DGS

DGS 2016 Sözel Soruları

#1. Gazetelere bakılırsa pek yakında insanlık, 'ihtiyarlık' denen dertten kurtulup ebedî gençliğin iksirini bulacak! Tabii ondan sonra iş, ölümü öldürmeye kalıyor. Onu da bir şekilde başardık mı, bu yeryüzü cennetinde 'genç ve güzel' insanlar olarak kedersiz bir ömür süreceğiz. Açıktan böyle yazmıyor gazeteler ama her gün bıkmadan verdikleri haberlerle bunları demek istiyorlar. Bu parçada aşağıdakilerden hangisi eleştirilmektedir?

e) Yaşlılığın bir sorun gibi gösterilmesi

#2. Sağlık turizmi konusunda dünyanın en büyük on ülkesinden biri olan Türkiye, cerrahi hizmetlerde ilk beşte, rehabilitasyon hizmetleri alanında ise ilk yirmide yer almaktadır. Ayrıca Türkiye'de termal yaşlı turizmi, engelli turizmi, dünya için çok önemli bir sorun olan bağımlılığa yönelik arındırma amaçlı turizm ve medikal turizm olmak üzere dört alt başlıkta da sağlık turizmi hizmeti sunulmaktadır. Bu parçada asıl anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?

e) Türkiye’nin sağlık turizminde ve sektöründe önemli bir ülke olduğu

#3. Sözcüklerin kendi başına hiçbir gücü yoktur. Bağlam içinde değere kavuşur sözcükler. Her yazıda, her konuşmada farklı bir anlam kazanır, kapalı bir kapıyı aralayıverir. Sözcükler ne denli sıradan olursa olsun, sizin için anahtara dönüşür. Bir de maymuncuk sözcükler vardır. Yeteneksiz düşünürün, sokak politikacısının, sav söz hastasının ağzında ya da kaleminde ne anlatırsa anlatsın yinelenip durur. Bu parçada aşağıdakilerden hangisi eleştirilmektedir?

b) Farklı kavramların aynı sözcüklerle açıklanması

#4. Bilemiyorum, aslında bunu daha çok seyirci ve eleştirmenler değerlendirecek ama ben bu çalışmada sinemanın tüm unsurlarına dönüp kafa yorduğumu düşünüyorum. Dramaturji açısından, kamera açısından, filmin estetik dili açısından, içerik ve biçim uyumu açısından oldukça yoğun bir mesai yaptım; bu, benim için tatmin edici oldu. Ama yine de hiçbir zaman insan, düşündüğü filmi yapamıyor. Yaptığım projelerde buna ulaştığımı iddia edemem ama bu film şu an için beni tatmin ediyor. Bu sözler aşağıdaki sorulardan hangisine cevap olabilir?

d) Son filminizin sinema kariyerinizdeki yeri ve önemi nedir?

#5. Güneş, yeryüzündeki suları buharlaştırır. Buharlaşan su, göğe yükselir ve daha soğuk bir hava dalgası ile karşılaşınca yoğunlaşıp yağmura dönüşür. Yağmurun yeryüzü ile gökyüzü arasındaki yolculuğu, bitmeyen bir serüvendir. Bu parçada yağmurun hangi özelliği vurgulanmaktadır?

d) Oluşum aşamaları


#6. Yaşadığımız çağda yaratıcı, esnek, farklı şartlara ve küresel dünyaya uyum sağlayabilen iş gücüne ihtiyaç, giderek artmaktadır. Buradan hareketle günümüzde Amerika ve Avrupa'da fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarına odaklanan eğitim sistemlerinin, sanatı da kapsayacak şekilde düzenlenmesi gerektiğine dair görüş, yaygın şekilde kabul görmektedir. Bu bağlamda Türkiye'de de sanat eğitiminin ve sanat yoluyla öğrenmenin bireysel, kültürel ve sosyal katkılarıyla ilgili akademik çalışmalar yapılmaktadır. Bu parçada aşağıdakilerin hangisine değinilmemiştir?

