreçtir?

A) Doğum sonrası bebeklik
B) Okul öncesi eğitim
C) Anne karnı
D) İlköğretim dönemi
E) Lise dönemi

Cevap : C) Anne karnı

Aşağıdakilerden hangisi çocukların müzikle ilgili üç yeteneğinden biridir?

A) Sınıflandırıcı müziksel yetenek
B) Gözlemleyici müziksel yetenek
C) Araştırıcı müziksel yetenek
D) Eleştirici müziksel yetenek
E) Yaratıcı müziksel yetenek

Cevap : E) Yaratıcı müziksel yetenek
NOT: Çocukların müzikle ilgili yetenekleri “algılayıcı, seslendirici ve yaratıcı müziksel yetenek” olarak üçe
ayrılabilir.

Aşağıdakilerden hangisi çocukların okul dışı müziksel deneyimlerinde ev içinde maruz kaldıkları müziklerin sebeplerinden biri değildir?

A) Ebeveynler
B) Taşıtlar
C) Kardeşler
D) Oyuncaklar
E) Elektronik aygıtlar

Cevap : B) Taşıtlar

Aşağıdakilerden hangisi çocukların okul dışı müzikalite ifadelerinin oluşmasındaki beş canlı durumdan biri değildir?

A) Yaşayan alan
B) Yaşayan beden
C) Yaşayan zaman
D) Yaşayan dinleme
E) Yaşayan müzikalite

Cevap : D) Yaşayan dinleme

Çocukların okulda akranlarıyla birlikte olan müziksel deneyimlerinden aşağıdakilerden hangisi müzikle ilgili “doğal öğrenme” sağlamaktadır?

A) Duygusal etkileşim
B) Müfredat
C) Gayriresmî çalışmalar
D) Derslerdeki çalışmalar
E) Öğretmenle çalışmalar

Cevap : C) Gayriresmî çalışmalar

Aşağıdakilerden hangisi çocukların müziksel deneyimini ve gelişimini belirleyen faktörlerden biri değildir?

A) Duygu
B) Fırsat
C) Temel biyolojik potansiyel
D) Eğitim
E) Aile

Cevap : A) Duygu
NOT: Çocukların müziksel deneyimini ve gelişimini belirleyen faktörler “temel biyolojik potansiyel, olgunlaşma, deneyim, fırsat, ilgi, eğitim, aile, akranlar ve sosyo-kültürel bağlam” olarak belirlense de onların okul dışı müziksel deneyimlerinde, “aile, akran ve medya” etkisi çoğunlukla etkileşimde oldukları faktörler olarak öne çıkmaktadır.

Çoğu aile, okul dönemi çocukların müzikle ilişkisini öncelikli yapılması gerekenlerden sonrası açısından aşağıdakilerden hangisiyle ilişkilendirmektedir?

A) Öğretmen
B) Ders
C) Okul
D) Eğitim
E) Boş zaman

Cevap : E) Boş zaman

Aşağıdakilerden hangisi çocukların okuldaki müziksel deneyimlerinin çerçevesinde değildir?

A) Öğretmen
B) Müfredat
C) Aile
D) Akran topluluğu
E) Sınıflar

Cevap : C) Aile
NOT: Çocukların okuldaki müziksel deneyimleri, -aslında mekân ve uygulamalar bağlamında yine okulda olan- okul öncesi döneminden başlayıp okul döneminde (lise sonuna kadar) devam eden süreçte ‘öğretmen, akran topluluğu, müfredat, sınıflar, kademeler ve öğretim’ çerçevesindedir.

Aşağıdakilerden hangisi çocukların okul dışında yetişkinlerden dolayı maruz kaldıkları müziklerden değildir?

A) Ticari (popüler) müzikler
B) Çocuk şarkıları
C) Halk şarkıları
D) Ulusal şarkılar
E) Çokkültürlü müzikler

Cevap : B) Çocuk şarkıları

Aşağıdakilerden hangisi çocukların okuldaki gayriresmî müziksel deneyimine ilişkin unsurlardan değildir?

A) Müziğin öğrenciler tarafından seçimi
B) Müzik notasyonunun olmaması
C) Arkadaşlarla birlikte çalışma
D) Müfredata dayalı olması
E) Yaratıcılığı teşvik

Cevap : D) Müfredata dayalı olması
NOT: Okuldaki gayriresmî müziksel deneyime ilişkin bazı özellikler söz konusudur:
a) Müzik öğrenciler tarafından seçilir.
b) Müzik notasyonu yoktur veya nadirdir. Beceri edinme, müzik kayıtlarının kulaktan öğrenilmesini içerir.
c) Müziksel deneyim, bilinçli ve bilinç altı edinim ve yetişkin gözetimi ve rehberliği de dâhil olmak üzere, beceri ve bilginin değişimi yoluyla tek başına ve/veya kolektif olarak arkadaşlarla birlikte gerçekleşir.
d) Gayriresmî müzik çalışması küreseldir ve bütünsel olarak yaklaşılır, bu nedenle zorluklara dayalı aşamalı bir öğrenme planı (müfredat) yoktur.
e) Gayriresmî müzik çalışması, dinlemeye, bestelemeye ve doğaçlamaya özel bir ilgi sağlar ve böylece yaratıcılığı teşvik eder.

Çocukların müzikle ilgili yetenekleri arasında hangisi yoktur?

A) Seçici müziksel yetenek
B) Seslendirici müziksel yetenek
C) Yaratıcı müziksel yetenek
D) Algılayıcı müziksel yetenek

Cevap : A) Seçici müziksel yetenek
NOT: Çocukların müzikle ilgili yetenekleri ise “algılayıcı, seslendirici ve yaratıcı müziksel yetenek” olarak üçe ayrılabilir.

Çocukların akranlarıyla müziği sosyal öğrenme durumu kaç biçimde olur?

A) 4
B) 3
C) 2
D) 1
E) 5

Cevap : C) 2
NOT: Çocukların akranlarıyla müziği sosyal öğrenme durumu, “akran yönlendirmeli öğrenme” (gruba bir akran öğretir) ve “grup hâlinde öğrenme” (belirli bir yöneticinin olmadığı akran etkileşimi yoluyla öğrenme) olarak iki biçimdedir.

Çocukların özel öğrenme bağlamında çalgıya özgü ustalık sınıflarındaki deneyimlerini inceleyen bilim insanı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Long
B) Piaget
C) Freud
D) Plato

Cevap : A) Long

Aşağıdakilerden hangisinde gayriresmi müzik deneyiminin özellikleri ile ilgili yanlış bir bilgi verilmiştir?

A) Beceri edinme, müzik kayıtlarının kulaktan öğrenilmesini içerir.
B) Müzik notasyonu yoktur veya nadirdir.
C) Zorluklara dayalı aşamalı bir öğrenme planı (müfredat) yoktur.
D) Müzik öğretmenler tarafından seçilir.

Cevap : D) Müzik öğretmenler tarafından seçilir.

Auzef Çocuk Gelişimi 2022 Final Soruları
Auzef Çocuk Ve Müzik 2022 Final Soruları

LOLONOLO

Çocuk ve Müzik Final Deneme Sınavı 10

Auzef Çocuk Gelişimi
telegram çocuk gelişimi

 

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!