e) Eğitimin küreselleşme açısından taşıdığı öneme

#7. Günümüzde eleştiriyi sanatla, yani edebiyatla bir tutmak yanlış bir yaklaşımdır. Çünkü ikisi arasında önemli farklılıklar vardır. Sanatın konusu insan, eleştirininse eserdir; amaçları da bazen farklı olabilir. Sanat insanı yansıtır, eleştiriyse eseri tanıtır. Sanat, gerçeği estetik yolla, imgelerle canlandırır; eleştiriyse yalın bir dille, terimlerle ifade eder. Sanat bir yaratma, eleştiri ise yaratılanı yargılamadır. Sanat bir kurma, eleştiriyse bir çözümlemedir. Aşağıdakilerden hangisi sanat ve eleştiri arasında yapılan karşılaştırmalardan biri değildir?

e) Çoğu zaman birinin, diğerinin öncülü sayılması

#8. Abdülhak Hâmit Tarhan'ın piyeslerindeki en büyük kusur, hiç kuşkusuz, dilde ve üsluptaki düzensizliktir. İlk piyeslerinde konuşma diline ve üslubuna çok yaklaşmış olduğu hâlde, sonraki eserlerinde bu dilden yavaş yavaş uzaklaşmış ve nihayet anlaşılması zor bir dilde karar kılmıştır. Eşber, Tezer, Tarık ve Finten gibi en tanınmış eserlerinde birçok pasajı anlayabilmek oldukça güçtür. Bilhassa tarihî piyeslerinde, yer yer görülen parlak hitabet üslubu da, tabiiliği zedeleyen sebeplerden biridir. Bu parçaya göre Abdülhak Hâmit Tarhan'la ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

e) Başarısını, konuşma dilinden çok, kalabalıklara seslenen üslubuna borçludur.

#9. Açıkça söylemeliyim ki denizle bağım yok benim. Çocukluğumda, yani gördüklerimin ve işittiklerimin beni altın bir küre gibi biçimlendirdiği dönemlerde, denize ilişkin hiçbir bilgi edinmedim. Yaşadığım şehirler de uzaktı kıyılara. Çünkü hayatımın yirmi yılını bozkırda geçirdim. Belki bu yüzden, deniz imgesi ile gitme arzusu birleşti zihnimde. Ne zaman bir kıyı fotoğrafı görsem denizin esintisini alnımda hissettim. Ama bu, denizi görmek, oralarda bulunmak arzusu değildi. Bu, gitme arzusuydu. Bu parçanın yazarıyla ilgili olarak aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

c) Denize kıyısı olan bir yerde yaşamayı arzu etmektedir.

#10. Firuze taşı sulu bakır ve alüminyum fosfat mineralidir. Açık yeşil, dağ yeşili ve gök mavisi arasında bir renge sahip olan bu taş opaktır, yani şeffaflıktan uzaktır. Eğer firuzenin oluştuğu ortamın çözeltisi bakır yönünden zengin ise mavi, demir yönünden zengin ise yeşil, çinkoyönünden zengin ise sarımtırak bir renk alır. İran coğrafyasından doğan firuze, Doğu Türkistan'dan Kuzey Afrika'ya, Arabistan yarımadasından Rusya steplerine kadar geniş bir sahaya yayılmıştır. Firuzenin kullanıldığı en belirgin yer ise çinicilik ve seramik işlemeciliğidir. Bu alanda artık firuze bir taş olarak değil, o taşı hatırlatan rengin ismi olarak kabul edilmekte ve kullanılmaktadır. Bu parçadan firuze taşıyla ilgili olarak aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

a) Cam gibi berrak ve geçirgen bir görünümünün olduğuna


#11. Evrensellik bir aldatmaca, büyük bir yalandır. Güçlünün zayıfa dayatması ile vücut bulmuştur. Nedir yani, Mozart evrensel olacak, bu sebeple yüce sayılacak ama Neşet Ertaş'ın esamesi okunmayacak. Mona Lisa evrensel olacak ama Üsküdar Şemsi Paşa Camii'nin adı anılmayacak. Bana sorarsanız bu karşılaştırmalar, yüceltmeler, yok saymalar abestir. Her taş yerinde ağırdır Bu parçada evrensellikle ilgili olarak anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?

a) Gerçeği yansıtmadığı

#12. Evrensellik bir aldatmaca, büyük bir yalandır. Güçlünün zayıfa dayatması ile vücut bulmuştur. Nedir yani, Mozart evrensel olacak, bu sebeple yüce sayılacak ama Neşet Ertaş'ın esamesi okunmayacak. Mona Lisa evrensel olacak ama Üsküdar Şemsi Paşa Camii'nin adı anılmayacak. Bana sorarsanız bu karşılaştırmalar, yüceltmeler, yok saymalar abestir. Her taş yerinde ağırdır Bu parçada altı çizili cümleyle anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?

c) Her eserin kendi kültürüne özgü bir değeri vardır.

#13. Ailedeki ahlak kurallarının yaptırım gücü maddi ve manevi cezaya dayanır. Maddi ceza, daha çok, çocukluk çağında görülür ve ahlakın öğrenilmesinde pekiştirici rol oynar. Manevi ceza ise çoğunlukla çocuğu sevgiden mahrum bırakmak şeklindedir. Çocuğun dünyasında duygusal bağlar önemli bir rol oynadığı için bu türlü bir mahrumiyet çoğunlukla maddi cezadan daha kuvvetli bir etki bırakır. Modern psikoloji araştırmaları da ahlak terbiyesinde manevi cezanın hem daha etkili hem de daha az zararlı olduğunu göstermektedir. Ayrıca ailenin çocuğuna verebileceği maddi cezalar konusundaki yetkisi hukuk kurallarıyla sınırlanmıştır. Örneğin bir baba çocuğunu belli bir yaştan önce evden uzaklaştıramaz. Aile ahlakının başlıca yaptırımlarından olan mirastan mahrum bırakma da kanunlarla sınırlandırılmamıştır. Bu parçadan cezayla ilgili olarak aşağıdakilerin hangisine ulaşılabilir?

d) Aile, maddi ceza konusunda hukuki kuralların dışına çıkamaz.

#14. Ailedeki ahlak kurallarının yaptırım gücü maddi ve manevi cezaya dayanır. Maddi ceza, daha çok, çocukluk çağında görülür ve ahlakın öğrenilmesinde pekiştirici rol oynar. Manevi ceza ise çoğunlukla çocuğu sevgiden mahrum bırakmak şeklindedir. Çocuğun dünyasında duygusal bağlar önemli bir rol oynadığı için bu türlü bir mahrumiyet çoğunlukla maddi cezadan daha kuvvetli bir etki bırakır. Modern psikoloji araştırmaları da ahlak terbiyesinde manevi cezanın hem daha etkili hem de daha az zararlı olduğunu göstermektedir. Ayrıca ailenin çocuğuna verebileceği maddi cezalar konusundaki yetkisi hukuk kurallarıyla sınırlanmıştır. Örneğin bir baba çocuğunu belli bir yaştan önce evden uzaklaştıramaz. Aile ahlakının başlıca yaptırımlarından olan mirastan mahrum bırakma da kanunlarla sınırlandırılmamıştır. Bu parçaya göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

c) Ahlaki yaptırımlar aile içi yaşam dışında uygulanamaz.

#15. Tiyatro eseri, daha doğarken edebiyat eserinden ayrılır çünkü edebiyat tek kişinin ürünüdür. Edebiyat eserini ortaya koyan kişi, konusunu ve anlattığı insanları yalnız kendi üslubuyla şekillendirir. Oysa tiyatroda eser bir birliktelikle ortaya çıkarılır. Oyun yazarının, dramaturgun, yönetmenin, dekor ve giysi tasarımcısının, ışıkçıların, oyuncuların, bestecilerin, dansçıların, müzisyenlerin, suflörlerin ve daha birçok kişinin hep birlikte uyumlu çalışması gerekir. Ancak bu da yetmez, bir tiyatro eserinin tamamlanabilmesi için seyirciye de ihtiyaç vardır. Tiyatro eserinin tamamlanması sahneden seyirciye, seyirciden sahneye doğru akan; kan dolaşımı gibi bir ilişkiyi gerektirir Bu parçaya göre aşağıdakilerden hangisi tiyatronun özelliklerinden biri değildir?

c) Seyirci memnuniyetini esas alır.


#16. Tiyatro eseri, daha doğarken edebiyat eserinden ayrılır çünkü edebiyat tek kişinin ürünüdür. Edebiyat eserini ortaya koyan kişi, konusunu ve anlattığı insanları yalnız kendi üslubuyla şekillendirir. Oysa tiyatroda eser bir birliktelikle ortaya çıkarılır. Oyun yazarının, dramaturgun, yönetmenin, dekor ve giysi tasarımcısının, ışıkçıların, oyuncuların, bestecilerin, dansçıların, müzisyenlerin, suflörlerin ve daha birçok kişinin hep birlikte uyumlu çalışması gerekir. Ancak bu da yetmez, bir tiyatro eserinin tamamlanabilmesi için seyirciye de ihtiyaç vardır. Tiyatro eserinin tamamlanması sahneden seyirciye, seyirciden sahneye doğru akan; kan dolaşımı gibi bir ilişkiyi gerektirir Bu parçanın anlatımıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez.

e) Alıntıya yer verilmiştir.

#17. (I) Beynin işleyiş düzeni konusunda yapılan araştırmaların birinde, rüya esnasında beynin nasıl çalıştığının belirlenmesi amaçlandı. (II) Bu araştırmada bir grup insanın erken uyku evresindeki beyin etkinlikleri kaydedilerek katılımcılardan rüyalarında gördükleri nesneleri betimlemeleri istendi. (III) Daha sonra aynı nesneler, bu kişilere uyanık durumda gösterildi ve nesnelerin rüyada görüldüğü zaman ortaya çıkan beyin dalgaları ile uyanıkken görüldüğü andaki beyin dalgalarının şaşırtıcı bir benzerlik taşıdığı belirlendi. (IV) Bu çalışmada farklı katılımcılarla on binlerce kez tekrarlanarak bir veri tabanı oluşturulması planlanıyor. (V) Veri tabanında tanımlanan beyin dalgaları sayesinde insanların rüyalarında gördüklerinin bir yazılım aracılığıyla bilgisayarlar tarafından belirlenmesi bekleniyor. Bu parçadan, sözü edilen araştırmayla ilgili olarak aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?

c) Rüyaların gerçek yaşamı yönlendirme düzeyi belirlenmiştir.

#18. (I) Beynin işleyiş düzeni konusunda yapılan araştırmaların birinde, rüya esnasında beynin nasıl çalıştığının belirlenmesi amaçlandı. (II) Bu araştırmada bir grup insanın erken uyku evresindeki beyin etkinlikleri kaydedilerek katılımcılardan rüyalarında gördükleri nesneleri betimlemeleri istendi. (III) Daha sonra aynı nesneler, bu kişilere uyanık durumda gösterildi ve nesnelerin rüyada görüldüğü zaman ortaya çıkan beyin dalgaları ile uyanıkken görüldüğü andaki beyin dalgalarının şaşırtıcı bir benzerlik taşıdığı belirlendi. (IV) Bu çalışmada farklı katılımcılarla on binlerce kez tekrarlanarak bir veri tabanı oluşturulması planlanıyor. (V) Veri tabanında tanımlanan beyin dalgaları sayesinde insanların rüyalarında gördüklerinin bir yazılım aracılığıyla bilgisayarlar tarafından belirlenmesi bekleniyor. Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde araştırmanın yapılış biçimiyle ilgili bir bilgi yoktur?

a) I

#19. (I) Beynin işleyiş düzeni konusunda yapılan araştırmaların birinde, rüya esnasında beynin nasıl çalıştığının belirlenmesi amaçlandı. (II) Bu araştırmada bir grup insanın erken uyku evresindeki beyin etkinlikleri kaydedilerek katılımcılardan rüyalarında gördükleri nesneleri betimlemeleri istendi. (III) Daha sonra aynı nesneler, bu kişilere uyanık durumda gösterildi ve nesnelerin rüyada görüldüğü zaman ortaya çıkan beyin dalgaları ile uyanıkken görüldüğü andaki beyin dalgalarının şaşırtıcı bir benzerlik taşıdığı belirlendi. (IV) Bu çalışmada farklı katılımcılarla on binlerce kez tekrarlanarak bir veri tabanı oluşturulması planlanıyor. (V) Veri tabanında tanımlanan beyin dalgaları sayesinde insanların rüyalarında gördüklerinin bir yazılım aracılığıyla bilgisayarlar tarafından belirlenmesi bekleniyor. Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde tahmin söz konusudur?

e) V

#20. (I) Ulusal kültürün temel sözlü ürünlerini ölü birer yapıt olmaktan kurtarmanın en etkili yolu, onları sürekli olarak yeniden kullanmak, bir başka deyişle güncellemektir. (II) Bilinen en eski ürünleri, önceden söylenmiş olanı değişik amaçlarla yinelemek son derece doğaldır. (III) Bu doğal yönelimin etkisiyle değişik dönemlerde sanatçılar ve yazarlar bu tür folklor unsurlarını yeni bağlamlarda biçimsel, anlamsal ve işlevsel değişikliklerle yazıya dönüştürmüşlerdir. (IV) Yazıya dökülüp metinleştirildikleri andan itibaren sözlü geleneğin ürünleri bir 'yeniden kurgulama' nesnesi hâline gelmişlerdir. (V) Yalnızca yazınsal alanda yinelenmekle kalmayıp sanatın değişik biçimlerinde de yeniden kullanıma sokulmuştur bu unsurlar. Bu parçaya göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

d) Edebiyatın geçmişi hakkında ancak folklor ürünleriyle bilgi edinilebilir.


#21. (I) Ulusal kültürün temel sözlü ürünlerini ölü birer yapıt olmaktan kurtarmanın en etkili yolu, onları sürekli olarak yeniden kullanmak, bir başka deyişle güncellemektir. (II) Bilinen en eski ürünleri, önceden söylenmiş olanı değişik amaçlarla yinelemek son derece doğaldır. (III) Bu doğal yönelimin etkisiyle değişik dönemlerde sanatçılar ve yazarlar bu tür folklor unsurlarını yeni bağlamlarda biçimsel, anlamsal ve işlevsel değişikliklerle yazıya dönüştürmüşlerdir. (IV) Yazıya dökülüp metinleştirildikleri andan itibaren sözlü geleneğin ürünleri bir 'yeniden kurgulama' nesnesi hâline gelmişlerdir. (V) Yalnızca yazınsal alanda yinelenmekle kalmayıp sanatın değişik biçimlerinde de yeniden kullanıma sokulmuştur bu unsurlar. Aşağıdakilerden hangisi bu parçada sözü edilen 'yeniden kurgulama'ya örnek oluşturmaz?

a) Eski bir metnin dilini sadeleştirerek günümüz okuruna sunmak

#22. (I) Ulusal kültürün temel sözlü ürünlerini ölü birer yapıt olmaktan kurtarmanın en etkili yolu, onları sürekli olarak yeniden kullanmak, bir başka deyişle güncellemektir. (II) Bilinen en eski ürünleri, önceden söylenmiş olanı değişik amaçlarla yinelemek son derece doğaldır. (III) Bu doğal yönelimin etkisiyle değişik dönemlerde sanatçılar ve yazarlar bu tür folklor unsurlarını yeni bağlamlarda biçimsel, anlamsal ve işlevsel değişikliklerle yazıya dönüştürmüşlerdir. (IV) Yazıya dökülüp metinleştirildikleri andan itibaren sözlü geleneğin ürünleri bir 'yeniden kurgulama' nesnesi hâline gelmişlerdir. (V) Yalnızca yazınsal alanda yinelenmekle kalmayıp sanatın değişik biçimlerinde de yeniden kullanıma sokulmuştur bu unsurlar. Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinden onra "İşlevini yitirdiği kabul edilen sözlü kültür ürünlerinin sürekliliği bu güncelleme yoluyla sağlanabilir." cümlesi getirilebilir?

a) I

#23. Farklı zamanlarda bir evi ziyaret eden Aras, Berna, Cenk, Derya, Emir ve Fırat adlı kişiler, gittikleri evdeki kumbaraya kâğıt ya da metal para atmışlardır. Kişilerin eve gelme sırasına ve kumbaraya attıkları para türüne ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Eve ilk gelen kişi kumbaraya kâğıt para, son gelen kişi metal para atmıştır.  Kumbaraya metal para atan toplam üç kişiden biri olan Aras, eve üçüncü sırada gelmiştir.  Eve ikinci ve beşinci sırada gelen kişiler, kumbaraya aynı tür para atmıştır.  Eve Fırat'tan hemen sonra Emir, Emir'den hemen sonra da Cenk gelmiştir. Buna göre I. Berna, II. Cenk, III. Fırat adlı kişilerden hangileri kumbaraya kâğıt para atmıştır?

a) Yalnız I

#24. Farklı zamanlarda bir evi ziyaret eden Aras, Berna, Cenk, Derya, Emir ve Fırat adlı kişiler, gittikleri evdeki kumbaraya kâğıt ya da metal para atmışlardır. Kişilerin eve gelme sırasına ve kumbaraya attıkları para türüne ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Eve ilk gelen kişi kumbaraya kâğıt para, son gelen kişi metal para atmıştır.  Kumbaraya metal para atan toplam üç kişiden biri olan Aras, eve üçüncü sırada gelmiştir.  Eve ikinci ve beşinci sırada gelen kişiler, kumbaraya aynı tür para atmıştır.  Eve Fırat'tan hemen sonra Emir, Emir'den hemen sonra da Cenk gelmiştir. Aşağıdakilerden hangisi kesin olarak bilinmemektedir?

a) Eve ikinci sırada gelen kişi

#25. Farklı zamanlarda bir evi ziyaret eden Aras, Berna, Cenk, Derya, Emir ve Fırat adlı kişiler, gittikleri evdeki kumbaraya kâğıt ya da metal para atmışlardır. Kişilerin eve gelme sırasına ve kumbaraya attıkları para türüne ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Eve ilk gelen kişi kumbaraya kâğıt para, son gelen kişi metal para atmıştır.  Kumbaraya metal para atan toplam üç kişiden biri olan Aras, eve üçüncü sırada gelmiştir.  Eve ikinci ve beşinci sırada gelen kişiler, kumbaraya aynı tür para atmıştır.  Eve Fırat'tan hemen sonra Emir, Emir'den hemen sonra da Cenk gelmiştir. Derya'nın, Berna'dan sonra eve geldiği biliniyorsa aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

b) Eve birinci sırada Berna gelmiştir.


#26. Farklı zamanlarda bir evi ziyaret eden Aras, Berna, Cenk, Derya, Emir ve Fırat adlı kişiler, gittikleri evdeki kumbaraya kâğıt ya da metal para atmışlardır. Kişilerin eve gelme sırasına ve kumbaraya attıkları para türüne ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Eve ilk gelen kişi kumbaraya kâğıt para, son gelen kişi metal para atmıştır.  Kumbaraya metal para atan toplam üç kişiden biri olan Aras, eve üçüncü sırada gelmiştir.  Eve ikinci ve beşinci sırada gelen kişiler, kumbaraya aynı tür para atmıştır.  Eve Fırat'tan hemen sonra Emir, Emir'den hemen sonra da Cenk gelmiştir. Fırat'ın eve gelme sırası ve kumbaraya attığı para türü aşağıdakilerden hangisinde birlikte verilmiştir?

d) Dördüncü(Eve gelme sırası) – Metal (Attığı para türü)

#27. Defne, alışverişte birer adet etek, gömlek, kitap, oje, parfüm, saat ve yüzük satın almıştır. Alışveriş sırasında ödemelerini A, B veya C bankalarına ait kredi kartlarını kullanarak yapmıştır. Defne'nin alışverişte kullandığı kartlara ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Bir ürünü sadece tek bir kredi kartı kullanarak satın almıştır.  Eteği A bankasının, ojeyi B bankasının, parfümü ise C bankasının kredi kartıyla satın almıştır.  Kitap, parfüm ve yüzüğü farklı bankaların kredi kartlarıyla satın almıştır.  B ve C bankalarının kredi kartlarıyla eşit sayıda ürün satın almıştır.  Yüzüğü, A bankasının kredi kartıyla satın almamıştır. Defne aşağıdaki ürün çiftlerinden hangisini aynı bankanın kredi kartıyla satın almış olamaz?

a) Oje ile saat

#28. Defne, alışverişte birer adet etek, gömlek, kitap, oje, parfüm, saat ve yüzük satın almıştır. Alışveriş sırasında ödemelerini A, B veya C bankalarına ait kredi kartlarını kullanarak yapmıştır. Defne'nin alışverişte kullandığı kartlara ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Bir ürünü sadece tek bir kredi kartı kullanarak satın almıştır.  Eteği A bankasının, ojeyi B bankasının, parfümü ise C bankasının kredi kartıyla satın almıştır.  Kitap, parfüm ve yüzüğü farklı bankaların kredi kartlarıyla satın almıştır.  B ve C bankalarının kredi kartlarıyla eşit sayıda ürün satın almıştır.  Yüzüğü, A bankasının kredi kartıyla satın almamıştır. Defne gömleği I. A, II. B, III. C bankalarına ait kredi kartlarından hangileriyle satın almış olabilir?

e) I ve III

#29. Defne, alışverişte birer adet etek, gömlek, kitap, oje, parfüm, saat ve yüzük satın almıştır. Alışveriş sırasında ödemelerini A, B veya C bankalarına ait kredi kartlarını kullanarak yapmıştır. Defne'nin alışverişte kullandığı kartlara ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Bir ürünü sadece tek bir kredi kartı kullanarak satın almıştır.  Eteği A bankasının, ojeyi B bankasının, parfümü ise C bankasının kredi kartıyla satın almıştır.  Kitap, parfüm ve yüzüğü farklı bankaların kredi kartlarıyla satın almıştır.  B ve C bankalarının kredi kartlarıyla eşit sayıda ürün satın almıştır.  Yüzüğü, A bankasının kredi kartıyla satın almamıştır. Defne'nin kitap ve saati aynı bankaya ait kredi kartıyla aldığı biliniyorsa aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

b) Gömlek ile parfümü aynı bankaya ait kredi kartıyla satın almıştır.

#30. Defne, alışverişte birer adet etek, gömlek, kitap, oje, parfüm, saat ve yüzük satın almıştır. Alışveriş sırasında ödemelerini A, B veya C bankalarına ait kredi kartlarını kullanarak yapmıştır. Defne'nin alışverişte kullandığı kartlara ilişkin kimi bilgiler şu şekildedir:  Bir ürünü sadece tek bir kredi kartı kullanarak satın almıştır.  Eteği A bankasının, ojeyi B bankasının, parfümü ise C bankasının kredi kartıyla satın almıştır.  Kitap, parfüm ve yüzüğü farklı bankaların kredi kartlarıyla satın almıştır.  B ve C bankalarının kredi kartlarıyla eşit sayıda ürün satın almıştır.  Yüzüğü, A bankasının kredi kartıyla satın almamıştır. Aşağıdakilerden hangisi kesin olarak doğrudur?

a) Kitap, A bankasına ait kredi kartı ile satın alınmıştır.


TESTi BiTiR, PUANINI GÖR

SONUÇ

-

DGS 2016 Sözel Soruları

 

LOLONOLO

DGS 2016 Sözel Soruları

 

LOLONOLO

Share your score!
Tweet your score!
Share to other

HD Quiz powered by harmonic design

ÖĞRENCİ DOSTU LOLONOLO

DGS 2016 Sözel Soruları

DGS 2016 Sözel Soruları

DGS 2016 Sözel Soruları

Editor

Editör

error: Kopyalamaya Karşı Korumalıdır!